Kierrolukumittari vaivoja moparissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Jm-vallin, 9.7.2019.

  1. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    Mikähän mahtaa vaivata tota dusterin kun olen testannut 3 eri mittaria ja muutama eri puolakin on ollut autossa mut kierrosluku mittari toimii hitaasti.. Mahtaako Puolan etuvastus vaikuttaa siihen niin ettei toimi mittari kunnolla..?
     
  2. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Muuten etuvastuksella ei merkitystä, kunhan ottaa virran kiekkimittarille ennen etuvastusta eli käytännössä virtalukolta suoraan sytytysvirta liittimeltä.
     
  3. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    Juu sieltä on virta otettu.. Ei tule etuvastuksen kautta.. Mistähän mahtais vaivaa etsimään.. Koska autosta johtuva se vaiva on kun kaikilla kokeilemalla mittareilla tekee samaa..
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mitä tarkoittaa, toimii hitaasti?

    Mikä moottori siinä Dusterissa on?
     
  5. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    Siinä on 360. Viisari kulkee myöhässä.. Ikäänkuin takertelisi.
     
  6. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Onko kyse tarvikemittarista vai orggis mopar mittarista? Onko sytytystä muutettu esim. MSD boksilla tai jollain muulla? Jos tarvikemittaria niin oletko kokeillu kaikki mittarin asetukset 4,6,8 syl. Mulla on pari sellasta kiinalaista mittaria jotka toimii väärinpäin eli 4 sylinterisen asetus toimii 8 koneessa.
     
    Jm-vallin tykkää tästä.
  7. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    Ne on tarvike mittareita ollu kaikki. Sytytys vehkeet on alkuperäiset. Pitää koittaa tota sylinteriluvun asetusta..
     
  8. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    Koitin tota sylinteri luvun muutosta mut ei sillä apua ollut.. Mistäköhän lähtis vielä vikaa etsimään..
     
  9. Make.S

    Make.S Gearhead

    Ite laiton autometerin procomp 2 jäljitelmän/kopion. Mittari on hiton hieno, halpa, vaihtovalolla, värinvaihdoilla, mutta vapaalla poljettaessa helevetin hidas.
    Vedin ruskean silmukan poikki, vaikka kasikoneisissa ei ole tarvetta. Tyhjäkäynti nous 1500rpm, mutta toimii hitaasti. Nippasin sinisen lenkin poikki, tyhjäkäynti 3500rpm, mutta toimii hitaasti.
    Laitoin silmukat takaisin ja meinasin laittaa myyjälle lämpimät terveiset, mutta kävin vielä koeajolla.
    Silloin mittari toimii ihan normaalisti...
    Onko se toi msd blaster 2:nen mikä tekee tota?
     
  10. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    Juu juu.. Semmonen toi mun nykyinen mittari on kans.. Mulla oli noi lenkit kans kokeeksi auki ja samat taudit oli kun sullakin.. Mut mun ei tullu kuntoon.. Taitaa olla ominaisuus kyseisissä mittareissa..
     
  11. Make.S

    Make.S Gearhead

    Siis sullakin sama katu-uskottava 10000rpm hitaallakäyvä "autometer" :), mutta käy hitaalla ajossakin.
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

    Mulla on autometelin 5" vaihtovalolla ja tais olla mittaritaulussa leima 1999 tjsp vuodelta ja toi kyl pysyy hyvin perässä, MSDn Street Fire boxi ja joku MSDn puola.
    Pysy kyl Moparin omalla boxillakin ja GM HEI mukana kans.
     
  13. Make.S

    Make.S Gearhead

    On mullakin aijemmin ostetut aidot mittarit toiminut parkilla/vapaalla polettaessa.
     
  14. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    Juu semmonen
     
  15. xarper

    xarper Gearhead

    Ei vittu mulla olikin joku matalaviritteisten paskojen versio toi oma kun ei ollu ku 8k RPM asti :(
     
  16. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    Täytyy varmaan ostaa joku aito mittari jossain vaiheessa.. Sit kun tuo alkaa häiritsee
     
  17. Make.S

    Make.S Gearhead

    Taitaa kypätonnin runtarissa jäädä vielä 3tonia reserviin...:)
     
  18. valtsu67

    valtsu67 Gearhead

    Mulla oli ongelmia joskus Sunpro -kiekkamittarin kanssa. Näytti välillä liikaa, välillä liian vähän.
    Syyllinen löyty kiinalaisesta moparin sytkäboxista. Ostin mopar perfin oranssin, vaivat katosi.
     
  19. _MURIKKA_

    _MURIKKA_ 3rd gear

    Itse ostin oldsiin motonetistä autogaugen rundikellon vaihtovalolla, koska vain halvin on kyllin hyvää jne. Taisin palauttaa seuraavana päivänä. Hyppäs 2200 jälkeen suoraan yli 5000 ja liikku siellä ihan normaalisti (kun kierrätti esim 2500 niin mittari näytti 5500). Kävin sit ostamassa autometerin ja johan toimii. Noiden halpojen mittareiden kanssa ei kannata liikaa tuhlata aikaa.

    Tästä ei kyllä ollu kenellekkään mitään apua, kunhan nollapostailen. :oops:
     
    zuinula, Make.S ja Jm-vallin tykkäävät tästä.
  20. kippis

    kippis Gearhead

Kerro tästä muillekin!