Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Vastaanpa itse itselleni, mahtuu. Kaikki vanteet eivät mahdu, mutta ainakin OEM Mopar 9-puolainen varaosanro: 82209396 mahtuu.
     
  2. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    mahtuuko vanteen ja satulan väliin vielä liimapainot pyörimään
     
  3. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Mahtuu hyvin. Siellä on yllättävän hyvin tilaa.
     
    Custom_Rod tykkää tästä.
  4. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Kannattaa muuten imutella Appcarin uusin beta-versio 1.6.0.3., julkaistu kesäkuussa. Itselläkin oli vielä vanha versio. Uudessa versiossa on kauan kaivattuja ominaisuuksia kuten hvac-aktuaattoreiden kalibrointi ja tpms-antureiden koodaus.
     
    VANKKURI ja päivystäjä tykkäävät tästä.
  5. camaro 70

    camaro 70 Gearhead

    tuli hommattua srt8 farkku ja ajovalojen kanssa vaikeudet alkoi välittömästi,mut ihme kyllä selvittiin xenon polttimoilla.pyöränlaakeri eteen oli helppo vaihtaa ja kohtuuhintainen(FAG 180,-)ja aiempaan kommenttiin,niin talvikiekot on 18".mukava peli ja kohtuuruokainen,alle 13 sekalaisessa ajossa.
     
    Teemu T. tykkää tästä.
  6. PeximG20

    PeximG20 1st gear

    Onko kellään kokemusta diablosportin predatorista u7135 9r27, pitäisi kait olla throttle adjust mahdollisuus mutta itse en sellasta sieltä löydä. Mds,idle,yms.kyllä on.

    Ja 05 hemi siis kyseessä ja 93oct CAI tunella. Samaan liittyen liikkeestä sanoivat et sytyttää moottorivalon ja sen takia että on tuo ohjelma ja vapaavirtaussuodatin? Tekeekö jollain muulla niin?
    Luin kyllä predatorilla koodit ja antoi p2096 eli liikaa ilmaa ja laihalla. Tolla koodilla paikansin kyllä tonne O2 anturiin sen.
     
  7. PeximG20

    PeximG20 1st gear

    Sellainen kysymys myös, onko joku kokeillut motonetin bluetooth obdII lukijalla käyttää torque appia? Itse en saa sitä toimimaan. Obd plus apilla toimii jotenkin.

    Torquessa taitaisi vaan saada esim antureiden jännitteet yms näkyviin..
     
  8. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    mitä bensaa käytät?
    onko koskaan vaihdettu lambda-antureita?
    onko high flow -katit?
    ilmavuotoja?
     
  9. PeximG20

    PeximG20 1st gear


    98 on tankissa.

    Muistaakseni ei, tarkistan huoltovihkosta huomenna.

    Vakioputket pitäisi olla, mutta takapönttöt poistettu.

    Ilmavuotoja en oo vielä tsekannut että näkyykö.

    Koodin poiston jälkeen ajellu muutaman päivän ja tänään tollasen n.30km lenkin jälkeen sytytti taas tasasella 80km/h vauhdilla 8tiellä. Kulutus ei muutu mitenkään enkä huomannut mitään muitakaan oireita.
     
  10. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    yleensä, jos lambdoissa vikaa tms. polttoaineen annostelussa niin lepuutus putoaa pois toiminnasta ja moottorijarrutuksessa huomaa eron.

    jos annat oikein kunnolla yllättäen heinää niin aivasteleeko hemppa silloin tällöin?

    siis silloin, kun vikavalo ei pala
     
  11. PeximG20

    PeximG20 1st gear


    Millä tavoin sen huomaa moottorijarrutuksessa?

    En oo kyllä huomannu mitään isompaa aivastelua, tasaseen tuntunut juoksevan.. pitää huomenna käydä vähän kokeilemassa.

    Tänään kyllä tosin ennen moottorivalon syttymistä kiihdyttelin vähän ohituskaistaa ja sit laskin tasaseen 80-90 välille ja hetken meni ennen kun valo sytty.
     
  12. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    muistaakseni jarruttaa enemmän eikä rullaa yhtä kevyesti.

    "En oo kyllä huomannu mitään isompaa aivastelua, tasaseen tuntunut juoksevan.. pitää huomenna käydä vähän kokeilemassa."

    siis oikeasti kaasu pohjaan ja sitä pidetään siellä pitkään suunnattomiin laittomuuksin asti.. ei mitään pikku tupsuttelua.

    vetääkö puhtaasti vai ei?
     
  13. toyota...

    toyota... Gearhead

    Minkälaiset kattit hempassa on? Aattelin kun ruvennut pakoputki rämiseen, ihan kuin olisi sisällä jotain irto tavaraa. Aattelin voiko katti purkaantua? Näkyi kyllä etupäässä siinä alkuputkessa railon alku, mikähän möltti nyt lienee se sitten on, se semmonen paksumpi kohta noin 5cm pitkä...
     
  14. Bukero

    Bukero Gearhead

    se paksumpi kohta on se orig joustoliitos, jotka antautuu ajanmittaan.
    ja pitävät ääntä, räminää ja kirskuntaa.. samalla sun takakumit naukuu:D
     
    toyota... tykkää tästä.
  15. PeximG20

    PeximG20 1st gear


    Tuolla tavalla en oo kyllä kokeillu:eek:

    Moottorijarrutuksella kyllä rullaa kevyesti.
     
  16. PeximG20

    PeximG20 1st gear

    2015 oli vaihdettu lambdat 4kpl eli kaikki.
     
  17. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    ok. rikasta seosta kapulalla muutama prosentti kerrallaan ja tarkkaile tuleeko vikakoodi takaisin. huomioi, että toimii siten, että edellinen rikastuksen päälle lisätään aina seuraava.
     
  18. PeximG20

    PeximG20 1st gear

    Hm, okei..
    Ton kans tarviski sit olla helveti varovainen etten sekota koko konetta:D

    Wot fuel taitaa olla oikea menu..

    Ootko itse käynyt säätelemässä noita?
     
  19. PeximG20

    PeximG20 1st gear

    Ai saatana, toivottavasti olisi tästä ollut koko homma kiinni...

    Otin moottorisuojamuovin pois ja kahtelin hieman tarkemmin kun vihdoin aikaa...ja... vapaavirtaussuodattimessa oleva putki mikä menee moottoriin kiinni, yläosaa sai painamalla vähän sisemmäs, paksuun putkeen tuleva ohkanen letku ei ole klemmareilla edes kiinni:eek:
    Painamalla konen puolelta meni jonkin verran sisemmäs ja putkeen tulevaakin sai painaa sisemäs... eli sieltä ainakin kyllä ilmaa päässyt luikimaan..

    Prkl:rolleyes:
    Nyt kaivaa klemmarit jostain ja kunnolla kiinni..
     
  20. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    sillä pienemmällä letkulla taidat tarkoittaa huohotusta. jotta siitä vapaammin virtaavasta suodattimesta olisi jotain hyötyä niin se tulisi eristää moottoritilan kuumasta ilmasta ja sille tulisi johtaa kylmää ilmaa auton keulalta. semmonen tuli vielä mieleen, että mite siihen on vaihdettu tulppia? kotitallihäslääjiltä tuppaa unohtumaan, että siinä 2005-moottorissakin on 16 tulppaa, vaikka on vain 8 tulpanjohtoa...
    sillä diablo-kapulalla voi säätää ao. parametreja. olen käpälöinyt useimpia. todellinen säätäminen vie runsaasti aikaa ja siinä tarttee olla looginen ja käryllä mitä tekee, ja on muuten tuolla liikenteen seassa kohtalaisen vaarallistakin..
    mulla oli hemppa helvetin laihalla täyskaasulla varsinkin ala ja keskialueella ja aivasteli aivan helvetisti.

    Cooling Fans AC off

    High MPH HS Fan On:
    High MPH High Speed Fan On when ac is off and above 8mph
    High MPH MS Fan On:
    High MPH Medium Speed Fan On when ac is off and above 8mph
    High MPH LS Fan On:
    High MPH Low Speed Fan On when ac is off and above 8mph
    Low MPH HS Fan On:
    Low MPH High Speed Fan On when ac is off and below 8mph
    Low MPH MS Fan On:
    Low MPH Medium Speed Fan On when ac is off and below 8mph
    Low MPH LS Fan On:
    Low MPH Low Speed Fan On when ac is off and below 8mph


    Cooling Fans AC on

    HS Fan On:
    High Speed Fan On when ac is on
    MS Fan On:
    Medium Speed Fan On when ac is on
    LS Fan On:
    Low Speed Fan On when ac is on


    Spark Adjustment

    WOT Spark 1k-3.8k:
    Allows user to adjust timing +/-10 degrees in the 1000-3800 rpm range
    WOT Spark 4k-4.8k:
    Allows user to adjust timing +/-10 degrees in the 4000-4800 rpm range
    WOT Spark 5k-7k:
    Allows user to adjust timing +/-10 degrees in the 5000-7000 rpm range
    To properly dial in your timing using the Predator you need to log or monitor the following live data parameters.
    Spark, this is your actual timing (in degrees) at any given time.
    Knock Retard, this the amount of timing removed (in degrees) due to knock (detonation/ping). The knock sensors can in rare cases pick up other harsh engine noises as well, if this is the case it is recommended to fix the cause of the noise before proceeding.
    You basically always want the knock retard to read zero under wide open throttle conditions, it is normal for it to show some KR when stomping on the throttle and also during the shift.
    Monitor the spark and the knock retard pids under wide open throttle and see if you have any knock retard, anything higher than 1 should be adjusted in the respective timing range in the Predator , if the knock is severe, 5 deg plus, try lowering spark by 10%, if less than 5 deg, try 5%. Make another wide open pass and monitor the same pids and basically keep doing this until you seen no knock retard.
    NOTE: The use of respective grade fuel should be used with tune choice.
    91 octane tune will run on 87,89 and 91 octane. The 93 octane (Performance) tune will run on 91 and 93 octane. If severe knock cannot be remedied by adjusting the parameters for it, try to install the factory tune and monitor the knock using it. If knock still is present consider switching fuel brand.
    DiabloSport recommends using fuels from the following vendors:
    Mobil, Sunoco and Amoco/BP.


    Knock Sensors
    Disabling the knock sensors can cause severe damage to your engine if used with poor quality or low octane fuels.

    Short term Knock sensor enable/disable:
    Enable or disable the short term knock sensor.
    Long term Knock sensor enable/disable:
    Enable or disable the long term knock sensor.



    Fuel Adjustment

    WOT Fuel 1k-3.8k
    Allows user to adjust fuel +/- 20% in the 1000-3800 rpm range
    WOT Fuel 4k-4.8k
    Allows user to adjust fuel +/- 20% in the 4000-4800 rpm range
    WOT Fuel 5k-7k
    Allows user to adjust fuel +/- 20% in the 5000-7000 rpm range



    Rev limiters

    Rev Limiter in Drive
    Allows user to adjust the rev limiter while in drive, adjustable up to 7000 rpms.
    Rev Limiter in Neutral
    Allows user to adjust the rev limiter while in park/neutral, adjustable up to 4000 rpms.



    Idle Speed

    Idle Speed in Drive AC off
    Allows user to adjust the idle speed +/-400rpm in drive with the ac off.
    Idle Speed in Drive AC on
    Allows user to adjust the idle speed +/-400rpm in drive with the ac on.
    Idle Speed in P/N AC off
    Allows user to adjust the idle speed +/-400rpm in park/neutral with the ac off.
    Idle Speed in P/N AC on
    Allows user to adjust the idle speed +/-400rpm in park/neutral with the ac on.



    Vehicle Speed Limiter

    Allows user to adjust the vehicles speed limiter up to 190mph

    Tire size adjustment

    The Predator has two different ways to adjust for tire size.
    First Method
    Enter your original tire size then enter the new(actual) tire size.
    The Predator will prompt you to put in your original tire size in metric format (ex. 265/75-17), once entered the Predator will then display your entry and you confirm it by pressing enter.
    The Predator will then promt you to put in the new (actual) tire size in metric format (ex.305/50-22), once entered the Predator will then display your entry and you confirm it by pressing enter.
    You can now press esc to go back to the main modify parameter menu and if no more adjustments are desired press esc again and you will be asked to install modified tune, press yes and let Predator upload new adjusted tune to your vehicle.
    To reset the tire size, you can go to reset parameters and then reinstall the tune.
    Second Method
    Enter the tire size or the overall tire height
    The Predator will ask if you want to adjust it via entering the tire size or by the actual tire height.
    Tire size, enter the metric tire size displayed on the side wall of the tire (ex.265/75-17) then press enter to confirm.
    You can now press esc to go back to the main modify parameter menu and if no more adjustments are desired press esc again and you will be asked to install modified tune, press yes and let Predator upload new adjusted tune to your vehicle.
    Tire height, measure the tire height using a tape measure and enter that measurement in the Predator, then press enter to confirm.
    You can now press esc to go back to the main modify parameter menu and if no more adjustments are desired press esc again and you will be asked to install modified tune, press yes and let Predator upload new adjusted tune to your vehicle.
    To reset the tire size, you can go to reset parameters and then reinstall the tune.


    Quick Adjust parameters

    Quick adjust parameters do not require a reflash to take effect, they require a key cycle, these parameters are available in a separate "Quick Adjust" menu item as well as in the modify parameters menu.
    User will be asked to cycle key after each adjustment.

    ESP mode
    Enable or disable the ESP (traction control), NOTE: When disabled the ABS, ESP BAS and (Brake) lights will be illuminated and ABS will not be operational
    Reset TCM adaptation
    Resets the learned TCM adaptation(instead of pulling a fuse).
    Shift Points
    Raise shift points by a predefined setting, 5.7L's (1-2 5800rpm, 2-3 6000rpm, 3-4 6000rpm), 6.1L's (1-2 6400rpm, 2-3 6400rpm, 3-4 6400rpm).(N/A on Jeep)
    Shift Firmness
    Reduces torque management between shifts for a firmer shift , N/A on SRT8 vehicles.
    Autostick auto upshift
    Enable/Disable automatic upshift when in manual autostick mode, ie. raise your rev limits and you can shift manually at any rpm without the vehicle automatically upshifting (as it would do stock).(N/A on Jeep)
     

Kerro tästä muillekin!