Mikä tekniikka (4.3, 5.7i, 6.5d) on paras ja miksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Jupe666, 30.9.2019.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Paljon oli koneen lämmöt vai meneekö käsikädessä?

    Kyllä mullakin se n 1km niin on lämmöt 40c mutta ei sillä juhlita. 5km vaatii termarin aukasuun, ja jos lyö lämmöt tappiin ja enemmän puhallista niin alle 80kmh turha haaveilla nopeasta lämmöstä.


    Vesi kiertää vielä vesipumpulle ei syylärin päätyyn mikä on se viileämpi vaihtoehto. Lukkopihdeillä tuli aikoinaan "tukittua" lämppärin paluu vaan samanlainen oli.



    Lämpeekö sulla tyhjäkäynnillä miten? Mulla sen 40 ottaa jossain ajassa, mutta ihan vitun pitkään saa käydä jos enemmän haluaa.
     
  2. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mikäs järki tossa on? Eihän se lämpimämpi vesi sinne pääse, jos olet tukkinut kylmemmän veden poispääsyn?
     
    Mudracer tykkää tästä.
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Sori siis meno tottakai :D ideana oli testata siis sitä tyhjäkäynnin huonoa lämmöntuottoa.
     
  4. Muki

    Muki Gearhead

    [​IMG]

    Jaa tämähän oli kirvoittanut kyselyjä. Sininen se on, mitä sille on 30 vuoden aikana mahdollisesti tehty ei tiedossa. Nelisatanen kirstu, ei tähän hätään ehdi tutkia onko alkuperäinen vaiko joskus vaihdettu.

    Kyllä noita 4.3/TH-400 - yhdistelmiä on joskus aiemminkin tullut vastaan, jollakin oudommalla optiolla ehkä tilattu, vaan mistäs näitä nyt enää jaksaa kaivella. Tai sit joku on vaihtanut, mutta se tuntuisi hassulta vaivannäöltä jos olisi ollut 350 alunperin. Pääasia että on automaatti ja toi v6 kiikuttaa riittävästi kyllä. Toi kun on TBI niin en jaksa uskoa että kukaan olis mottia sentään vaihtanut.

    Noi kattotelineen tuet on vasta 2/4 asennettu. Siihen tulee Sprinterin työtaso päälle, mikä onkin sattumalta just eikä melkein vanin katon kokoinen. Vaan kun en ole jaksanut tai ehtinyt tehdä, menneekö ensi kesään ennen kuin sen tohon väkertää.
     
  5. Muki

    Muki Gearhead

    Jaa Karpov uteli massoja. Trafi kertoo että

    Omamassa (kg) 2050
    Tieliikenteessä suurin sallittu kokonaismassa (kg) 2540
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    On tuo sitten parisatkua kevyemmäksi merkattu kuin g20 350. Ja kantavuutta vähemmän.


    Periaatteessa silti pitäs vielä riittää jenkua ok kulkuun.
     
  7. Muki

    Muki Gearhead

    Joo, kyl se menee sen minkä mä tarviin, musta on tullut ajamisen suhteen ihan "pappa". Lähinnä kun oli muuttonyyttiä kyydissä niin pidemmissä nousuissa joutui ihan painamaankin sitä kaasupoljinta.

    Tosiaan tsekkasin vähän laajemminkin ja kyllä näitä nelisatasia on ollut 4.3 - patruunan kanssa vaneissa ja pickupeissa. Sit on ollu myös 375-toosaakin. Ja onhan joskus tullut mopsejakin vastaan missä slantin takana 727. Ja se C6 kolmesatasen kutosen takana Fordissa.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Koneen lämmöistä ei hajua kun lämpömittari on mykkä. Kun lasit on jäässä niin muutama minuutti tyhjäkäyntiä niin rupee sulamaan eikä lämpöjä voi pitää täysillä kun sulaa kengät.
     
    caprice305 tykkää tästä.
  9. J.J.

    J.J. Gearhead

    Työjuhta niin loota sen mukaan. Varmaan on melkoisia maailmanlopun tekniikoita nuo kutoset ja isot lootat ja perät jatkeena.
     
  10. Muki

    Muki Gearhead

    Just hain 200 litran tynnyrin IKH:lta, kesti ainakin sen! o_O
     
  11. tsipi

    tsipi Gearhead

    Menee jo isosti ohi aiheen, mutta kommentoin silti.

    Joku joskus puhui, että lootat ei oo menny gm:llä moottorin, vaan auton painon mukaan. Tiedä sitten tästä, koska vania ja pickuppia löytyy pienemmilläkin askeilla..

    Ja aiheen avaajalle aiheeseen liittyvä kommentti:
    Olet varmaan huomannutkin, että kaikille voimantuottolaitoksille on omat vakaat kannattajansa. Valitse siis autosi ihan muiden syiden mukaan ja liity sitte valitsemaasi kerhoon moottorin kehumisessa.

    Itse olen ajanut näistä vaihtoehdoista lähinnä k1500 4,3 mosalla muutaman tonnin. Tykkäsin kyllä kovasti. Ei sillä ketään ohitella ja talvella pätkäajossa kulutus moottorin vikavalo välillä vilkkuen EGR:n takia päästiin hyvin miehekkäisiin kulutus lukemiin. Kesällä oli 11-14 l/100km minun ajolla. Sitten meni vedet ja öljyt sekasin siinä reilun 400 kohalla, mutta 100tkm vähemmän ajettu mosa maksoi peräti 100e, se on tosin edelleen vaihtamatta, kun ei ole ollut kulkuneuvolle tarvetta.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä tuokin antaa suuttimista mitattuna 85-90c + kun on pata lämmin joten kuuma talviauto on. Sais vaan lämmetä nopeammin, siinä se on hidas verrattuna moneen muuhun.
     
  13. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mulla oli valkoinen. Ja samalla tekniikalla siis.
     
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Tämmönen oli minun eka harraste, silloin olin kanssa sitä mieltä että pitää olla veekasi, mutta myyjä laittoi hinnan kohdalleen niin eihän siinä auttanut. En olisi sitä vähän ajan kuluttua enää samanikäiseen kasiin edes halunnut vaihtaa.
     
    Karpov tykkää tästä.
  15. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Just näin!
     
    Karpov tykkää tästä.
  16. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

     
  17. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Ei jumankeuta

    Toinen kysyy mikä ois hyvä. Ja yhet kinastelee asiasta. Eikö olis parempi kertoa pelkästään oman mieli pisteen mitä hyvää eikä haukkua toisia koneita eikä vertailla pippeleitä........... jos oikeesti on jotain heikkoa joissain moottoreissa. Voi asiallisesti ilmottaa niistä ilman rettelöintiä
     
  18. Tweety-81

    Tweety-81 Gearhead

    Tältä kylältä löytyy kaksi tumppi-vania jotka tehtaalta lähteneet 4.3+th400-tekniikalla, musta ja valkoinen, ja ainakin mustassa lisänä on vielä erittäin tiuha perävälitys->80km/h ihan maksimi mitä viitsi pitää matkanopeutena ennen laatikon vaihtoa th700r4:een. Muistaakseni siitä löytyi varustelistalta towing package tms.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Miksei ohitella? Hyvin tuo 4.3 jaksaa vetää satasen alueellakin.
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!