426 Hemin todellinen teho

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 23.2.2005.

  1. PauliP

    PauliP 1st gear

    Mitä tuo 426Hemi vääntää, ei selvinnyt vastauksista? Ja paljoko se painaa?

    Väittämä: vääntää kohtuuhyvin (ei kylläkään eniten) mutta painaa lähes yhtäpaljon kuin Chevy-isolohko, joka painaa paljon.

    Buick-harrastajien palstoilla puhuvat usein muskeliaikakauden kovimmasta väännöstä (510lb-ft) ja yhdestä keveimmistä isolohkomoottoreista (siis tehdasversioista). Sanovat että väännöllä ja keveydellä jätetään liikennevaloissa muut.

    "Torgue wins races, horsepower sells cars"
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Streethemin ilmoitettu vääntö tais olla 490, mutta aika korkeella, muistaakseni 4000 rpm. Alhaalta toi lienee suht pehmee. Taitaa painaa jopa pikaksen enempi kun chevyn isolohko.
     
  3. B 50

    B 50 Gearhead

    @2800rpm "The quickest American production car we had ever tested" -Motor trend
    läl-läl-läl-läl-lää-lää
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    joo ei se mopari ihan paikallaan ole polkenu,välillä menee taaksepäin vaikka ei oo edes pakkia,hilkulla oli mennä konkkaan ennen kuin rupes tekee pikkukärryjä.nyt tuli mersu apuun.mikähän aina vaan on suurin autonvalmistaja? :p :lol: :lol:
     
  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    VOI VITTU MIKÄ TROLLI!
    Sun kysymykseesi vastaus on GM.
    -MITÄ SITTEN?
    -Mikä oli tämän aiheen alkuperäinen kysymys?
    ..ttu mikä nuija!
     
  6. HEMI

    HEMI 1st gear

    No se on vaan katkera ku hemppat/moparit kyykytti sillo aikoinaan nascarissa ja dragillä :wink:
     
  7. PimpCaddy

    PimpCaddy 1st gear

    ..Takaisin topicciin?

    Mikään pitkänlinjan harrastaja en ole (olen vielä niin nuori ja kaunis), mutta tiedän miten moottoritoimii (ainaskin polttomoottori).

    Kuulin tossa urbaanin legendan hemi-koneista (pari vuotta takaperin). Yks naamatuttu, joka persaukisuutensa vuoksi on tyytynyt vain kirjallinsin keinoin tutustumaan aiheeseen väitti, että ryslerillä ois penkki riittäny vaan 400 heppaan noina ammoisina aikoina.
    Summa summaarum: eli jos neula iski koneen kohilla tappiin (eli +´400 hp), niin merkattiin tositteeseen 425 hp. Tällä tavalla saattoi linjoilta tulla ihan mitä vaan 400-600 hp koneita, joille kaikille merkattiin se 425.

    Näillä perusteilla en asiaa oikeusasteelle veisi, mutta jos joku tietää tämän paskapuheeksi, niin viestiä vaan, niin itekkin viisastun.

    oma mielipiteeni kuitenkin on, ettei ne mitään "tissiposki"- moottoreita ollu, kertoohan kisamenestyskin asian puolesta... :lol:
     
  8. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kaikilla autonvalmistajilla on ollut suuria vaikeuksia, jos GM on isoin, niin kyllä sillä oli isoimpia vaikeuksia aikanaan.
    Hyvin männöö nykyää konserneilla, mutta takas topiin.
    Tohon legendaan en sano miid. NE OLI TEHTAAN ILMOITTAMIA TEHOJA. Mm vakuutusmaksut määräytyi tehon mukaan ja kaikki ilmoittivat ne alakanttiin, jopa 450hp LS-6 vm.1970 josta Respecta Pornainen topicissa viime vuonna asiallisesti keskusteltiin alkuperäisessä aiheessa pysyten. No ei pitäs ruokkia trollia mikä tahallaan kusee kusiaispesään ja sai ainakin yhen aamukiukkusen verenpaineen nousee..

    Käkö voisit linkittää tänne saman dynototuloksen mitä mailasit mulle. Ok, se on Race Hemi mutta Amerikan mobilistit (pussihousuja niinku minäkin?) ajaa 68 Dartilla ja 60 luvun tekniikalla. Ihan sydäntä lämmitti ku luki että poijjaat ajaa samalla vanhalla 312 mekaanisella nokalla ym.
    Tämän (tai huomisen) päivän pikkulohkot potkii enemmän, SO WHAT!
     
  9. Bob

    Bob 1st gear

    Saksan TÜV säännöt kai vaativat tehojen mittaukset kaikista myytävistä autoista. Luulisin. Saksanmaaltahan selviää esim. Rolls Roycen koneiden teho. Niille kun ei kelvannut se "riittävästi". Kenen dynolappua sitten uskoivat, en tiedä. Mittasivatko itse?
    Kai siellä on hemikoneisiakin autoja myyty. En vaan näin äkkiä netistä mitään löytänyt.
     
  10. HEMI

    HEMI 1st gear

    Onks sulla rebel ihan puhdasverinen race mosa....eiku meinaan että eiks niissä ollu crossramit :odroll:
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ihan Race on. Se on streetin imusarjalla nyt. Toimii kadulla paremmin painavassa automaattivaiheisessa B kopassa. Crossrami on tallessa ja se saattaa ens kesänä olla ton motin päällä manuaali vaihteisessa A kopassa. Ja vuosimallihan on ainoa milloin A bodyyn sai Hempan. Ja siihenkään ei tule msd eikä muitakaan nyky juttuja. Menkööt nykypikkulohkot kovempaa mutta minä pussihousu pysyn sellasissa autoissa ja osissa millasia noi oli silloin ku ne tehtiin. Aamen. On tainnu mopilistikärpänen purra pahasti. :rotfl:
     
  12. B 50

    B 50 Gearhead

    Jostain jääny päähän, että jonkun stantartin mukaan hevoiset ilmotettiin korkeimman väännön kierroksilla. Isoissa koneissa se pienentäis paljonkin max.hp:tä. Oikeessa vai väärässä?
    Aikasemmasta postauksesta ei sitte kaikkea tarvi ottaa ihan ryppyotsasesti, historian faktat on kyllä tiedossa.
    Niin, onko se niin, ettei hemmossakaan ollu tulppa keskellä kantta? (vrt. toi ylempi kuva)
     
  13. HEMI

    HEMI 1st gear

    Asiaa :D hemi darra 8)
     
  14. L-Janne

    L-Janne 1st gear

    Tuostä nimettömän trollaajan heittämästä kysymyksestä, että eikös Toyota ala piakkoin olemaan GM:ää suurempi...?
    Tästä ei siis kuulu hermostua, näin vain olen ymmärtänyt.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    No eiköhän Detroitin kolmella isolla ollut jo tuolloin parhaat dynot mitä silloin sai. Eli bs:n puolelle tuo taitaa mennä . Varsinainen syy tehojen mahdolliseen vähättellyyn olivat vakuutusmaksut..
     
  16. 440Magnum

    440Magnum 1st gear

    Mutta eikös '69 Barracudaankin tehty isolohkolla, vai muistanko täysin päin mäntyjä?? vai oliko se joku viripaja joka asenteli hemejä Barracudien keulille, hittolainen ku ei muista :lol: valaiskaapas jos olen väärässä :oops:

    Mun hetket hemin kanssa on kun kosketin crossram imusarjaa :rotfl:
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo.. Pajahan sen sinne taikoi.. Kone vaan jäi pakasta pikkuisen korkealle ja vinoon.. Tulipeltiä ja sisälokareita hienosäädettiin asennuksen yhteydessä lekalla..

    Ja eikös joku tuolta phjalta istuttanut Hemin Baracudaansa Suomessakin.. Oli V8:ssa.. Joskus..
     
  18. superbird

    superbird Gearhead

    Vuosi oli 68 kun tehtiin Hemi Barracudat,vuonna 69 saatavana oli 383 ja 440 isolohkot.
     
  19. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Jawolh! Se oli 68. Ei siis 67 tai 69.
    Tollanen on tulossa jossain puolessa välissä atlantia, mutta mottihan on täällä jo..
     
  20. HEMI

    HEMI 1st gear

    Teetkö darraan oikein oikeeoppiset takalokarin kaaret ja lasin-nostimet (vai onko se barracuda) :D ja meinaatko käydä pannun läpi ja laittaa sisään jotain uutta osaa piiloon esim rullakeinua ja sen semmosta?
     

Kerro tästä muillekin!