Ilmastointi tietäjät hoi!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja tox-11, 4.9.2018.

  1. maverick999

    maverick999 Gearhead

    On kuitti, siel oli noin kolmasosa ainetta jäljellä, eli noin 600g lisäsivät. Sitä määrää korjaamokin ihmetteli.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei tossa määrässä ole mitään ihmeellistä. Ihan normaalimäärä näissä isoissa. Ja toi öljymäärä ei ole siis huollossa laitettava, vaan täysin tyhjään huollettuun systeemiin "uusi" öljytäytös.
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Missähän hajottamossa tämäkin auto on taas käynyt? Ei korjaamossa pitäs mitään ihmetellä, ja mitenkähän ne edes päätteli että se on täysi.
     
  4. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mulla kävi täällä länsirannikolla yhden ruotsalaisvalmisteisen auton kanssa niin että korjaamo kanssa "lisäsi" sinne peräti 550g ainetta ja ilmastointi toimi yhden kerran sen jälkeen ja aloitti sitten katkokäynnin, eli edes kennolle menevä putki ei jäähtynyt. Menin toiseen korjaamoon joka tyhjäs systeemin ja siellä ei ollut edes sataa grammaa ainetta vaikka toisen korjaamon kone oli järjestelmän kuitin mukaan täyteen laittanut.
     
  5. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Voi olla ettei ollu juuri Panthereista paljoa kokemusta heillä :D, mut ilmastointihuoltoa mainostettiin.
     
  6. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Tosiaan konehuoneen puolella ainakin putket märkinä ja kondenssivesi valuu auton alle, eli kylmää ainakin on siellä päässä. Tulee sitä kabiiniinkin, en osaa sanoa onko tarpeeks kylmää, ainakin ulkoilmaa kylmempää. ”Kämmendynolla” ihan ok. Ei nyt sentään ihan ice cold.
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tuosta vois päätellä, että asia ok. Katkominen kuulunee asiaan.
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kannattaa hommata ne tehtaan oppaat, niissä kerrotaan ihan tarkkaan kuinka kylmää kuuluu tulla kun ulkoilman lämpötila ja kosteus (vaikuttaa asiaan) on se ja se. Samoin on off syklit sun muut.

    Löytyy ne vaihtohetketkin mitä tuolla toisessa topikissa puitiin.

    Jossain vaiheessa kyllä sitten kyllästyt ja lyöt kannen kiinni ja ajat kunnes jotain oikeesti hajoo.
    Ai mistä tiedän...
     
    maverick999 tykkää tästä.
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei tässä maassa osata hirveemmin mitään normiautojakaan huoltaa.
     
  10. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Näinhän se on. Kiinnostaa vaan kysellä jos täällä porukka tietää näitten tapoja, kun aina jotain ihmeellisen oloista tulee eteen verraten aiempiin menipeleihin. Näähän voi olla ihan ominaisuuksiakin.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  11. Toma81

    Toma81 1st gear

    Lainaan myös hiukan ettei uutta tarvi avata.
    -00 express vani.
    Onko ilmastoinnilla muita painekytkimiä kun kompuran takana ja kuivaimen liki?
    Jumpperit laitoin kumpaankin liittimeen kokeeksi mutta kompuran magneettikytkin ei kytke...(mitattu myös ettei virta sille tule)
     
  12. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Ainakaa 97 vanissa ei ole kun nuo kaksi. Tuleeko niihin liittimiin virta kun käännät ilmastoinnin päälle? Ja oletko tarkastanut releen kunnon?
     
  13. Toma81

    Toma81 1st gear


    Rele on kunnossa.
    Naksahtaa kun johdoilla kytkee ja yhteys löytyy eteenpäin.
    Paineantureiden johtoihin ei tule virtaa...
    Releen 86 navasta puuttuu maa mutta sillä ilmeisesti ohjataan?
     
  14. Swinger71

    Swinger71 Gearhead


    Tuossa video aiheesta. Eli äkkiseltään vaikuttaisi että vika on ilmastoinnin katkaisimessa.
     
  15. Toma81

    Toma81 1st gear

    "Sokkona" kun mittailin kojelaudan säädintä niin sieltä ainakin käsky lähtee ja saa myös katkeamaan.
    Noo onneks suomen kesä on lyhyt jos tästä nyt ei kalua tule :)
     
  16. Toma81

    Toma81 1st gear

    Ei kenelläkään satu olemaan kytkistä tuohon ilmastointikompleksiin?
    Jotain kuukkelista löysin mut oli uudemmasta...
     
  17. Toma81

    Toma81 1st gear

    Lärvikirjan puolelta toimitettiin kytkis.
    Liekkö pcm pimeä missä sitten sijaitseekaan tai signaali puuttuu käyttönupeilta...

    Edit:
    Nyt tulee kylmää ainakin hetken.
    Oli piuhasarja ottanut laturin siimapyörään kiinni ja syönyt paineanturin piuhan poikki.
     
    Muokattu: 22.7.2019
  18. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Mites voiko viallinen korkeapaineanturi tehä sen että kompura käy jatkuvalla pienellä syklillä ja sisälle ei puhalla kun vähän viileää?
    Automaattiasennolla kun yrittää puhaltaa vaikka 19-asteiseksi sisätilaa, niin puhallin huutaa täysillä maailman tappiin asti, eli ei varmaan tule tarpeeksi viileää ilmastoinnista (=ei tee tarpeeksi painetta vaikka on juuri täytetty)? Tarviiko sen anturin vaihtamiseksi tyhjätä koko systeemi? En tiedä ilmastoinnista(kaan) juuri mitään.
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Voi, mutta todennäköisyys ei ole sen puolella. Systeemi tukkeessa tai flekti ei pyöri laukoo ylipainekytkintä kovin helposti.
     
  20. T&S

    T&S Gearhead

    Onko lauhdutin puhdistettu?
     
    maverick999 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!