sbc 383 rakentelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja NickKane, 10.9.2018.

  1. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Starttaako sulla ihan kun vaan pikkaisen avainta näyttää? Mulla starttaa ja sammuu samantien. Joutuu antaa vähän kaasua että käynnistyy kunnolla. Pitäisi vissiin perehtyä noihin kylmäkäynti säätöihin koska kyllä sen pitäisi ihan vaan avaimen vilautuksella jäädä käymään nätisti.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  2. NickKane

    NickKane 2nd gear

    alkuun starttasi mutta silloin oli nuo iac säädöt liian suurella, nyt on sellanen että pitää ihan hitunen painaa kaasua tai sahata muutama sekunti (selvästi lähtee paremmin käymään kun odottaa rauhassa että bensapumppu lakkaa surisemasta eli paineet on täpöt). Olen tuota samaa pohtinut että pitää jossain välissä syventyä niihin kylmäkäynnistys säätöihin, jos keksit hyvät asetukset sinne heitä ihmeessä vinkki mullekin.

    Mulla on nyt lisäksi sellanen että kierrokset laskee tuonne säädettyyn idle arvoon noin 700 rpm muutaman sekan viiveellä en tiedä jumiiko kaasuvaijeri vai pitäskö tuota iac´tä säädellä vieläkin vaikka se arvoissaan onkin, ärsyttävä vaiva kun jää kierrokset tuonne 1200 paikkeille ja sillon cruisataan about 60 km/h mutta kun toppaa esim. liikennevaloihin se putoo muutaman sekunnin päästä tai kun "näpäyttää" hitusen kaasupoljinta. Kilsoja on rullattu nyt noin 600 ja kyllä tuo edelleen tuntuu jotain oppivan, kokonaisuutena olen tyytyväinen omin pikku kätösin tehtyyn 383 seen -> pirun hyvä alavääntö , ruiskun toimivuus, mukavat höpinät ja kyllä tuo lakritsakin tuntuu mukavasti sulavan :D
     
  3. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Roikkuvaan tyhjäkäyntiin
     
  4. NickKane

    NickKane 2nd gear

    Alkaa oleen tonni ajoa alla ja säätelin nyt vihdoin noita kylmäkäynnistyssarvoja ja nyt lähtee ja jää nätisti käymään avainta näyttämällä mutta kuumana joudun ihan hitusen painaa pedaalia ¿
     

Kerro tästä muillekin!