Bel Air '63

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja generalo, 3.12.2018.

  1. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Lasinkeräyksestä.. :D
     
    Jussi289, Camino'79, zuinula ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Tätä samaa meinasin kans nauraa :D
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  3. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Voi olla että ihan vaan se koho on puhki. Mulla oli - 62 impissä se messinki koho halki kyljestä. Ostin rockautosta uuden anturin kun taisi maksaa joku 20€ +rahti.
     
  4. generalo

    generalo Gearhead

    Pittääpä laittaa tilaukseen. Yllättävän tarpeellinen varuste tuo bensamittari :D

    Vähän meinaa kottero temppuilla, tosin tehnyt tätä jo jonkin aikaa. Kylmällä koneella kun laittaa pakin päälle, niin sammuu. Sitten heti perään kun starttaa ja laittaa pakin, niin ei mitään ongelmaa?

    Mites tuo Powergliden öljynvaihto, öljypohja irti, suodattimen ja öljypohjan tiivisteen vaihto ja uudet öljyt sisään? Shop manual sanoo oil capacityksi "10,5 quarts; refill 4,5 quarts", että niinku mitteekä...

    Vilikkurelekin rupes temppuilemaan, vilkut ei vilku vaan jää palamaan. Pitää kopistella relettä jahka kerkiää.
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kokonaan kuivattu loota imee ton isomman annoksen, lennosta avattu öljypohja ja sutin vaihto sen 4-5 litraa.
    Vilkkureleen kopistelu ei ehken paljon enää auta, laita pari euroo uuteen.
     
    isalmela tykkää tästä.
  6. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Omassa oli koko koho tippunut tankkiin.

    Tarkistapa etuparkkien/vilkkujen lamppujen kannat. Hapettuu helpolla. Takana ei niinkään hapetu, mutta maaviat aika yleisiä.
     
  7. generalo

    generalo Gearhead

    Pittääpä perehtyä öljynvaihtohommaan tarkemmin.

    Lie tuohon kävis ihan joku tarvikerele? Helkkari kun eilen tilasin Dalhemsiltä tuulilasin tiivisteen, sieltäpä tuo relekin ois tullut samalla... Enpä älynnyt.

    Tarkistetaan, kiitos!
     
  8. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Vilkkureleen löytää vaikka puuilosta tai motonetistä, tai mikä vastaava putiikki ny sattuu lähimpänä olemaankaan.
     
    Jussi289, Camino'79, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. generalo

    generalo Gearhead

    Kopautin releen kynnykseen ja läks pelaamaan. Ostan silti uuden jahka muistan.

    Sainpa tehtyä viimein H4+H1 -muutoksen. Samalla ajovalojen releytys. Releet sokkeleineen laitoin kuskin puolelle maskin taakse. Lyhkäsille vetäsin 2,5mm3, pitkille 4mm3 -johdot, originaaliväreissä. Nyt kun on uudet ja kirkkaat umpion kulahtaneessa autossa, niin arvelin paskentaa lookkia vähän ja tilasin keltaiset H4 -kuvut ja keltaset hooykköset.

    Suuntaaminen ja ympäryskehysten kiinnittäminen jäi myöhemmäksi. Kaipa nuo lokarien etunurkkien listatkin vois laittaa samalla, pitää metsästää niihin sopivat mutterit jostain ensin.

    [​IMG]

    Bensamittarin anturi ois rokkiautosta tulossa.

    Tää pitäs kohta katsastaa :eek:
     
    Muokattu: 7.8.2019
    sleepercooler, Vuokralainen, Seevu ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. generalo

    generalo Gearhead

    Päivällä tuli anturi, illalla laitoin paikalleen.

    Entisen anturin kohossa oli reikä:
    [​IMG]

    Uus anturi:
    [​IMG]

    Pikkusen lähempänä totuutta jo uudella anturilla. Niinkuin näkyy, niin viisarin paksuuden verran kun ois viisari alempana tyhjällä tankilla, nii ois liiankin hyvä. Pittääpä painaa mieleen, että tuon alemmas ei mene.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Pittääpä tankkailla täyteen ja katsoa mihin viisari jää.

    Samalla kun nyt oli potilaalla perse pystyssä, niin vaihdoin uudet iskarit taakse:
    [​IMG]
     
    wilburi, Camino'79, Gary Grand ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Saiskos sen mittarin näyttämään ihan oikein, jos hiukan taivuttaa kohon vartta?
     
  12. LPV

    LPV 3rd gear

    Saa näyttämään taivuttamalla. Pitää vaan tietää kumpaan suuntaan taittaa... mulla meni vahingossa buickin tanko vähä vinoon kun sovitin sitä ahtaasta reiästä tankkiin. Nyt näyttää tyhjää jo ennen kuin on tyhjä. Sopii mulle.
     
  13. generalo

    generalo Gearhead

    Juu luultavasti, olkoon toistaiseksi noin. Noin tunnin homma, mutta ei vaan huvittaisi :D

    Rupesin tuunaamaan. Vannetukusta 19" Barzetta Americat.




    No ei. Facebookin kirppikseltä 14x7" smoothiet. Ja vieläpä pelkästään taakse. Vasta maksun jälkeen huomasin, että ovat eriparia, nooooh onneks ET kuitenkin sama. Ei kai se niin pistä silmään kun ovat eri puolella autoa.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hiekkapuhalsin ja tupsautin epoksivärin pintaan:
    [​IMG]

    Huomenna puolikiiltävä polyurtsi pintaan jos kerkiää. Saattasin ostaa pari tuommosta lisää jos jollain on jouten.
     
    Vuokralainen, Gary Grand ja isalmela tykkäävät tästä.
  14. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Taivutin Impalasta mittarin neulaa varovasti, kun ei näyttänyt tyhjää. Nyt näyttää oikein. Kohon varren taivutus olisi kai ollut oikeaoppinen konsti, mutta kun kohon laipan tiiviiksi saaminen oli muutenkin haastavaa, niin menin helpoimman kautta.

    Minkä kokoiset nuo vanteet on?
     
  15. generalo

    generalo Gearhead


    Toivottavasti jäi itsellä tiiviiksi, putsasin tankin puolelta tiivistepinnan siistiksi ja anturin mukana tullut o-rengas tuntui jäävän aika tiukasti laippojen väliin. Orkkis o-rengas näytti aika hirveältä, mutta kumma kyllä kun ei vuotanut yhtään.

    Vanteet on 14x7" hirmusella ET:llä. Tänään ruiskuttelin ne mustaksi. Kerrankin sain sotkettua Normadurin mukavaksi maalattavaksi, 4:1:2 suhteella ja 1,7mm suuttimella (itselleni muistiin :D)

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ruostekraaterit jäi vähän ikävästi paistamaan varsinkin tuohon ylempään vanteeseen, vaan saa nyt kelvata. Näyttää huomattavasti vähemmän eriparivanteilta kun on musta väri pinnassa. Huomenna aamulla vien rengasliikkeeseen kumitukseen, jos maali on tarpeeksi kuiva. Laitatan siis noilta nyt alla olevilta vanteilta kumit näille vanteille.

    Tämmöset spider capsit taidan tilata jahka oon joskus rahoissani:
    [​IMG]
     
    Seevu, isalmela ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  16. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    Olihan tuolla se koko :oops:

    Olis ollut kaksi sileää 15x8 vannetta ylimääräisenä.
     
  17. generalo

    generalo Gearhead

    On ajeltu ja vähän lauleskeltukin. Siinä sivussa rakenneltukin vähän, turhempaa ja hyödyllisempää.

    Turhimpana kytkin taas erotiikkavalot. Nää oli jo ostaessa, nyt tein johdotukset vähän siistimmin:
    [​IMG]

    Uus takarengastus:
    [​IMG]

    Reissussa:
    [​IMG]

    Uus tuulilasi tiivisteineen paikallaan, laittelin uudet pyyhkijänsulatkin nii ei vanhat raaputtele lasia naarmuille.

    Seisontajarrua pitää yrittää vähän kiristellä, ehkäpä sitä sitten vois tarjota leimalle.
     
    wilburi, Inlinee, esmi ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. generalo

    generalo Gearhead

    Mitenkä tuon seisontajarrun kanssa, jarru kun on päällä niin pitääkö sen polkimen jäädä pohjaan? Nyt se pomppaa ylös, mutta jättää jarrun päälle. Vapautuu kyllä normaalisti kahvasta vetämällä. Merkkivalon katkaisijan vissiin pitäs myös olla polkimen luona, mutta eipä näy, merkkivalon polttimon kantakin puuttuu mittaristosta.

    Öljyt vaihtelin moottoriin eilen, metallihohtoa näkyi, mutta toivottavasti ihan perus sisäänajosettiä.
     
  19. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ö.putsari auki ja syyniin, jos isompia laakerinpalasia tms. Näkyvissä ni halvinta ottaa nyt heti kone auki eikä sit ku kampura/kanget on paskana o_O
     
    Gary Grand ja generalo tykkäävät tästä.
  20. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Seisontajarrust, kuusnelosestani en muista enää, mut kuuskybäses ainakin oli tollai et nous ylös, uuestaako polkas ni kiristy lisää, vähä niiko räikkä... Öljyt on vaa prameampaa mallia kun on metalflaket. No, en osaa järkevää kommentoida, kun en oo törmänny rempatuissakaan moteissa moiseen, tai sit vaa liihan heikot silmälasit...
     
    generalo tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!