Ilmailupäivässä paha onnettomuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja Remmiveto, 18.8.2019.

  1. Rotten

    Rotten Gearhead

    Joo, ei kait se loputon 2000heppaa päästäänkö 500kmh? Ei
    Mut mites 500-600 heppaa, eikö mennä 300kmh kantturoissa?! Ilman rajoituksia??!
    Xjr kerkeskin vastata! :)
     
  2. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    maili on lyhyt matka kyläkoulun ilmanvastuskertoimella varustetulle autolle kiihdyttää
     
    Karpov tykkää tästä.
  3. Rotten

    Rotten Gearhead

    En ollut varttii vetää, vaan vartissa vitun pitkälle ja sen jälkeen pitkälle!:p
     
  4. XJR

    XJR 3rd gear

    Se riippuu myös välityksistä. Toi toinen oma vaparikottero menee maililla 265-270, mutta jos suooraa olisi riittävästi niin noin 330. Mailililla harva auto saavuttaa huippunopeuden. Se on ihan liian lyhyt matka jos välitykset on vakiot. Jenkeissä ajavat ns. huippunopeuksia 2.7maililla eikä sekään piisaa monille, jotta nähtäisiin ne ihan todelliset huiput.
     
    jknR, viikinki75, Custom_Rod ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Huippunopeuksia varten on suola-aavikot ja mulsannen suora ilman shikaaneja. Ja Tampereen motari of koos.
     
  6. XJR

    XJR 3rd gear

    Tähän malliin sama 325km/h: ( 2.7mile )
     
    Rotten tykkää tästä.
  7. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Tässä Audi kuskin kirjoituksia vuoden takaa "ja alla liki halvimmat normirenkaat, linglong greenmaxit"

    voimia omaisille.
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Löytyykö tosta Audista projekti kertomusta Audi Finns yms?
     
  9. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    250 ja 300km/h. ero on iiiso! Ne ei ole "lähes";)
    Ei vauhdillisesti niin iso, mutta autolta vaaditut ominaisuudet korostuvat tuossa vauhdissa.

    Muuten olen samaa mieltä, että varmasti joka päivä (hyvällä kelillä) joku vetää noita nopeuksia normi tiellä. Lähinnä prätkät.
     
  10. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ei tuo 250 mikään kova juttu ole motarilla. 2ookm/h tuntuu ihan normi vauhdilta kun sitä ajaa 50 km yhtä soittoa. Ei se kaverin vakio 325 Bemu kulkenut enempää. Myöhemmin hänellä oli kyllä kulkevampiakin Bemuja. Tais olla Virittäjät- ohjelman tehokkaimpia autoja. (T.K.)

    En tiedä, kuinka kovaa ajoin Ritken kiihdytys-Pontiacilla motarilla vuosia sitten, kun ei mittari toiminut, mutta kovaa mentiin.
    Piti alunperin vaan lähteä testaamaan just kasattua vaihdelaatikkoa, ja ottamaan lähtöjä tyhjällä motarilla yöllä. Noh... eihän se siihen jäänyt...:D
     
    Muokattu: 19.8.2019
  11. Voliant

    Voliant 1st gear

    Käsittääkseni jos 2wd autoilla vartille haluu vetää 10% lisää loppunopeutta pitää voimaa kasvattaa noin 30%
    Sama kaava antanee suuntaa pitemmillekkin vedoille... ja nelivetoisuus sekä kasvava vauhti ei ainakaan pienennä tätä suhdetta..
     
  12. janimm

    janimm Gearhead

    Huhhuh. Tuli oksettava olo lukiessa noita uutisia. Monestakin syystä. Ilmeisesti kohtuu nuori mies kuoli tuolla. Kiihdytysmiehillä kiire kertomaan ettei oo heidän harrastuksen kanssa mitään tekemistä. Sekin oksettaa vähän.

    Itse olen tuolla samaisella kentällä ajanut Cuudalla 297kmh. Jarrutus on on pelottava ja tekee autosta levottoman. Halliin verrattuna saa jarruttaa tosi voimakkaasti.

    Mä oon tainnut nyt onnenlanttini käyttää. Saa harrastelu jatkua vähän pienemmissä nopeuksissa. Lapset ja vaimo kiittää.

    Jaksamista Audimiehen omaisille ja ystäville.
     
    Karpov, Camino'79, jknR ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Jaa,mun mielestä tuossa ei ole mitään tekemistä dragracingin kanssa.Turvamääräykset on aika tarkkaan siellä määritelty,noissa nopeusjutuissa ei oikeestaan mitään.Onhan varsinkin koppiautoja dragracingissa useampiakin 300 vauhdissa Suomessakin romuttunut,onkos kukaan kuollut?
    Mikään puolustus tämä ei ole mitään tai ketään kohtaan,toteamus vain!
     
    Catiska, Nikuzai ja viikinki75 tykkäävät tästä.
  14. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Jos noin paljon oksettaa, kannattaa mennä lääkäriin.

    Suuri yleisö ei tiedä eroa kiihdytysajon (varttimaili) ja tämän huippunopeusajon välillä.
    Tälläsillä otsikoilla saadaan tavan ihmiset ajattelemaan kiihdytysajon olevan NIIN vaarallista. Eli KIELLETÄÄN KIIHDYTYSAJO. Tämän tyylisiä kirjoituksia tulee varmaan lähipäivinä nettiin. Että siksi.
     
    cutlass cruiser, Catiska ja Nikuzai tykkäävät tästä.
  15. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ainahan tämmöset tapaukset on ikäviä, eikä niitä pitäisi sattua ollenkaan. Ja todella harvoin sattuukaan.
    Vielä ei tiedetä mitä on tapahtunut, mutta ei ainakaan ketään muuta voida syyttää tästä ikävästä onnettomuudesta. Eikö?

    Tarkoitan sitä, että ei turhaan mustamaalata koko lajia.
     
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kyllähän tuossa on ongelmia haettu. Tehoja älyttömästi, jarrut ja muut turvavarusteet vakiot vuodelta -89, yms.. Jos auto kulkee vartilla 9s aikoja, niin luulisi kehikkoa, kunnon penkkiä, 4pistevöitä yms hankkivan kanssa.
     
    jknR ja viikinki75 tykkäävät tästä.
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mb w123 200d
     
    jknR, 6PPC, Pertti K ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Näin tuon pitäisi mennä.Mutta kun ihminen vaan ajattelee,mulle ei mitään satu ja kun nopeuskisoissa oikeestaan mitään turvajuttuja vaadita niin harva viittii mitään laittaa.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  19. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ihan turhaa jeesustelua. Aina on autoja viritetty kulkemaan paljon kovempaa, mitä tehtaalta lähtiessä.
     
    wilburi, sdfsd ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  20. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Niin. Ja kenen on silloin syy? Ei voi syyttää, kun itseänsä.
     
    sdfsd ja mpower tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!