ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Ainiin ja yleensä kun ostaja hiljentyy kun lisäkuvia tai infoa on lähettänyt, syy on että kuvissa tai tekstissä on jotain olennaista joka saa ostajan päättämään ettei kannata maksaa pyydettyä hintaa. Ne harvoin ilmoittavat tästä, vain lopettavat viestittelyn ja siirtyvät toiseen kohteeseen tai jäävät odottamaan hinnan laskua.
     
    Karpov tykkää tästä.
  2. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Yhden auton myin kaverille joka sitkeästi vain viestitteli. Oli vaan epävarma suomenkielen taidostaan. Aivan turhaan.
     
  3. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Jep,tämähän on ihan hyväksyttävää ja itsekin näin toimin kun Ruotsiin väänsin kauppaa ja tuo toinen kotimainen ei oikein puhuttuna taivu.
    Mun mielestä on vaan tavallaan hemmetin epäkohteliasta olla vastaamatta mitään jos ensin lisätietoja kyselee ja niihin vastauksen saa.:rolleyes:
     
  4. manha

    manha Gearhead

    On taas lähellä ettei joudu,pumppu- ja painevikainen ukko,suikkaseen kielen taakse vähän starttipilottia.
    Sain täältä yksityisviestin kanssaharrastajalta,koskien aiemmin kesällä vaihtokaupalle ilmoittamaani kulkinetta(olin jo unohtanut ko.ilmoituksen olemassa olon).Tuo kaveri kyseli vaihto innokkuuttani ajokkiin,joka vastasi täydellisesti hakemani kiulun kriteereitä.Ensimmäisenä hän pyysi viestintäväyläksi sähköpostin,koska ei saanut itse liitettyä kuvia autostaan tänne.No,säpöön siirrytyämme,joutui hänen vastauksiaan odottelemaan useita päiviä(ja näillekkin oli selityksiä).Viimeisinpänä toimin Sherlockina ja etsin numeron johon laitoin txt-viestin,että soittele asioiden nopeuttamiseksi...ja sitten tuli täydellinen hiljaisuus.
    En tiedä kumpi meistä sitten olisi ollut ihmeellinen ostaja.Hän,jolle kulkinettani olisi pitänyt jonnekkin lähteä esittelemään(vaikka itse ottikin vaihtokaupan puheeksi),vai minä joka olisin suostunut heti puotiin(näkemättä edes hänen autoaan).
    Ihmetyttää vain sällien selkärangattomuus,jättäytyä leikistä ilman perusteluja.Itse kuitenkin kauppani olen aina tehnyt "yksillä puheilla",enkä ole puihin mennyt lupausteni jälkeen...olipa sitten etänä tehdyt diilit suoritettu vaikka pelkillä tekstiviesteillä...
     
    mikkis83, PilsnerBil, juha745 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Isäukolla oli myynnissä 2500 Dodge Ram nettiautossa. Kävi yksi nuori tyyppi katsomassa ja innostuikin sen verran että, halusi koeajolle. Auto tietysti liikenteestä poistossa kun ukolla noita kulkineita on useita. Palasivat koe-ajolta, hyvä on, tän otan, juttelen vielä kotona isän kanssa, kundi siinä jutteli. Käänsi ämpärin kokoisen lippiksen lipan taakse, viikkas korvat lierin alle ja häipyi Volvollaan. Ei näkynyt eikä kuulunut enää, ilmeisesti on vielä jutulla isänsä kanssa. Auto on vielä jäljellä.
     
    mikkis83, belair66 ja Peeaa tykkäävät tästä.
  6. HRTP

    HRTP Gearhead

    Kaippa se minäkin lukeudun nyt ihmeelliseksi ostajaksi kun ostin vanhan asuntoauton näkemättä ja ilman koeajoa puhelimessa. Toki puhelimessa sanoin myyjälle että kerro suoraan mikä auton todellinen kunto on kun kuitenkin 8vuotta seissyt hallissa ja tänään kun auto oli päivän aikana ilmestynnyt pihalle niin auton kunto oli jopa parempi mitä luulin :odeek:
     
    mikkis83, jarona, Pertti K ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Tämähän ei ole ollenkaan sarjassa ihmeelliset ostajat. Aivan normi toimintamalli nykyään. Tosin yleensä ostopäätöksen jälkeen ostajan pitää jutella vaimon kanssa ja jokaikinen tämän foorumin lukija tietää mitä sen jälkeen tapahtuu. Aina. Siihen ei ole poikkeusta.

    Osteleeko nämä miehet autoja vaimojensa rahoilla..? Itse olen aina ostanut autoni omilla rahoilla, joten ei tulisi mieleenkään kysyä ostolupaa joltain naiselta kun on auton tarve. Yhtä hämyä olisi jos nainen kysyisi minulta "saisinko ostaa (esim.)hiuskihartimen?" Niin kysyisin, että onkohan sulla lääkitys kunnossa, koska tietääkseni et ole holhouksen alaisena.
     
    vivve, Kurko, onoff road ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Eilen möin Chevyn, aika tarkka kuukausi oli myyntiaika.
    Eka katsoja kävi kun auto oli pari päivää myytävänä, ei ostanut kun oli ns. tekninen ongelma.
    Siirrettiin penkkiä eteenpäin, että jalat yltää polkimille, mutta silloin otti masu jo kiinni rattiin ettei pystynyt oikein ajamaan..
    Eilen tuli sitten toinen katsoja ja vei auton mennessään ilman moisia probleemia.
     
    mikkis83, Gary Grand ja jarona tykkäävät tästä.
  9. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Joku halus kerran ostaa vaihelootan vaniinsa kun oma oli paskana. Siinä tovi asiasta keskusteltiin,hinnat ja noutohommat jne.... ja siihen lopuksi ostaja sitten ,että hän vielä juttelee vaimon kanssa asiasta :odeek: ei kuulunu sen jälkeen mitään,eli vaimon mielestä hän ei lootaa tarvinnu :poff:
     
    mikkis83, Gary Grand, 1purehell ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Eikä kannata unohtaa lappeellaan olevaa Mobil 1 -purnukkaa. Saatesanoin ”ei syö öljyä eikä muutakaan”.
     
    Norri, mikkis83 ja Karpov tykkäävät tästä.
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Aika nopeesti medi ollakseen idässä.
     
  12. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ankaria vaimoja joillakin. :D
     
  13. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Tai sit vaimo on se joka perillä asioista ja selkeät visiot mitä haluaa, ukko vaan vikisee.
     
    Norri ja mikaa7146 tykkäävät tästä.
  14. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Mulla on myynnissä ruuvikompurra, pari TXT kysymystä tullut ja yksi ukko kyseli ja oli jo tulossa hakemaan... mutta.. mutta, halli jossa on vuokralla olikin, vuokraisäntä kieltänyt hiekkapuhaltamisen. Sinällään ihmeellinen ostaja että ilmoitti ettei
    tulekaan hakemaan.
     
    mikkis83, Gary Grand ja Mokaman tykkäävät tästä.
  15. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Jaa, onko sillä merkitystä, onko se lappeeltaan vai pystyssä?
    Kaikissa mun ostamissa öljypurnukoissa on ollut korkki.
     
    Muokattu: 24.9.2019
    mikkis83 tykkää tästä.
  16. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Jos purnukka on tyhjä, todennäköisemmin se on vauhdissa kääntynyt kumoon. Viestistä unohtui mainita, että neljän litran purnukka. Litran lisäysöljy lienee vielä autonvalmistajan ”normaalia” öljynkulutusta.
     
  17. timuli

    timuli Gearhead

    Työkäytössä muutama uusi tdi VAG ollu,kaikki syöny öljyä 1 litra/15000km
     
  18. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Noista kontissa pyörivistä purkeista vielä:
    Kerran menin katsomaan yhtä käyttökippoa ja sen jalkotilassa huomasin jäähdytysnestepurkin? Omistaja möläytti että nestettä pitää aina lisätä. Myyjän mukana oli henkinen tuki, joka kuulemma merkkihuollossa töissä, hän heti perään väitti että on ihan normaalia että syö jäähdytysnestettä, kaikki tuommoiset kuulemma syö.
    Jäi kaupat tekemättä.
     
    Muokattu: 24.9.2019
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Samaten yks rouva esitteli jäähytinnestetörppöä joka alko olla jo ehtoolla ja vajaata öljykannua. Tyyppivikoja tässä ja hänellä kulkee aina nää mukana.
     
  20. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mulla usein kulkee mukana moottoriöljyä, laatikkoöljyä, jäähdytinnestettä, bensaa, käynnistyskaapelit, työkaluja, pikku hallitunkki, pukki, hinausköysi, heijastinliivit, sammutin, taskulamppu, yms. Ja on noista ollut apuakin, kun olen pysähtynyt tienpäälle jäänyttä auttamaan. Myös itse tarvinnut.
     
    Muokattu: 24.9.2019
    Gary Grand, wilburi, vivve ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!