Vapaata ei löydy

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Juha R, 29.8.2019.

  1. Juha R

    Juha R 2nd gear

    Gmc Sierraa 1989 yritetään saada 10 vuoden seisonnan jälkeen liikkeelle. Auto on saatu käyntiin, mutta vaihde ei mene vapaalle. N asennossa kyllä lähtee käyntiin, mutta vaihde onkin pakki. Ja vähänkin jos kaasuttaa niin lähtee taaksepäin.

    Starttaa vain p ja n asennoissa. Tai oikeasti starttaa p ja r asennoissa. Ikäänkuin vapaa olisi kokonaan hukassa. Menee suoraa pakilta d asentoon.

    Mikä on seisonnan aikana hajonnut? Vai mistä voisi vikaa etsiä?
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kato onko konehuoneessa linkku kohdallaan. Ettei ole väärässä asennossa ja pykälät pielessä. Sama vaiva oli just topicissa caprice ja p puuttuu
     
    Juha R tykkää tästä.
  3. manha

    manha Gearhead

    Oikeastaan capricen linkkuun ei päässyt konehuoneen puolelta käsiksi,mutta alle ryömimällä onnistui. Löysää tuota ympyröityä pulttia hiukan ja siirrä varovasti konehuonetta kohti nousevaa tankoa,joko ylös tai alas.Pienin siirroin ja kokeilemalla välillä,oikea kohta löytynee mikäli ongelma on tuossa...

    [​IMG]
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pickupiss kyllä pystyy ja tilaa on
     
  5. Juha R

    Juha R 2nd gear

    Voisiko tämän ongelman aiheuttaa nitkahtanut hytti? Oikea takakulma on pari senttiä alempana kuin lavan etuosa.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Voi ja aiheuttanee. Mulla just tyynynvaihdossa linkku liikku kuten toisessa topicissa sanoin.


    Ja ennen tyynynvaihtoa näytti, että peltisarja vaatii kunnon lommon kun osuu ohjausakseliin. Ei vaatinut enää kun tyynyt uusia
     
  7. Juha R

    Juha R 2nd gear

    Nyt sain vihdoin auton vapaalle. Ei tarvinnut kuin pieni säätö vivustoon. Nyt toimii vaihdevipu niinkuin pitääkin. Ja helposti pääsi yläkautta säätämään. Täytyy varmaan säätää uudelleen hytin kumien vaihdon jälkeen.
    Ehkä jo ensi viikolla saan auton omaan pihaan. Ei ehkä ajamalla, mutta lavetilla.
     
    xarper tykkää tästä.
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kun vaihdat kumit niin jätä säätö löysälle niin ei turhaan revi paikkoja hyttiä tunkatessa ym. Toki vaihde p:lle ja seisontajarru ettei karkaa.
     
    Juha R tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!