mopar 904 kickdown säätö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja rötväri81, 10.7.2019.

  1. rötväri81

    rötväri81 3rd gear

    Nostaako toi lootan vipu paineita jo heti alkupäästä? Siinä on löysää ennenkun alkaa vastusta tulemaan. Säädin ton vaijerin niin että kaasu pohjassa kikkari pohjassa, ni se vetää jo kaasupolin yläällä lootan kick down vipua 1.5 cm. Ei meinaa toi kolmoselle vaihtuminen ja kickdown pelata normaalisti. Vetääkö se ny liikaa sitä jo tyhjä käynnillä.
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mututuntumalla ’nostaa’. Se mikä sammuksissa tuntuu kikkarin vivussa löysänä ennen kuin tuntuu jousivoima, terhakoituu laatikon öljynpaineista koneen käydessä.
     
  3. Filth

    Filth 3rd gear

    Oisko geometria perseellään? Vakio vivustolla kumminkin hahlo kaasarin päässä niin ettei kikkari liiku heti kun kaasuun kosketaan... vai oliko aika kullannut muistikuvat minulta o_O
     
  4. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Vaijeriviritys muuttaa vähän tilannetta.
    Esimerkiksi lokar ei toimi täysin sellaisenaan.
    Kannattaa lähteä siitä että kaasuttimen ja vaihteiston vipan vipusuhteet on samat.
    Vaihteiston vivussa vaijerin kiinnitys samalle etäisyydelle pyörähdyskeskiöstä, kuin kaasuvivussa.
     
    Jm-vallin tykkää tästä.
  5. rötväri81

    rötväri81 3rd gear

    Joo tuo vipusuhde täytyy huomenna kahtoo, jos se lootan vipu tosiaa nostaa paineita heti.
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tämä on tapauskohtaista. Se mikä toimi vakiona, ei fiilatussa kokoonpanossa enää välttämättä osu ihan kohdalleen.

    Mulla on suora tanko läppärungosta laatikkoon, slantissa kaikki on mahdollista, jossa täyttyy tuo pyörähdyskeskiöjuttu. Vehjes liikkuu niin pintakaasulla nykykokoonpanossa, että hillityssä liikkeellelähdössä 1-2-3 vaihdot tapahtuvat noin 10-20 metrin matkalla ja loppu menee turbiinin korkean stallin avulla. Pikkuisen pitäisi laittaa ’esijännitystä’ kikkarin vipuun lisää, jos haluaisi liikkeellelähtöön korkeammat vaihtopisteet ilman äkkilähtöä.
     
  7. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Tarkoitin että on hyvä lähtökohta josta lähteä justeeraamaan.
     

Kerro tästä muillekin!