Lommonoikoja (hitsaustyyppinen)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja maline, 29.8.2019.

  1. maline

    maline 1st gear

    juko7 tykkää tästä.
  2. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Mä oon hitsannu halpis vetovasaraan lukkopihdit kiinni ja sitte sillä nyppinyt pienistä nauloista jotka pienellä hepillä oikaisu kohdistaan kii.
     
  3. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

  4. Gerball

    Gerball Gearhead

    On hyvä, osta pois jos on tarvetta. Aina tuollaisen (tai jonkun muun hyödyllisen välineen) ostettua, tulee harmitelleeksi että ei ole sellaista jo aiemmin hankkinut.
    Kuumia tuollaisen 230 laitteen kanssa tuskin voi montaa antaa kun laite vaatii huilia vähintään vartiksi.
     
    valpas tykkää tästä.
  5. valpas

    valpas Gearhead

    Monessa paikassa paras pintapeltien oikomislaite, varsinkin silloin, kun taakse ei pääse. Vaatii aina pellille hiomisen, myös maajohdolle.
    Mulla on ollu tuollanen jo toistakymmentä vuotta. Hintansa tienas jo ekana kuukautena.
    Mun koneessa on myös pistehitsi, ja kuumien antoon hiilipuikonpidin.
    Pois en konetta antas, vaikka viimeaikoina ei oo sille kovasti hommia ollutkaan.
     
  6. Geronimo

    Geronimo 3rd gear

    Onko noista halvimmista Spottereista jollain kokemusta? Ebaysta vähän yli 200 eurolla on montakin, kaikki tsekeistä toimitus
     
  7. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mulla on sellainen keltainen kahvallinen, mitä ne pääsääntöisesti on. Hyvin sain muutaman lommon oikaistua. Eihän se niin hyvä ole kuin se nyppijä, mutta esim. jonkun helmakotelon sillä saa vedettyä oikein näppärästi suoraksi.
     
  8. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Mulla on kiinan versio ja ihan riittänyt omiin tarpeisiin.

    [​IMG]


    Pari sellaista paikkaa, kun ei taakse pääse ihan helpolla:
    [​IMG]

    [​IMG]

    -J-
     
    MJF tykkää tästä.
  9. Tuommonen kyllä pitäs olla joka tallissa. Pitää pistää hankintalistalle joko naulamalli tai tuo, vai onko tuossa kaikki samassa?

    ah
     
  10. Esaa

    Esaa Gearhead

    Naulamallille en oo enään nähnyt tarvetta tuon jälkeen !
     
  11. Seevu

    Seevu Double Gearhead

     
  12. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Onko noissa ratkaisevaa etua liimattaviin täppeihin? Eikö liima kestä tarpeeksi vetoa?
     
  13. K_Sa

    K_Sa Gearhead


    Mistä ostit? Nuita näky olevan ebayssa.
     
  14. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Aliexpress tais olla.
     
  15. Geronimo

    Geronimo 3rd gear

  16. f34

    f34 Double Gearhead

    Kolmivaihevirtana kevyesti.
    Yksivaihevirtalla etanasulakkeella kyllä. Jos automaattiproput, niin voi yksivaiheisena nippanappa kestää. Riippuu miten hyvin pitää laitteen speksit paikkaansa.
     
  17. Geronimo

    Geronimo 3rd gear

    Kiitos F34 asiallisesta vastauksesta :) Viisaampi varmaan pelata varman päälle ja tilata tuo ylempänä näkyvä 2kw malli siis
     

Kerro tästä muillekin!