Nitro nationals 4-7.7.2019

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Miksu.1g, 26.6.2019.

  1. jknR

    jknR Gearhead

    Piti tonkia tuolta livestreamista Filippos Papafilippoun haastattelu missä kertoo mietteitään radasta ym. Haastattelu alkaa streamin kohdasta 6:56.:25. Ennen Filiä haastattelussa oli Maja Utdian ja Liam Jones, haastattelut alkavat kohdasta 6:53:00.

    https://livestream.com/fhra/events/8713639/videos/193451326

    Torstai aamupäivästä sunnuntai ilta kasiin tuolla tuli viihdyttyä. Rullakebab oli liian pieni ja kastike liian laimeaa, muuten ei oo suurempaa valitettavaa. :)

    Radan siivoustauot tuntui huomattavasti lyhyemmiltä kuin aikaisempina vuosina alastarolla. Oliko sotkut pienempiä vai siivous tehostunut?

    Andres Arnoverin vitosen puolelle menoa odotettiin. Ei se kauas jäännyt.



    Edit. Niin ja olihan sekin melko erikoinen tapahtuma kun Pro Stockissa Lindström ja Ljungdahl seisoskelivat pari minuuttia pre-stagessa (eikä kumpikaan suostunut etenemään stageen) ennenkuin lähettäjä hylkäsi lähdön. Onkohan tuo ihan normaali käytäntö että ajavat sitten lähdön uusinnan eikä molemmat putoa?

    Lähtö löytyy streamista kohdasta 3:25:00 eteenpäin.
     
    Muokattu: 11.7.2019
    z 900 ja Herje tykkäävät tästä.
  2. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Nonii ja asukkaatkin oli paikallises ilkas rutissu kauhavan melusta. Mitää ei saisi tehdä:mad:
     
  3. kojootti

    kojootti 2nd gear

    Tuossa tapahtui sellainen, että lähettäjä näyttäessään kuskeille pois viivalta, hän astui toisen stage-viivalle, jolloin toinen luuli lähdön olevan vielä tapahtumassa. Siitä FIA siis varmaan antanut uusintalähdön, vaikka tuosta odottelusta lähettäjä "yrittikin" heidät hylätä. Varmaan tuo autostart ei enää anna lähettäjälle mahdollisuutta sytyttää punaista valoa kummallekkin.
     
    jknR tykkää tästä.
  4. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Taas kerran tulee mieleen,että nää saatanan valittajat pitäs polkee suohon ja syvälle.
    Mitäs on ostaneet talon niin läheltä,aiemmin oli melua varmaan paljon useammin.
    Ei siinä ainakaan kesämökkejä voi olla lähistöllä. Kun itse kävin kylällä kaupassa,ni kuuluu tottakai äänet sinne,mutta miten ne muka häiritsee,ei siellä yöllä ajeta.
    Tuntuu,että valittajat on niin kateellisia...pakko lyödä kiilaa väliin,josko hyvinkin loppuisi koko toiminta. Vaikea kisaturistina tietää mikä on totuus,mutta ainakin paikallisissa kaupoissa oli melkoinen vilske,tavaraa meni kaupaksi ja majoitukset oli aikas hyvin täynnä. Toivon,että kaupungin päättäjät työntää nuo valituspaperit suoraan silppuriin. Ei muutama ihminen voi pilata koko hommaa.
     
    Kähmy 545, Turbiini, karhu01 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Jukka_S

    Jukka_S Gearhead

    Hieman kyllä harmittaa ja hävettääkin näin pohjanmaalaisena että heti alkoi valitukset. :(
     
    Peeaa, Vallu 426 ja z 900 tykkäävät tästä.
  6. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Silloon vissi ero, melutaanko korin, uskonnon ja isänmaan puolesta vaiko vaan ihan hupihia...:D
     
    z 900 ja jknR tykkäävät tästä.
  7. z 900

    z 900 Gearhead



    Joo vähän tuntuu samalta!

    On vähän kummallista tuossa jutussa kun valittaja sanoo että olis mukava viettää kesäviikonloppuja ilman häiröitä?Tämä kyseinen vanhempi naishenkilö on asunut koko elämänsä kentän alueella ja joutunut joka juhannusaatto ja sen edeltävä viikko kuuntelemaan kun hävittäjät harjoittelee Lentäjien juhannusnäytökseen.
    Mutta ehkä sen on riittänyt kun on saanut ilmaisen lentonäytöksen?
    Tänään olin itsekin töissä tuolla kauhavalla ja juttelin paikallisten kanssa ja yleisesti ottaen kaikki oli sitä mieltä että kiihdytyskisat on ok. Hävittäjät kun lenteli niin ikkunat vaan kuulemma helisi.
    Toivottavasti nyt vaan kaikki ympäristöhommat on ok.
    Näitä jotka ovat valittaneet on noin 10 henkilöä.
    Tässä nyt varmaan toivottavasti tuli kaikille drag race faneille
    selväksi että ollaan tyytyväisiä jos vain jossain päin suomea pystytään ajamaan Nitroilla! Ja järjestämään EM kisat.
     
    Muokattu: 12.7.2019
    three hundred, Buick55, Pertti K ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Tulee vielä mieleen,että eihän noita kisoja ole kun muutama koko kesänä ja nitrovehkeet ajaa 3 pvä vuodessa. Mutta aina löytyy jokunen valittaja,olkoon asia mikä tahansa.
     
  9. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  10. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Olisi kiva tietää oliko yhtään järjestyshäiriöitä tapahtuman aikana. Hyvä fiilis näytti olevan joka puolella enkä ainakaan mä nähnyt pienintäkään rähinää.
     
    jknR tykkää tästä.
  11. turbo

    turbo 3rd gear

    Tukijat kuulemma kyselevät kilpailijoilta päiväkohtaisia katsojamääriä, mutta FHRA ei ole niitä kertonut. Kilpailijoiden yhteistyökumppanit ovat kuitenkin se taho, jotka suuressa määrin mahdollistavat kilpailijoiden osanoton, niin vähän kummastuttaa tietojen panttaaminen. Ei pitäisi olla mahdoton tehtävä kertoa paljonko eri lippuja on myyty.

    Johtuiko bajamajojen vähäisyys siitä, että tiimeille yritetään myydä omat kopit?

    Istumakatsomoiden hinnat on kyllä ihan vitsi. Olisihan lajille paljon parempaa näkyvyyttä se, että katsomot ovat lähtöalueen kohdalla tupaten täynnä. Tämä siis jos tahdotaan välittää sellainen kuva, että laji on katsojien suosiossa. Nyt suuressa osassa kuvista katsomo on tyhjänä.

    Hinnoittelu on joskus vaikeaa. Hyvänä esimerkkinä vaikka Tallinnan alkoholivero. Hinnan ylös hilaaminen ja maksimointi saattaa vähentää tuloja. FHRA:lla on tässä itsetutkiskelun paikka.

    Moni lähtee Etelä-Suomesta ennemmin Tierpin kisoihin kuin ajaa Kauhavalle. Junavaihtoehtoa pitäisi rummuttaa enemmän. Voisiko VR:n kanssa tehdä yhteistyötä ja varata muutaman vaunun, joihin saisi ostaa lipun Tiketin kautta samalla kun ostaa kisaliputkin?

    Mikä idea on siinä, että vierekkäisistä katsomoista toisessa saa juoda olutta ja toisessa ei? Ykkösradan puolella molempiin katsomoihin mentiin kuitenkin saman myyntipisteen ohi.

    Kakkosradan puolella anniskelualue alkoi ensimmäisen katsomon nurkalta, mutta kuitenkaan kaikissa sen jälkeisissä katsomoissa ei saanutkaan olla tölkki kourassa. Toi(kin) jäi vähän ihmetyttämään.

    Monesta suusta kuulin ja itsekin yhdyn siihen, että vallia pitäisi leventää ja pidentää. Siinä suhteessa tuli Alastaroa ikävä.

    Perjantaina Pro Stockeista ei tainnut ykkösradalla kakkoskierroksella onnistua yksikään lähtö. Oli jotain juttua, että kumitus irtosi laikkuina betonista ja lähdöt meni heti rengasvärinöille. Anitan tiimi osasi kyllä lukea rataa mestarillisesti, mistä ne kolmoset ovat todisteena.

    Lauantaina sitten aloitettiin radan preppaus Pro-rundia varten klo 11... Tulipahan lounastauko ainakin minulle juuri hyvään aikaan, kun ensin olin arponut uskallanko mennä heti klo 11 syömään vai vasta topikoiden jälkeen. Lälkimmäisesäs vaihtoehdossa oli riskinä, että jos olisi tullut radan rasvauksia, niin olisi voinut jäädä lounas väliin. Lounasaikaa olisi voinut venyttää vähän pidemmäksi, koska tuo 11-14 osui juuri Pro-rundin kanssa päälekkäin.

    Siis siinä Loppusuoran varrella oli ravintola, jossa oli kympillä aamupala, lounas ja päivällinen. Tuo ruokatarjonta pesi kyllä makkaraperunat mennen tullen ja tilaa siellä oli riittävästi.

    Se mitä järkkäreitä jututin, niin oli tosi positiivista kuulla, että "mehän olemme täällä teitä varten" Tuo oli sellainen wow, että nyt joku ainakin ymmärtää jotain ansaitalogiikasta.

    Tässä siis hajatelmiani kisoista. Kenenkään ei tarvitse pahoittaa mieltään, sillä ymmärrän ekan kerran haasteet paremmin kuin hyvin.
     
    z 900, GS ja Araldite73 tykkäävät tästä.
  12. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    VR:n kanssa ei kannata olla missään tekemisissä, käteisellä sieltä ei saa mitään junat on aina myöhässä ja jos on tuuria niin hajoaa puoleen väliin. Tietysti jos Torstaina yrittää tulla paikalla ja sunnuntaina lähtee voi ehtiä näkemään. Ei ne junat yleensä sentään päiviä ole myöhässä.

    Mitä tulee kumituksen irtoamiseen niin Motoparkissa ollu samaa juttua ainakin pariin otteeseen taitaa olla samaa ongelmaa jokapaikassa.
     
  13. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  14. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Pakko kysyä,kun ihminen on vaan utelias...voiko saada tietää kuka on tämä mister Mika.V,koska hän ilmeisesti kiertää kaikki kisat Euroopassa ...ainakin?
    Itse päätin,että kun 50 v tulee täyteen,kierrän ainakin kaikki Suomen kisat mallilla alusta loppuun....saahan sitä suunnitella,mutta rakennusalan yrittäjän kesät on sesonkiaikaa,joten ei onnistu.
     
  15. masanteri

    masanteri 3rd gear

    Moi,

    Mitä tullu tätä thredia lueskeltua on kommentit ollu pääasiassa varsin positiivisiä nitronationals viikonlopusta mikä ei missään nimessä huono asia. Ite tullu käytyä em ja sm kisoissa jo vuosia ja matkan varrella on ollu jos jonkunlaista viikonloppua. Saavuttiin paikalle Kauhavalle lauantaina aamusta klo.8.20 ja saatiin huomata että parkkialueelle johtatava portti on kiinni. Aikamme odoteltua jälkeen klo 9 vartia saapui paikalle ja sai portin auki, tästä onnesta soikeena saavuimme parkki alueelle ja saimme kuulla että lentokone on laskeutumassa pysäköintiin tarkoitetulle kiitotielle ja odottelimme laskeutumista, kunnes selvisi ettei kone sumun takia voikaan laskeutua. Tässä vaiheessa radalla oli jo ajot käynnissä mutta saatiin auto parkkiin ja jätettiin varikko rundi väliin ja kiivettiin suoraan radan vasemmalla puolelle olevalle hiekka rinteella. Jokunen sm veto katottiin kunnes alkoi radan Preppaus. Tässä vaiheessa oli jo selvää että Traktorit on parasta EM osakilpailussa ja siitä kannattaa maksaa 50€+10€ pysäköinti maksu, Se siitä....Lähdettiin klo 21 kotia päin kun taas saatiin huomata että sama portti lukittu? Jotenkin koko viikonloppu huipentui siihen kun livestreamin ääni ja kuva hävisi palkintojenjako tilaisuudessa. Toivottavasti ensi vuonna kilpailioita ja katsojia sankoin joukoin paikan päällä, sitähän tapahtuma kaipaa. Good Luck
     
  16. Käkö

    Käkö Gearhead

    Joo, mä kattelin livestreamista tota ja lähettäjä Vaittinen toimi aivan oikein, autostartti oli tietysti päällä ja tornista varmaan yritettiin punavaloa painaa kun lähettäjän kädet heilahti mutt ei jostain syystä punavalo tullut, senhän Lindström huomasi ja se oli sitten protestin hetki ja syy, mun mielestä molemmat olisi voinut lähettää himaan, joo, mä tiedän, toi kuuluu lajiin , nuo kaksi vaan vedätti vähän liikaa.
    Eiköhän tuo tapaus ole jo käsitelty joten ei siitä sen enempää.

    Race Radion puolesta en sano mitään, mä kun lopetin hommat viime vuoden finaaleihin, ajattelin toki auttaa race radioo tekemällä faceen race radion sivuille juttui ja instaa piti alkaa opettelemaan mutta eihän se Fhra:lle sitten sopinutkaan ja ne otti mun päivitysoikeudet pois, apu ei siis kelpaa, tai lähinnä mun apu.

    Ja nyt mä oikasen niitä huhuja mitä mun lopettamiseen liittyi;
    - Finaalikisan kuulutukset meni omalta osalta ja vähän muiden osalta päin persettä, se vahvisti edelleen mun ratkaisua lopettaa, voi tuntua joistain oudolta kun mä sanon sen kuulutushomman olevan raskasta, eihän siellä muuta tehdä kuin puhutaan...
    Onhan se niinkin, tänä päivänä pitää olla tarkka mitä puhuu , mistä puhuu ja millon puhuu, ei oo koskaan onnistunut minulta ja se ei ole kauheen hyvä juttu se tuollaisessa mediassa.
    Mä olen kohta kolme vuotta pyytänyt Fhra:ta hommaamaan sinne radioon ammattikuuluttajan joka osaa hommansa ja ei tulisi niitä tyhjiä hetkiä ja tunnin musataukoja, olin tosi hyvilläni kun kuuli Jamin äänen radiossa kun kattelin kisoja palmujen alta, ajattelin jotta nyt on saatu se ammattikuuluttaja vihdoinkin...
    Toivottavasti Jami jatkaa, hän kyl osaa tuon asian.

    - Ei, en ole koskaan saanut palkkaa enkä koskaan ole palkkaa pyytänyt kuulutushommista, kilometrikorvauksen oman auton/moottoripyörän käytöstä olen saanut kun olen niitä Fhra:lta hakenut, majoituksen myös ja ruoat, mun Jaanan majoitukset kisoissa olen maksanut silloin kun Jaana on kisoihin päässyt.
    En ole myöskään hinnoitellut itseäni ulos tälle kaudelle vaikka eräät niin kuuleman mukaan epäilevät, vaikea hinnotella itteään ku en oikeesti oo kuulutushommista koskaan rahaa saanut.
    Viime vuoden syksyn vuosikokouksessa paikalla olevat jäsenet myös vaativat mua lopettamaan kuulutushommat joten siinäkin suhteessa päätökseni oli oikea.

    Ja kiitos heille, tutuille ja tuntemattomille ihmisille jotka ovat lähettäneet mulle viestiä niin täällä kuin fasessa ja textiviesteinä tänä kesänä, on siis ihmisiä joille ne mun kuulutukset ovat korvaan sopineet ja jotka ovat mua palaamaan pyytäneet.
    Uskon ja toivon Fhra:n palkkaavan kuulutushommaan ammattilaisen, sellanen sinne tarvitaan jatkoa ajatellen.

    - Ei, en ole pykäämässä omaa tiimiä, eio fyrkkaa, rahhoo, paaluu, massii tai edes euroi millä sen rahottas.

    Tää kesä on ollu kyl huikee omalta osalta, oon voinu tehä just mitä sattuu ja millon sattuu, tää o siistii!

    -Käkö-
     
    Hegemon, Jarde1 ja Herje tykkäävät tästä.
  17. Araldite73

    Araldite73 3rd gear

    Taustat Käkö ei meille normi katsojille kuulu, mutta harmi kun asiat menneet noin solmuun.
    Kyllä sun selostukset oli 1000x parempia kun nykyisen "selostajan", Jami kyllä hoiti pestin hyvin.

    Muutamia vinkkejä olen fyyralle laittanut koskien selostukseen, eipä ole kiinnostanut.
     
  18. johntravolta

    johntravolta Gearhead

    Tässä pari vinkkiä lisää.

    Fyyra vois myydä niitä bajamajoja myös katsojille. 150 € porukka tai vaikka sitten aivan yksin sen voisi ottaa. Tilaahan on.

    EM kisojen järjestäminen.

    Miksi se pitää olla väkisin viikonloppuna. Määrääkö FIA tai jokin muu taho ajankohdan.

    Mennä viikolla olin ruotsissa tutustumasssa Street weekkiin. Ajetaan maanantaista perjantaihin ja katsojia aivan pimeesti arkipäivistä huolimatta tai juurikin sen ansiosta.

    Viikonloppuisin on näitä tapahtumia niin pirusti että väkisinkin tulee päällekäisyyksiä. Nyt sen näki selkeesti Kauhavan katsojamäärässä. Ei ollut paljon porukkaa.

    Joten ei sitä korkeelta varmasti pudottais jos ens kesäna Nitrot ovat ma-to. Melukitisijätkin olisivat ehkä tyytyväisempiä kun saavat sitten viikonloppuna lastenlapset nukkumaan päiväunensa ilman nitron hetkellistä melua. Ja muuten viikonloppu olisi vapaa mennä häihin, herätysjuhliin, futisturnaukseen ja kuka minnekin.
     
  19. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mä luulen et siel on kyl kopissa tilaa kutakuinkin jokaiselle itseään Jorea pätevämpänä selostajana pitävälle. Jore tekee sitä hommaa mitä kukaan muu talkoolainen ei ilmeisesti suostu tekemään. Se on huomattavasti hienompi asia et joku viitsii laittaa ittensä peliin ja vastaanottamaan siitä naamalle tulevaa paskasankoa kuin se et siel olis täyshiljasuus.
     
    BB MOPAR, pile, pe-le ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. jknR

    jknR Gearhead

    Kuulin huhua että bajamajojen toimittaja oli luvannut toimittaa 100 koppia, lopulta oli pystynyt toimittaman 70 koppia. Noin joka kolmas koppi jäi uupumaan niin olihan niitä hieman vähän ainakin leirintäalueilla.
     

Kerro tästä muillekin!