Pontiac transsport 3.8 V6 -93

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Philadelphiaflyers, 3.3.2005.

  1. kertokaa kokemuksessa, kun olen hankkimassa kyseisen auton, onko hyvä peli, kuulin, että 2,3 litranen on ainakin ihan "susi".

    Onko kalliit varaosat ym.

    Mitä huomioitavaa?
     
  2. eikö kukaan omista moista kiesiä ?
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Siitä vähän vanhemmasta 3,1 litrasesta ei ainakaan ole pahaa sanottavaa.
    Ajoin 150tkm, ja ö-huoltojen lisäksi meni yksi tulpan johto, virranakajan
    jalan o-rengas ja laturin laakerit. Ei edes pakoputkea. Kiristysrullan
    laakerin laitoin samalla kun laturin, vaikka ei vielä ollut rikki.

    J
     

  4. Mites varaosat hinnat ja saanti?
     
  5. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    Meillä emännän kauppakassina `90 lumina apv. Chevyn vastaava tilasukkula. koneena se pienempi kutvonen -> 3.1 litrainen. Mukava peli, ei siitä suostu kovin helpolla luopumaan. Emäntäkin kovasti tykästynyt. Ei mikään raketti tehoiltaa, mutta riittävän rivakka. Toi 3.8 on sopivasti puhdikkaampi mutta ei kuluta juurikaan enempää.

    Soppaa palanut kesät talvet(ilman lohkolämmitintä) 10.5 -11.5 satkulla. 1200kg kärry perässä höri 13.5 ja jaksoi liikkua vielä riittävästi, ei jäänyt jalkoihin. Pienin kulutus kesällä oli matka-ajossa alle 10 satkulla. Eli tiloihin, kuljetuskapasiteettiin ja mukavuuteen nähden todella vähän.

    Varmatoiminenkin tuo on ollut. Aina on liikkeelle päässyt ja kertaakaan ei ole tielle jättänyt. Käyntiin lähtee nätisti -30 pakkasessakin ilman lohkolämppäriä(tuotu muuttoautona, eikä sitä ole kukaan ole vielä asentanut).

    Varaosista ainakin osa on todella härskin hintaista... US-partsissa taisi esim. sisempien vetonivelten lähtöhinta olla 300€/kpl. Tosin eipä noitakaan kovin usein tarvitse vaihtaa jos ei tahalleen ala rikkomaan. Omalla ajettu nyt 320 000km eikä niveliä vielä kertaakaan vaihdettu. Muuten kaikki nivelet yms. ainakin ihan samaa hintaluokkaa kuin muissakin autoissa, ei mitään ylikalliita.
     
  6. kiitokset palautteesta
     
  7. up, up, up in the mountain top !
     
  8. Imperial

    Imperial 1st gear

    Meillä on ollut perheautona -92 TransSport GT 3,8:n V6:lla vuodesta 1999. Olemme olleet siihen perin tyytyväisiä. Kulutusosia on vaihdettu, kun tarvetta on esiintynyt.
    Pari vikaa on esiintynyt tähän mennessä. Ensimmäinen oli mystinen ajoittainen käynnistymättömyys moottori lämpimänä. Joinain päivinä käynnistyi ongelmitta ja toisina ei ennen moottorin jäähtymistä lainkaan. Korjaamolla vikaa etsittiin useita päiviä. Lopulta syy löytyi: moottorin alaosassa hapettunut polttoaineen syöttöjärjestelmän liitin. Kun se oli puhdistettu ja teipattu hyvin vesitiiviiksi, ongelma hävisi - eikä ole ilmaantunut enää kolmeen vuoteen. Hapettuma oli ilmeisesti tielaitoksen innokkaan suolauksen tulosta.
    Toinen, joka on edelleen korjaamatta (mutta joka ei isommalti haittaa ajoa), on takapään automaattinen korkeudensäädön toimintahäiriö (kompressori lisää ilmaa takaiskareiden palkeisiin). Ilmeisesti takaiskareiden palkeet alkoivat pikkuhiljaa vuotaa jostain kohtaa, koska kompressori kävi yhä useammin ja yhä pidempään, kunnes se eräänä päivänä ei enää jaksanut (ja on ehkä leikannut kiinni). Nyt takapää on täydellä kuormalla vähän normaalia alempana, mutta muutoin vika ei haittaa ajoa. Ilmaiskarithan voi halutessaan vaihtaa tavallisiin.

    Auto on suht' koht' ripeä kiihtymään ja kulutuskin on kohtuullinen (10-12l/100km) 7-paikkaiseksi - noin kahden tonnin painoiseksi - autoksi.
    Tavaratila takapenkkien takana on tosin vähän pieni ison perheen tavaroille.

    Jos sattuu tarvitsemaan varaosa-autoa, niitä näyttää saavan Saksasta varsin halvalla.

    Eli voin suositella hyvillä mielin autoa muillekin.
     
  9. pontiacman

    pontiacman 1st gear

    No mikä siitä 2,3 koneella olevasta sukkulasta niin suden tekee?
    Nimim. ekaa jenkkiä hommaamassa
     
  10. Gunner

    Gunner 3rd gear

  11. Stone

    Stone 3rd gear

    Hiijop!

    Vähän kiinnostas käyttöpeliks kanssa tällänen Poncho.
    Näyttäis ihan kohtuuhyvältä, ainoo pitkä miinus että on saksantuonti. Mistä olis helpoin haistella, että onko toi 211tkm ruuvattu alaspäin? (no onhan toikin jo jonkin verran ajoa :odroll: ). Toi 3.8 taitaa olla V6 (3800 ?) ja poikittain? Mites sitä mahtuu itte nokkapellin kautta tonkimaan, saako esim tulpat vaihdettua ilman puolen auton purkua? Sitte kans toi laatikko, mikä sen mallimerkintä on, jos vaikka ettis tarkempaa tietoa.
    Onko tossa paljon japanin yhteistyön hedelmiä, vai onko on putkulat ihan jenkkien omaa suburbia ajattelua varten duunattu alunperin, GM:n omien mustien miesten tekeleitä?
    Jaa juu, mikä noissa on rengaskoko ja vanteiden pulttijako?
     
  12. Stone

    Stone 3rd gear

    MITÄÄÄÄH???!!! :eek:
     
  13. massaaja

    massaaja Gearhead

     
  14. Vanhempi 3.1 litran koneella on tosi luotettava. Mulla oli niita aikaisemmin vuokraamokaytossa eika juuri koskaan mitaan vikaa.
     
  15. realissimus

    realissimus 1st gear

    Itse vaihdoin juuri 3.8:n pois. Hyvä peli oli,liikkuu ripeästi jä moottorin ääni lotkottaa jämiästi ohjaamoon. Varaosia kannattaa kysellä esim South West Tradesta, mutta ilmansuodatinta, pyyhkijänsulkaa jne. saa tavallisista varaosaliikkeistäkin. Ethän vaan ostanut minun vanhaani?:)

    Mulla oli auto kmväleillä 139 tkm-176 tkm. Ei isompia murheita, viime vuonna olin Kuusamossa kovilla (-35) pakkasilla ja silloin meni vaihdelaatikosta stefa ja kusi öljyä. Muuten vaihdeltiin vain öljyjä ja suodattimia, moottoriin ja laatikkoon. Niin ja nakutussensori vaihdettiin. Pari kertaa vaihdoin tulpat ja totesin, että tavalliset eivät kestä kuin jotain 20tkm, eli kandee laittaa platinatulpat. Takimmaiset tulpat vähän hankala vaihtaa, mutta onnistuu moottorin päällä maaten. Ekalla kertaa meni tulpanvaihtoon n. tunti, tokalla kertaa enää puoli.

    Matka-ajossa olen päässyt 8,5:n litran kulutukseen, muuten sekulissa 10-13,5:n välillä.

    Niin, siinä pikkukoneessa kuulemma paukkuu kansi 200 tkm:n hujakoilla.
     
  16. 400 cid

    400 cid Gearhead

    No tämmöinen kampe olisi itselläkin nyt hakusessa joten olisko vielä jonkinlainen pikakertaus vaikka juttua näistä paljon on ollutkin eli onko jotain tiettyä vikaa tmv. mihin pitäisi kiinnittää huomiota autoa tarkastellessa.
    Ja haussa on nimenomaan 3.8l. n.3000-5000€ auto.
     
  17. 400 cid

    400 cid Gearhead

    Vissiin kaikki sanomisen arvoinen on jo sanottu... :wink:

    Huomenna pitäisi kahta yksilöä lähteä katsomaan joten viime hetken vinkkejä?
     
  18. PK

    PK 1st gear

    Yks juttu joka kannattaa katsoa on ilmastoinnin toiminta (jos sellaista pitää tarpeellisena). Nimittäin jos ei toimi niin usein ollut niin kauan toimimattomana että kompura entinen. Itse olen lopettanut uskomisen myyjien vakuutteluun että tarvii vain lisää ainetta ja taas toimii. Jos näin olisi niin kyllä kai se olisi jo täytetty, koska jos ilmastointi on ei siitä hevillä luovu. Sen kompuran ja kuivaimen vaihto on luokkaa 800-1200 euroa, vaikka yrittäisi itsekin vaihtaa joutuu kuitenkin turvautumaan täytössä korjaamoon.

    Muuten kuluvat osat menevät vaihtoon siinä missä muissakin autoissa, ja alkavat olla siinä kilometriluvuissa että jarruosaa, iskaria ym alkaa mennä.
     
  19. kole

    kole 3rd gear

    Mulla on tuossa koeajossa -96 ja 3.8 koneella. Kone naputtaa, etupyörän laakeri huutaa, ilmastoinnin kompura rikki, lämppärin moottori ei puhalla, ohjaus"vetelee". ABS-valo palaa aika-ajoin ja jotain pientä muuta murhetta. Saksantuonti ja "ajettu" 230000k. Ja oli kyllä aika savotta vaihtaa tulpat. On ukossa pari mustelmaa ja naarmua käsivarressa.
    Mutta ilman pikkuvikoja, tykkäisin kyllä autosta.
     

Kerro tästä muillekin!