Holley Sniper EFI-system?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dean66, 11.7.2017.

  1. 66monaco

    66monaco Gearhead

    pystyykö sniper näytöstä muuttamaan kuvaa ylösalaisin? lähinnä kun meinasin laittaa näytön tuhkakuppiin, saa käännettyä jemmaan... mahtuisi sinne juuri ja juuri mutta samperin johto näyttää tulevan ulos oikealta alhaalta, kun pitäisi saada vasemmalle ylös.....
     
  2. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    No toi pumppumoduuli maksoi 170€ kotiin toimitettuna rockautosta ja oli kalleimmasta päästä koska halusin viinan kestävän. Koneistaja otta pari kymppiä noista laipoista.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  3. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Tällainen pitäis asentaa 77 camaroon (sbc 406) ja kysynkin nyt vinkkiä neuvoa (älkää vittuilko kovasti, kiitos koska sähköhommat on /C:stä) mistä olis hyvä ottaa tuo tarpeellinen "switched 12v"?
    IGN on tuollanen, mutta a) siitä on jo otettu jotain ja b) startatessa voltit tipahtaa alle 8 (käynnissä ~14 luokkaa)... että mahtaako tuo ~8 riittää?
    Toisena, johtoina on MSD:n siniset heli-coret, ottaako niin paljon häiriötä, että pitääkö vaihtaa punaisiin Super Conductoreihin kuten ohjeissa suositus?
    Kiitos.
     
  4. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Ei sniper eikä gm kyseessä mutta itse vedin ruiskun "switched ign" johdon releen kautta. Siis vedin alkuperäisen virtalukon virran releen herätteeksi ja siitä eculle johto. Pitäisi pysyä voltit paremmin siellä missä pitää.
     
    Gary Grand ja Karpov tykkäävät tästä.
  5. jpalvima

    jpalvima 3rd gear

    Just näin, releen kautta.
    Se jännitetaso mitä omassa Sniper- proggiksessa mittailin IGN piuhasta oli ehkä sopivan laatuista releohjausta varten muttei mitään muuta.
     
  6. classic

    classic Gearhead

    Laittelin yv:nä kyssäriä jpalvima.
     
  7. stinnes

    stinnes 3rd gear

    8V ei riitä, ecu sammuu silloin startatessa. Minulla oli sama ongelma ja syötin virran releen kautta. Ei toiminut sekään. Jenkkilästä rattiputken valmistajalta Ididit:ltä sain erikois hidastusreleen, jolla korvattiin normi rele. Nyt toimii.
    Jos sinulla akku ja maadoitus kunnossa, niin voit ottaa sen Swiched 12v suoraan akulta sulakkeen kautta erilliselle katkaisijalle, mutta parempi se avaimesta toimia kuitenkin.
     
    Muokattu: 16.8.2019
  8. Nupa

    Nupa Double Gearhead

    Olisko varmuudeksi antaa tuon erikoishidastusreleen merkki/malli/koodi kiitos.
     
  9. stinnes

    stinnes 3rd gear

    Se on heidän oma tekele, enkä ole sitä löytänyt yleisessä myynnissä. Laita ididitille emailia ja kerro huolesi, niin myyvät sulle tuon releen. Relettä kutsuvat delay relay ja on 40 ampeerinen. Suomi ja Ebay tutkittu ei ole vastaavia tullut vastaan. email: derek(AT)ididit.com

    Toki tuohon on varmasti muitakin ratkaisuja, mutta tuo toimi mulla.
     
  10. OldschoolAhole

    OldschoolAhole 1st gear

    Kaveri heitti tuollaisen paikalleen, hienostihan se toimii mutta kaasu kuulemma vähän on/off tyylinen, saako noita säädettyä vähän lineaarisemmaksi tms. Jakaja on HEI gm
     
  11. GBS

    GBS 2nd gear

    Siinä on iha tps mikä tunnistaa kaasun asennon. Mitä näyttö kertoo?
    Kyllä sen pitäis melko pehmeesti toimii jos kaikki ok.
     
  12. T72

    T72 Gearhead

    Mulla oli myös pikkaisen äkkiväärää tuo kaasun annostelu ihan pienillä TPS lukemilla, eli paikaltaan tai pikkuvauhdista liikkeelle lähtiessä. Vaihdoin vivuston toimimaan progressiivisesti eli toisio kurkut aukeavat vasta noin 40% TPS arvon jälkeen niin nyt on aika bueno. Tuon vivuston muutokseen tarvittavan osan lainasin vanhasta speed demonista, sniperin firmwaren joutui myös päivittämään uudempaan että sieltä löytyi tarvittavat asetukset tuolle muutokselle.
     
  13. stinnes

    stinnes 3rd gear

    Omassani täytyy myös säätää, lähtee turhan vauhdikkaasti. Löysinkin hyvän videon youtubesta tuohon. Laitoin tilaukseen säädettävän tangon Holley 20-122

     
    Muokattu: 22.8.2019
  14. !VivaLaTigra!

    !VivaLaTigra! Gearhead

    Hyppylähtö-tyyppinen äkkikaasuannostelu oli mullakin mutta se tokeni kun jatkoi läppäakselin aukaisevaa vipuvartta noin 22 mm, Siihen sopi suoraan Rittalin sähkökaapin kiinnikesarjasta anastettu osa...hyvä tuli. Holleyllakin on myynnissä tuohon tarkoitettu Throttle level extension:
    Tosin liikeradan piteneminen aiheutti sen että talla pohjassa TPS näyttää nyt maksimissaan 93%, ei riitä säädöt vivustossa. No. harvemmin oon tarvinnut sitä viimeistä 7%:a.

    LinnaCruisingissa kun putputteli tyhjäkäynnillä jonossa tunnin verran niin lämmöt nousi sen verran että molemmat flektit käynnistyi, sen jälkeen jännitystä riitti Sniperin volttimittaria seuratessa. Kun oli enää 10.8V näytössä niin hermo petti ja piti erkaantua moottoritielle lataamaan. Eli laturin vaihto suurempaan ja switched IGN syöttö releen kautta saattaa olla edessä.

    Tyhjäkäynnillä nopeasta kaasun polkaisusta seuraavan sammumisen sai jotenkuten hallintaan IAC-säädöillä. Itseoppimalla se ei korjaantunut koska kierrokset meni niin tuossa ongelmatilanteessa niin matalalle että Sniper meni Open Loop -tilaan.
     
  15. stinnes

    stinnes 3rd gear

    Tänään tuli tuo säädettävä toisiopuolen tanko. Ajoin uusimman softan sisään eka ja säädin toisiopuolen aukemaan 38% kohdalla. Kyllä tuli pirun mukavampi peli ajella.
     
    Seevu tykkää tästä.
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  17. Simon Templar

    Simon Templar Gearhead

    missä kohtaa toi kävi nätisti? Tai kait se on makuasia mut aika perseeltähän toi kuulosti.
     
  18. HaSe

    HaSe 1st gear

    Itse tuskastelin kanssa tuon herkän kaasun kanssa. Käytännössä kaasu (TPS) oli auki 2-3% 50kmh nopeuksissa ja 3-4% 60kmh nopeuksissa.
    Tein pari versiota tuosta primääri-sekundääri tangosta (4mm rst). Oheiset mitat ja toision avautumis TPS asennot on viritetty siten, että täys kaasulla molemmat kurkut ovat täysin auki:
    Alkuperäinen pituus: 35mm
    #2 reikään pituus 27.6 mm avautuminen 12%
    #1 reikään pituus 22 mm avautuminen 45%
    Tuolla 45% asetuksella kaasusta tuli erittäin hyvä kaupunkiin ja kaasua voi annostella nyt huomattavasti peremmin. Käytännössä kaasun asento tuplaantui.
    Oikea sekundääri arvo pitää kertoa EFI Parameters asetuksiin.
    Muutin vielä Holleyn foorumin perusteella Acceleration Enrichment Correction (%) käyrän arvot:
    100.0 100.0 100.0 100.0 100.0 100.0 100.0 300.0 288.0 278.0 267.0 256.0 240.0 228.0 212.0 200.0
    Eli suurin rikastus tapahtuu 40-47% välillä
     
  19. soppa79

    soppa79 Gearhead

    Mitäs tommoiseen ihan miedosti kutiteltuun (kaasarilla penkitetty 300) mopar 400 koneeseen pitäs laittaa ennakoiksi. Cruise ennakko hieman mietityttää. Tyhjäkäynti ennakko nyt 13 ja wot 32
    Cruisailu laitteesta kyse
     
  20. soppa79

    soppa79 Gearhead

    Ei sulla sattuis olemaan tosta 45% tangosta extra kappaletta myyntiin asti?
     

Kerro tästä muillekin!