Olds 307 kysymyksiä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja caprice307, 18.4.2008.

  1. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    En mä ainakaan nähnyt tossa kuvassa kuin sen yhden lämpöanturin, eli merkkivalonvalon kytkimen.
    Se kuvassa näkyvä (etummainen) anturihan on öljynpaineanturi.
     
  2. L.P.

    L.P. Gearhead

    Niinpä onkin. Sekoitin, koska etsin aluksi öljynpaineen anturia moottorin alta. ÖP-anturi toimii. Lämpöanturille ei tule minkäänlaista johtoa. Tulipellin johtosarjasta on 5 kpl ohuita johtoja pistetty poikki. Luultavasti jokin näistä menee lämpanturille.
     
  3. Aake-cc

    Aake-cc 1st gear

    Nostetaan ja lainataan nyt vaikka tätä, kun ei viitsi uuttakaan tehdä.
    Alko capricessa luistamaan hihna, joka menee kampura-vesipumppu-ohjaustehostin.

    auto tietty 50 kilsan päässä tallilla, kun en tajunnut sillon kattoa hihnan merkintöjä/pituutta ym.

    nyt sit en löydä netistä millään oikeita mittoja, ja on vielä monia erilaisia..

    Jos jollain siis olisi tieto/jaksais käydä kattomassa että osais ostaa oikeenmittasen tilalle. Kone siis oldsin 307 -88
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    [​IMG]

    Jos on samanlaisella systeemillä kuin mulla ni kulahtaneille pyörille istu kivasti tommonen 13x1125 hihna ja laturille ohj.tehostimen hihnalta löyty varastoista 11.9x olikohan 750 tms. Ja nyt ei oo ollu ekan kiristyksen jälkeen ongelmia (jakka siis asettuivat hihnapyörille) :)

    [​IMG]

    Tollain siis mulla. Tosin eka asennus vaati startilla paikalleen pyöräyttämisen että saa olla vaikka kympin pidemmätkin hihnat jos meinaa tommosena leveämpänä asentaa :D laturilla mulla oli 10x800 aiemmin mutta tosiaan ohj.teh.hihnapyörä niin kulunu että söi 10mm hihnan äkkiä piloille ja se pohjasi :)
     
    Aake-cc tykkää tästä.
  5. Hillbilly89

    Hillbilly89 1st gear

    Rokkiautosta oon tilannut 89 Pitkäkattoon tuon AC Delco 15448 Fan and Power steering, wagon hihnan ja se on ainakin mulla oikea

    https://www.rockauto.com/en/catalog...e,5.0l+307cid+v8,1037168,belt+drive,belt,8900

    Itse suosin noita tuumasia hihnoja koska voi olla kiilaurat millisiin verrattuna erilaisia ja siksi voi kulua nopeammin pilalle nuo milliset hihnat... en tiedä onko mitään perää mutta näin ainakin itse teen;)
     
    Aake-cc tykkää tästä.
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Tuo 3/8" on vähän kaveampi kuin 10mmnen. Mulla 3/8" putoo käytännössä suoraan pohjalle ja luistaa heti, tuo 10mmnen meni monta vuotta mutta nyt meni hermo siihen jatkuvaan kiristelyyn ni siks laitoin kokeiluun ton 13mmsen jonka piti kyllä olla 12mmnen niinku ton laturinremminkin :rotfl:
     
  7. Aake-cc

    Aake-cc 1st gear

    Pistin nyt sit uuen remmin joka luistaa sekin, ja tutkin vähän tarkemmin.. toi ohjaustehostimen pyörä on eri ”linjassa”, mistähän moinen johtuu ja miten se korjaataan? Hihnapyörät kyllä juoksee suorassa että ne ei oo kieroja. o_O

    https://aijaa.com/HXmCLf

    edit, laitoin vesipumpun pyörän alle parit rikat että linja korjaantu. Hetken kun taas mietti niin johan se valkeni.
     
    Muokattu: 31.7.2019
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ulompi remmi pelkällä laturilla? Eli sisempi: kampura-vesipumppu-ohj.tehostin ja ulompi: ohj.teh.-laturi?
     
  9. Aake-cc

    Aake-cc 1st gear

    Joo, juurikin noin. Ihmettelen vaan miks toi ohjaustehostin ylipäätään on eri ”linjassa”, kerrankin voin sanoa että ei liity mun asennuksiin :D mut nyt tuntu pelaavan eikä luistanu yhtään. Vaikka nyt vähän pitikin kikkailla ja laittaa rikat väliin. Mikään ei oo niin pysyvää kun väliaikainen..
     
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead



    Voi olla että ohj.tehostimen pyörää siirtämällä sais linjauksen kohdilleen? :)
     
  11. SauliK

    SauliK Gearhead

    Aina näitä on joutunut mulkkaamaan että saa hihnapyörät keskenään linjaan. Kai ne vanhemmuuttaan on olleet missä sattuu ja säädettynä mihin sattuu

    Eikös laturin remmiksi kannattais laittaa kampurasta asti pitempi hihna? Mulla on näin, sopiva hihna sopivalla kireydellä on pysynyt 6000rpm asti paikoillaan.

    Toki jos mikään ei luista niin mitäpä tuosta, visco jos on paikoillaan niin yks hihna vesipumpulla voi olla turhan lujilla
     
    Aake-cc tykkää tästä.
  12. Aake-cc

    Aake-cc 1st gear


    Koitin saada sitä pyörää auki, ei lähteny kirveelläkään. Mutta sehän tossa ois paras keino ollu.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Laturille ei pysty ko. Setupilla laittamaan kampuralta asti remmiä koska vesipumpulla osuis erikokosille rissapyörille hihnat--> pyörivät väkisin eri nopeutta, älä kysy mistä tiedän :oops:

    Aakella on siis täysin sama setuppi kun mulla 307ssa kun on saastelaitteet revitty hevonkuuseen :)
     
  14. SauliK

    SauliK Gearhead

    Joo sulla tosiaan näyttääkin olevan erilaiset hihnapyörät kuin minulla
     
    Camino'79 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!