Merikontteja itärannikolta Suomeen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Fastback, 4.4.2006.

  1. gremlin

    gremlin Gearhead

    Sielta tulee varmaan jokusen kymmenta ''romu''konttia viikoittain. Vois helpottaa juttua jos kertoisit etta mistapain haluisit rojujen tulevan tai missa ne rojut on.
    Samalla vois sulla vahan rahti kustannukset pienentya, jos ostat e-gaysta californialaiselta myyjalta niin tuskin kannattaa lahettaa ensin rojuja floridaan, vaan kayttaa lahinta mahdollista rahtaajaa.
     
  2. Iiro

    Iiro Gearhead

    Sijainti

    Sijainti on siis tuollainen:
    Belcamp, Maryland, United States

    Missä sitten oikeasti sijaitseekaan, mutta sellaisesta osoitteesta tavara aloittaisi matkansa!
     
  3. kaali88

    kaali88 1st gear

    Jatketaan vanhaa topiccia. Huhtikuussa varasin 40' kontin suomalaiselta firmalta, itärannikolla lastaus myyjän pihassa. Vapun jälkeen piti lastaus tapahtua mutta edelleen odotellaan, syy: ei löydy IMO-hyväksyttyä henkilöä valvomaan lastausta. Onko foorumilaisilla kokemusta mikä juttu tämä nyt on, joku uusi vaatimus? Jos oikein ymmärsin niin jos kontti olisi lastattu satamassa ei ongelmaa mutta kun kontti viedään myyjän pihaan pari sataa mailia rannikolta niin suuri ongelma? Romut maanneet pian 2 kk myyjän pihassa kun ei löydy oikeaa henkilöä vahtimaan lastausta?!
     
  4. met59

    met59 Gearhead

    Liittynee siihen että auton akku pitää olla kytkettynä pois ja autojen polttoainetankki tyhjä. Suomesta laivattaessa yleensä riittää kirjallinen vakuutus siitä että akku on irti ja tankki tyhjä. Varustamoilta pitäisi saada kyseinen lomake täyttöä varten.
     
  5. kaali88

    kaali88 1st gear

    Yksi alaa tunteva henkilö arveli että liittyy siihen että missä kontti sinetöidään, jos se sinetöitäisiin vasta satamassa ei olisi ongelmaa. Rahtifirman mukaan lasti on buukattu ei-merirahtina sieltä myyjän pihasta mutta viranomaiset ilmeisesti vaatii että se on merirahtia sieltä lähtien.... Itsellä ei mitään käsitystä miten/missä se sinetöinti normaalisti hoidetaan? Ensimmäinen kontti mitä itse olen ottanut, rahtifirman mukaan muissa maissa ei tällaista ongelmaa ole tullut vastaan.
     
  6. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Hyvä esimerkki mitä tulee vastaan kun alkaa tekemään eri tavalla kuin muut. Eli siihen miksi asiat tehdään niin kuin tehdään on aina syy ellei useampikin.
    Tuolla on joka osavaltoissa eri säännöt ja joka tulli tulkitsee eri tavalla asioita, mitään yleispätevää on mahdoton sanoa miksi joku on noin tai näin.
    Kannattaa tutustua vaikka tuohon: https://www.fmc.gov/
     
    gremlin tykkää tästä.
  7. kaali88

    kaali88 1st gear

    No siihenkin on syy miksi näin toimitaan, kaikki tunnetut autonvälittäjät kyseltiin läpi eikä kukaan tarttunut toimeen. Kyse kun on jostain eksoottisemmasta kuin autoista, muttei sentään mistään niin erikoisesta että se aiheuttaisi jotain erikoisjärjestelyjä.

    Asialla on iso pitkäaikainen suomalainen toimija jonka kykyjä en kyseenalaista, kunhan hain "vertaistukea" jos vaikka olisi jollain vastaavia kokemuksia.
     
  8. redneck1

    redneck1 Gearhead

    En tiennyt että tankin pitäisi olla tyhjä kontituksen aikana?
     
  9. kaali88

    kaali88 1st gear

    Mulle sanottiin että tankissa saa olla sen verran ainetta että pystyy ajamaan konttiin.

    Itsellä nyt se tilanne että pitäs löytää uusi rahtifirma, tämä 2kk yrittänyt nosti kädet pystyyn. Onko suosituksia? New Yorkin suunnalta lähtisi kontti. Trans Ocean auto?
     
    redneck1 tykkää tästä.
  10. gremlin

    gremlin Gearhead

    Mä en kyllä ymmärrä miks et ole paikallista huolitsijaa käyttänyt joka hoitaisi homman. Onhan noita kontteja iät ja ajat lähetelty milloin kenenkin pihoista, ja milloin milläkin rojulla täytettynä, ja valmiiks pakattuna. Yleensä, mitä mä muistan, rekkakuski on vetänyt sinetin kun on ottanut kärryn peräänsä. Ja satamassa on ilmestynyt viereen uusi sinetti.
    Jotenkin nyt tuntuu että tässä taustalla olis hiukan jotain muutakin kuin jonkun IMO henkilön löytäminen. Puhut että kontissa on jotain eksoottisempaa kuin autoja, ja silti horiset jostain auton bensatankin täyttöasteesta?
    Toi maa on kaupankäynnin mallimaa, ja takuulla sieltä löytyy henkilö jos vaan siitä maksetaan. Se, jos joku, on amerikkaa!

    Mut kuten Impala1968 sanoi, eri osavaltioissa on eri sääntöjä. Ja varmaan tiukentunut nykypäivänä.
     
  11. met59

    met59 Gearhead

    Ja jenkkilä on täynnä huolitsijoita ja huolitsijoita. Ota yhteyttä seuraavaan huolitsijaan https://www.unitranspra.com/ heidän nyt ainakin pitäisi saada kontti lastattua ja laivattua.
     
  12. rapa-ripa

    rapa-ripa Gearhead

  13. kaali88

    kaali88 1st gear

    Itselleni yksinkertaisimmalta vaikutti ottaa yhteys suomalaiseen firmaan joka lupasi hoitaa koko homman alusta loppuun ja sopivaan hintaan. Ei mikään sikahalpa vaan asiallinen hinta, yhteydenpito toimi hienosti ja kaikki vaikutti oikein hyvältä. Sitten koko homma tyssäsi tähän yhteen seikkaan. Kyse siis firmasta joka hoitaa kaikenlaista rahtia. Ja ollut toiminnassa vuosikymmeniä. Käsittääkseni heillä joku yhteistyökumppani USA:n päässä joka ei nyt sitten saanut asiaa hoitumaan.

    Ja kuten sanoin näitä ns autonvälittäjiä homma ei kiinnostanut koska nämä laitteet ei mahdu konttiin ilman pientä purkamista ja se tuntui olevan mahdoton homma. Siksi lastaus myyjän luona kun hänelle se ei ole ongelma.

    En ole horissut auton bensatankista mitään, vaan nämä laitteet mitä sieltä on tulossa kulkee polttoaineella ja tankit on niissäkin.
     
  14. kaali88

    kaali88 1st gear

    Päivitetään tilannetta sen verran että muutamaan noista yllämainituista jenkkifirmoista laitoin tarjouspyynnön ja Trans Ocean Auto oli voittaja tällä kertaa. Ja aika ripeää toimintaa, tarjouksen kun hyväksyin niin seuraavana päivänä olivat jo myyjän kanssa sopineet lastauksesta ym. Ja tänään tuli myyjältä kuvia kun rojut oli työnnetty konttiin, 1.9. pitäis olla kontti Raumalla ja sieltä omaan pihaan purettavaksi.
     
    isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!