buickin 300 ja 340 koneiden viritys????

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Belsebub, 22.2.2005.

  1. Belsebub

    Belsebub Gearhead

    onko kenelläkään kokemuksia??!!!?? osia on vaikea saada ja löytää ( ainakin edullisesti suomesta) kuten 64 vuosi mallin 300cid mistä imusarja 4 kurkkuiselle ym ym... mulla on itselläni 64 avo skylark ja tehoa tarvittaisiin lisää . :oops:
     
  2. Jaa eikös se 64? 300 ole alukantinen? Vai oliko se 63? ... Ja käsittääkseni hyödyntävät boita 300 Buickin alukansia ja jopa kampiakseleita 215/olds/buick/ "Rover" kasien stroukkaamiseen ja piristämiseen? Jossain väittivät noiden kansien istuvan suoraan Roverkoneeseen? Silloin luulisi Roveriin sopivan imarin sopivan tohon 300-koneeseen? Siis näin maalikkona :eek:
     
  3. Belsebub

    Belsebub Gearhead

    joo siinä on alukannet ja kannet käy suoraan rover 3,5 ( no sehän on buick 215) mutta kun mullakaan ei ole varmaa tietoa.... eräs osa firma sano ettei käy...... kai leveämpi imusarja tossa 300:ssa mutta taas jotku sanovat että käy toi edelbrockin valmistama imusarja 215 cid ....mutta ei vielä viitsi tilata ennekuin tietää varmasti että käy :eek:
     
  4. Joo deck hight voi olla korkeampi > seuraa leveämpi imari? Tosin 300:sen kampea on käytetty Roverin stroukkaamiseen , ja roverin lohkossa muutokset keskittyvät silloin vain kampikammioon.. eli onkohan eroa todella. Mutta olisikohan se 340 sitten erilainen? Etteivät vaan sotke?
     
  5. Belsebub

    Belsebub Gearhead

    mulla käsitys ainakin että 300 ja 340 on samanlaisia lohkoja jne. mutta menee aika sekavaksi toi imusarja touhu, mä äsken lähetin sähköpostia edelbrockille jolla on valmistuksessa 215 :sta aluimusarja , että käykö se 300:een saa nähdä vastaavatko....kun toi englannin kieli on vähän niin ja näin. mutta voisihan sitä vaihtaa koko tekniikan autoon, esim buickin oma 350 pitäisi melkein mennä heittämällä paikoilleen. tai sitten laittais letukan piritetyn pikkulohkon ja th350:n. autossa on kuitenkin kaikki alkuperäiset osat ja ei viitsisi tehdä mitään radikaaleja muutoksia jos vaikka joskus " entisöisi" ( tuskinpa vaan)..... mutta tehoja kaivataan :mad:
     
  6. Belsebub

    Belsebub Gearhead

    vielä sen verran että näköjään 340:ssä on leveämpi imusarja (deck height, kiitos pac2man) kuin 300:ssa. samaa imusarja ongelmaa on myös havaittavissa rapakon takaisissa v8 keskustelu foorumeissa. :odroll:
     
  7. Sreet Hemi

    Sreet Hemi 1st gear

    autosi taitaa olla limevihreä, bongattu on 8)
     
  8. Jupe

    Jupe Gearhead

    Aika vaikea on löytää tehdasvalmiita bolt on viriosia noihin koneisiin. Omalla kohdalla virittäminen jää nokkaan, venajousiin, kaasariin ja peltisarjoihin. Tietysti siis porauksen ja kansitöiden lisäksi. Nelikurkkuinen imusarja + kaasari multa löytyy jo vakiona.

    Ja tosta Buick lisästä, Joni on täysin oikeassa. Yhden Buickin mäntäsarjan hinnalla olisi saanut 3 chevyn pikkulohkon mäntäsarjaa...
     
  9. PMJ

    PMJ Gearhead

    buickin 300 ja 340 koneiden viritys

    Joskus -90 luvun alkupuolella oli muistaakseni Arizonassa Kennebel niminen yritys joka myi osaa esim Buickin koneisiin. Hinnat ovat tai olivat suhkot kovia joten en sitten itsekkään koskaan sen enempään virittänyt ko. moottoreita.Minun mielestäni 300 ja 340:ssa on samanlaiset imusarjat, ja tietääkseni toi 4-reikänen sarja on suhkot harvinainen.Mutta tosiaan kannataa yritää löytää toi kennebel firma jos sitä on edes enää olemassakaan?
     
  10. Re: buickin 300 ja 340 koneiden viritys

    On se olemassa. Firma on Kenne Bell , klassinen Buick-osilla aloittanut firma, mutta nyt enemmän tuning-linjaa :-?

    http://www.kennebell.net/

    Yritäpäs löytää Buick osaa tuolta :mad: Tilanne oli eri 80-90-luvun vaihteessa.. :odroll:
     
  11. BuickS

    BuickS Gearhead

    http://www.usabil.nu/databas/Delarsalje ... sp?ID=9611
    Olisi tyrkyllä kokonainen 300cid-mosa ruåttissa ja päällä näyttäisi killuvan nelikurkkuinen.
    Samoilta sivuilta löytyy varmaan joku isokorinen Buick, josta voisi hyödyntää 401-naulapäätekniikan, kuten Joni ehdotti.
    Overdrivessa oli muistaakseni jossain vaiheessa viime vuotta tarjolla nelikurkkuinen imusarja 300:n päälle. Löytyisikö ostoilmoituksella?
     
  12. Joh.3:16

    Joh.3:16 Gearhead


    Niinpä,olihan siinä vissii jotai muutakin osaa 300 v8:siin.oli keretty myymään,ite olin ostamassa koko läjää,mutta ainoa heikkouteni on äääretön nopeus...... :oops: 8) ei muuta kun siitä 2 reikäsestä muuttamaan..... :eek:
     
  13. PauliP

    PauliP 1st gear

    Ainakin Buickin oman 215 koneen imusarja on erilainen kuin 300:ssa. 300:sen sarja on kokopeittävä, 215:sen sarja ei peitä, vaatii erillisen pellin allensa. En tiedä Roverin mallista

    Käsittääkseni tuo kansien ja imusarjojen yhteensopivuus-erot tulevat vuosimalleista siten että 64-koneessa on omat ja 65-67 koneissa omat. Onkohan erot kanavissa tai muistelen jossain kuulleeni että ero olisi kansien imusarjatiivistetasojen erilaisissa kulmissa (64/65-67), en tiedä varmaksi.

    Dekkitasot ovat samankorkuisia, eli imusarjat on yhtäleveitä 300 ja 340-koneissa. Niissä on mm. samat työntötangot varaosamanuaalien mukaan (mutta nekin on eri 64 ja 65-67-malleissa). Eli pelkällä kampiakselilla on tehty iskunpituusero, ei dekkitasoilla.

    Itse en ainakaan lähtisi ihan helpolla vaihtamaa isompaa lohkoa Skylark/Special -malleihin. Tuo kevyt ja matalapainopisteinen alurakenne on aivan uskomattoman mukana käyttää (muistelen kaiholla tuota Jupella nyt olevaa 64' 4V HP konetta 11.0:1 puristukset tehtaalta!!!)

    350:sen kiinnitys on erilainen ja se istuu huonosti (korkealla) vanhakoppaisen konehuoneeseen, eikä niitäkään oikein löydy.

    Keep your Buick all Buick.
     
  14. Buick Special

    Buick Special 1st gear

    Mulla olisi ylimääräisenä myytävänä vuoden -64 Hi-Po 300cid (KP-code) alukansilla ja -imusarjalla, päällä nelikurkkuinen Carter, tehtaan ilmoituksen mukaan puristettu 250hp. Perässä 4-vaihteinen T-10. Päällä Skylarkin 2 D HT-koppa. Ajovalmis paketti.
     

Kerro tästä muillekin!