2000 luvun Mini Cooper S? susi vai ei?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja WBBC, 30.7.2019.

  1. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Kohta tarvitaan taloon luotettava toinen käyttis.
    Onko noissa 2000-luvun Mini Coopereissa jotain huomioitavaa, jos sellaisen hankkii?
    Vaimo ja just kohta ajokortin saava tytär tykkäisi. (ja itseasiassa onhan tuo aika hauska ajettava)
    Siis joku 150-200 tkm ajettu versio.

    Lähinnä kiinnostaa onko jotai sikakalliita huoltoja yms tiedossa?
    Turbo, jakopää yms???
     
  2. cdv70

    cdv70 Double Gearhead

    Ei tietenkään ole omia kokemuksia. Jossain vaiheessa katselin Coopereita ilman ässää. Nettiautoa kun selasin hämmästelin , kun todella monessa ilmoituksessa oli mainittu että vaihdettu tai korjattu kytkin, vaihdelaatikko, ohjaustehostin. Eli jotain tyyppivian tynkää saattaa ko. autossa olla. Eräs autoasentaja neuvoi että jos on pakko murheita hankkia, niin vm pitää olla 05 tai uudempi. Letkautti vielä että ne vanhemmat palaa. ihan piruuttaan. Eli mun rivit voit jättää omaan arvoonsa. Mä skippasin Minin hankinnan. Siirryin katselemaan Fiat viissatasia. Se samanen asentaja kysyi, mikä piru suo riivaa? Ei kuulemma ole yhtään parempi vaihtoehto.
     
  3. Siltalankulma

    Siltalankulma 1st gear

    Eikös tuossa ole BMW:n suunnittelema/valmistama moottori jota on myös Peogeot käyttänyt. Mulle tuttu merkkihuollon mekaanikko varoitteli ko. moottorista. Ongelmia karstaantumisen kanssa, alkaa syödä öljyä ja ongelmia nokkaketjun venymisen kanssa.
     
  4. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Mulla on Cooper (ilman ässää) tätä nykyistä F56-korimallia. Viestistäsi käsitin että etsit lähinnä edeltävien sukupolvien eli R50/R53- tai R56-malleja. En kovasti osaa hyviä neuvoja antaa, mutta käsittääkseni noissa varhaisemmissa olikin ongelmia jonkin verran.

    Tuo nykymalli on ilmeisesti teknisesti aika lähellä Bemarin etuvetoisia 2-sarjalaisia ja moottori taas on tuossa ei-ässässä vastaava kuin BMW 318:ssa.

    Mutta joo, itsellä ei oikein mitään erityistä kerrottavaa ja itsekin olen kiinnostunut kuulemaan enemmän ajettujen vaiheista. Hyvää mieltä oranssi Mini ainakin aiheuttaa sekä itselle että muille, olen töissäkin sanonut että se on yhden miehen protestini valkoisia Audeja, mustia Bemareja ja muuta tylsyyttä vastaan (kun sangen monilla duunikavereilla on just joku valkoinen Audi A4 tai A6).
     
    isalmela, Pertti K ja cdv70 tykkäävät tästä.
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

  6. Osassa noissa on jännä mekaaninen korkeapainepumppu:

    [​IMG]

    Se työntää jotain noin 5 barin luokkaa olevaa painetta suuttimille. Tässä toinen kuva:

    [​IMG]
    Ymmärtääkseni tankissa on tavallinen ruiskupumppu siirtopumppuna. En muista vastaavaa nähnyt muissa.
     
  7. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    tarkennetaan, että ei tarvitse olla S -malli.
    Eikä missään tapauksessa neliovinen...
    Yhtä typerä ratkaisu, kun retro-Chargerista tehtiin jostain syystä neliovinen???
     
    KajS ja Pande_K tykkäävät tästä.
  8. stratusdriver

    stratusdriver Gearhead

    Pösö- ja sitikkapalstoilta löytyy suomeksi ja lontooksi paljon juttua tuosta 1.6 vaparina ja turbona. Ei ole aina menty ilon kautta.
     
    WBBC tykkää tästä.
  9. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Nimenomaan juuri näin. Itselläni ainakin ovien määrä on kynnyskysymys sillä enhän ole mikään taksikuski (ei millään pahalla kyseistä ammattikuntaa kohtaan) ja monesta automallista ei enää 2/3-ovista mallia valmisteta tai ainakaan tuoda Suomeen.
     
  10. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Joo. Mutta veikkaan, ettei sellaista automerkkiä ole, jossa kerholaiset hehkuttaisivat vikojen puutetta. No, ehkä jotkut Toyotan mallit..... Ja ihan syystä.
     
  11. stratusdriver

    stratusdriver Gearhead

    Kyllä se kone on ihan paskaksi siellä äänestetty kun suoraan sanotaan. Jakoketju tehty tinasta ja imusarjaa putsattu/vaihdettu. Imuventtiilejäkin putsattu kun karstoittuvat. Imusarjassa ei kulje kuin ilma josta osa egr:n kierrättämää eikä bensaa ole puhdistamassa.
     
  12. timuli

    timuli Gearhead

    Pitää paikkansa,täys paska se THP moottori. Alkusarjan koneissa oli lisäksi imusarjan jäätymisongelmaakin. Mulla on yhdessä kulkuneuvossa ollu ko.keksintö moottorina,ei voi suositella edes pahimmalle vihamiehellekkään...jk.95:llä ajettaessa ei toiminu senkäänvertaa kuin 98:lla...
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    150-200tkm ajettuna suurin osa uudemmista "pikkuautoista" bensakoneella ihan lopussa, oli sitten vag, psa tai joku yaris.



    Aiemmin sitä audi coupea kyselit niin onhan se varmempi peli eikä varmasti huono ajettava.
     
    WBBC tykkää tästä.
  14. Tämä nyt oli aika karkea yleistys..On esim. VAG:illa se paskamoottori, joka polttaa öljyä, mutta noin yleisellä tasolla nykyautoille 200 000 km ei ole matka eikä mikään. Oli sitten iso tai pieni.
     
    isalmela tykkää tästä.
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nettiautonkin yleiskatsalmus kertoo karua kieltään. Ei niitä kippoja ole tehty suuremman auton laatustandardeilla ja sitten yleensä niillä runttaa naisimmeinen kaupunkiajoa. Huono yhtälö.


    90-luvulta lähtien jo monen merkin pikkukoneet + niiden perässä oleva heikompi laatikko+kytkin on no go.


    Esimerkkejä kestävistä bensapikkuautoista toki otetaan vastaan, mieluusti yleinen otanta eikä yksi ihmeyksilö.
     
  16. max

    max Double Gearhead

    Toyota Aygo ja Yaris.
     
    KajS tykkää tästä.
  17. Dicktaattori

    Dicktaattori 2nd gear

    2,5 vuotta olen nyt ajanut Opel Amperalla. Auto toiminut kuin junan vessa. Kilometrejä on tullut 40.000 ja keskikulutus 1.9l/100km. Vaatii tosin latausmahdollisuuden kotonasi, jotta sähköllä voi ajella menemään.
    Autossa ei ole ollut yhtään vikaa tuona aikana, suosittelen lämpimästi.
    Amperahan on valmistettu USA Detroid by Chevrolet, Jenkeissä mallimerkintä on Chevrolet Volt, Eurooppaan tuodut ovat Opel Amperoita.
     
    KajS ja Pertti K tykkäävät tästä.
  18. Cam69

    Cam69 2nd gear

    Meillä 1,6 D Cooper, mittarissa yli 200 k joista puolet itse ajettu.
    Turbo mennyt kaksi kertaa ja kytkin kerran. Ei muita vikoja...no onhan niitä tuossakin.
    PSA:n diesel on kyllä aika heikko esitys, karstottaa moottorin ja rikkoo turbon.
    Muuten aivan mahtava ajoltaan ja erottuuhan tuo avensiksista.
    Samaa mieltä Chargerista, eivät varmaan vaan halunneet tehdä kahta kaksiovista 'muskelia'.
     
    isalmela tykkää tästä.
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    turbo kannattaa lämpöeristää kunnola ai ainakin varmistaa että eristykset ovat kunnossa sillä se on ihan lähellä nokkapeltiä. Muistaakseni siinä oli joku pakkasnestepytty/lasinpesuneste pyttykin vieressä mikä alkaa hapertumaan jos ei eristykset ole kunnossa, ainakin sellasen olen yhteen vaihtanut. Sitte joissian malleissa oli se joku muovinen ilmanottoreikäkin turbon läheisyydessä joka alkaa vääntyilemään jos pääsee lämpeämään liikaa.

    muuten ihan perus pikkuauto räminöineen ja laatuvaikutelmineen. Ylihintasia ainakin uutena mun mielestä, saman saa joltain muulta halvemmalla. en tiedä käytetyistä.
     
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    on pikkuautot ollu aika väsyneitä niin sisältä kuin ulkoa joka paikasta millä joku on noin paljon ajanut. Isolle ei tuo olekkaan matka eikä mikääm.

    Yleensä ne pikkuautot ostetaan vielä johonkin kaupunkiajoon mikä kuluttaa joka paikasta.
     
    Muokattu: 31.7.2019
    Karpov tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!