Ilmailupäivässä paha onnettomuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja Remmiveto, 18.8.2019.

  1. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    näkeehän sen ao. kuvasta sokea pekkakin mikä kumi siellä alla on pyöriny
    [​IMG]
     
    MadMike tykkää tästä.
  2. Sardiinipurkki

    Sardiinipurkki Gearhead

    No mää oonkin tämmönen paskahousu
     
    Rotten ja Custom_Rod tykkäävät tästä.
  3. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    297kmh Yamaha R1:llä vaati aika pitkän pätkän suomalaista valtatietä, hatunnosto sille joka sen verran vetää autolla "kadulla".
     
  4. josu

    josu Gearhead

    siitä tuli kirjaimellisesti pätkä quattro,voimia omaisille....
     
  5. MudMax

    MudMax Gearhead

    Kalajoella oli varttimaililla etuspoikka raapaissut rataan jokaisessa jarrutuksessa > Jos vielä ylti maahan, niin 80km/h lisävauhdilla spoikka jää yliajetuksi.
     
    Custom_Rod tykkää tästä.
  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Voi 300km/h vauhdista olla yllättyksiä täys jos alusta ottaa kiinni rataan.
     
  7. XJR

    XJR 3rd gear

    Samasta havainto tehty myös Lappeessa. Vartille tehty alusta ei ole optimaalinen kun Lappeessa pakko jarruttaa voimakkaasti heti maalin jälkeen. Hallissa voi vielä tulla kaasulta pois ja ootella hetken. Hallissa menee pitkäksi niin siellä on tilaa mennä. Lappeessa järjestäjiä seisoo kiitoradan päässä, mikä pistää todella painamaan sitä jarrua. Aikoinaanhan siellä meni prätkä jarruttamatta päädystä ulos.
     
  8. Rotten

    Rotten Gearhead

    Luitko et lähes! LÄHES!!!
    Vai onks mielestäsi 300 maaginen raja ja 250 ei tunnu miltään missään kenelläkään!?
    Vai mitä sönkötät???
     
  9. Jamppa

    Jamppa Gearhead

    Pitää muistaa kaikkien renkaiden nopeusluokitukset. En tiedä mikä tässä oli syynä mutta kuitenkin.
    Tuli mieleen kun viime joulukuun alussa oltiin w212 E 200 Saksan reissulla. Siellä tuli ajeltua semmoista vajaata 180kmh kitkoilla mitkä oli jo parhaat päivät nähneet. Yhtä äkkiä baanalla alkoi kuulua ihme läpätys jolle ei muutaman stopin aikana löytynyt selitystä. Rengasta epäilin. Siitä 2 viikkoa eteenpäin toinen takarengas räjähti liikennevaloissa. Eli ilmeisesti se runko otti baanalla kipeää. Tuo ääni kun alkoi pudotin vauhdin huomattavasti alemmas. Tämä oli nyt aivan Aiheen vierestä mutta tulipa kerrottua. Valitkaa renkaat sen mukaan millaisia nopeuksia saatatte ajaa.
     
    Cumminski, MadMike ja Pertti K tykkäävät tästä.
  10. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    250kmh:kin melko kova juttu vetää autolla kadulla. Jos kadulla meinaat niitä ajoratoja mitä on kaupunkien keskustoissa.
     
  11. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Jaa,a,tiedä sitten kunhan arvuuttelen niin 900 metriä kuitenkin aika pitkä matka jarrutella.Ei pitäis mitenkään olla kiirutta rajusti alkaa jarruttelemaan,vauhdin hidastuessa sitten enemmän.Vittumainen juttu koko homma kuitenkin.:(
     
  12. XJR

    XJR 3rd gear

    Kaveri ajelee noita lukemia ja vähän päälle. Jos Lappeessa polkee 1700m:n asti ja 340 vauhdista alkaa jarruttaa niin äkkiä ne päädyn äijät vastaan tulee. Autot kuitenkin painaa 1500-1800kg. Jarruvarjoa kyllä tarvittaisiin.
     
    Cumminski, Custom_Rod ja mpower tykkäävät tästä.
  13. Rotten

    Rotten Gearhead

    Voi olla kova juttu missävaan!, omalla päässyt ku gps mukaan jotain 220+ syksy märkää, audi,
    yorkkerilla vain 214, konnun suoralla! Kadulla tarkoitan, tietä, laitonta tosin, mut...
    pidempää suoraa, 80km/h alye konnunsuon suora jorkkeri tai kutostie pyyhkäisee tuosta nelikaistaisena pitkän pätkän!
    Nuorempana olin kyydissä kun mentiin joku kyykky muoviluoti 270 mittarin mukaan??, 6tie
     
  14. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Joo,jarruvarjo ois jees.Itsekin aikoinaan varttia ajelin ja kerran kaverit unohti varmistussokan poistaa niin kyllä siinä pari sekuntia ihmeissään oli kun ei tuttua nykäisyä tullutkaan.Alastaro oli,290 oli vauhtia,Alastaron jarrutusmatkan pituutta en tiedä.
     
    Cumminski tykkää tästä.
  15. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    hyväksytäänkö jarruvarjo katuauton vuosikatsastuksessa?
     
    Rotten tykkää tästä.
  16. max

    max Double Gearhead

    F1 formula on suunniteltu noihin nopeuksiin ja selviää niistä,mutta olenko väärässä jos väitän että tuollainen kauppakassi Audi ei?
     
    Cumminski, wilburi, Nikuzai ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Osanotot jne.

    Ilman sarvia ja hampaita, kun tuota kaadon jälkeisessä kuvassa eturengasta katsoo, niin ei ole leveä eikä matala, arvio 195/65R15 ja LL;n nopeusluokka tuolloin on H eli 210km/h jatkuvaa. JOS arvioni pitää paikkansa, on ollut melko rohkeata ajaa hetkellisestikin toista sataa km yli renkaan suosituksen. Myöskin renkaan korkeahkosta profiilista ja nopeuteen nähden löysästä rungosta johtuen ohjausliikeisiin/korjauksiin reagointi tapahtuu viiveellä ja korjauksen tarve tavallaan lisääntyy jolloin se on menoa.

    Toivottavasti syyt tapahtuneeseen selviävät ja viranomaiset eivät saa tapahtuneesta hikkaa.

    Valitettava tapaus, mutta elämässä on aina riskinsä.
     
    Cumminski ja JR35 tykkäävät tästä.
  18. karra

    karra Double Gearhead

    Ite ajanut tuolla kentällä MB E420 ja oisko ollu 221 tai 227 kmh. En ollu varma missä se mailin pyykki oli kun tuossa vauhdissa se näkökenttä tahtoo olla kapea, saati sitten 300+ vauhdissa. Aloin jarruttaa sit kun joku heilutti siellä kättä ja aika tanakasti sai painaa jarrua, pelkäsin että yhdessä vedossa jarrulevyt menee kieroon mutta onneksi auto oli varustettu alunperin sellaisilla jarruilla että kesti sen yhden kovan jarrutuksen. Kiire siinä tuli kun alko prisman mainos lähestyä kovaa vauhtia...

    Todella ikävä tapaus.
     
    Cumminski tykkää tästä.
  19. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Ei tietoa,arvioisin kuitenkin jos autossa sellainen olisi ollut ,niin olisivat päästäneet ajamaan.Tulevaisuudessa vois olla hyvä sellainen vaatiakin?Mun aikana muistaakseni raja oli 240 km/h
    dragracingissa,nykyisistä säännöistä en tiedä.
     
    Custom_Rod ja dart -66 tykkäävät tästä.
  20. XJR

    XJR 3rd gear

    Oma köröttely kevään Ilmailupäivänä . Tuosta nopeudesta ja hyvillä jarruilla ei vielä tee vaikeutta. Toisessa vedossa annoin mennä noihin jarrutusmerkkeihin saakka ja vähän ylikin. Piti jo vähän enemmän vasenta pedaalia hipasta.
     
    Muokattu: 18.8.2019
    Cumminski, wilburi, Nikuzai ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!