Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

  2. speedy

    speedy Double Gearhead

  3. timant

    timant 2nd gear

    Mystistä, mulla herjaa ettei ilmoitusta enää löydy ..:confused:
     
  4. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Muurahainen, wilburi, ramman ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

  6. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

  7. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Juu, noi oli ihan normijuttua, mutta tää Ritmo oli kyllä ihan eri kastia.

    En edes voinut kuvitella tollasta näkeväni Suomessa. Venäjällä ehkä.

    Kaikkea on tullut netistäkin nähtyä, mutta kyllä toi oli niin naurettava ilmestys livenä, että sitä suu auki joutui ihmettelemään. Ja vielä useampaan otteeseen. Harmi, etten ole mikään kuvailija, niin ei kuvia siitä itsellä ole.
     
  8. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mistä keksit tuon "B-ryhmän ralliautotyyliset levikkeet"? Mun mielestä muokkaaja ihan omasta päästään veistänyt ne. Uretaani tai pakkeli, (todennäköisesti molemmat) ihan sama. Hirveän näköinen laitos oli. Muhkurainen ainakin oli jokapaikasta.
     
    Muokattu: 13.10.2019
  9. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Niin, alunperin viitasin tuohon teddy99:n liioitteluun. :rolleyes:o_O:eek::D:p:cool::confused::mad::(

    Tuttavapiirissä 2 patologista valehtelijaa, jotka ei vaan voi kertoa mitään asiaa valehtelematta jotain tai lisäämättä jonkun määrää.

    Mutta kaikki tämän tietää, niin osaa vähentää osan. Fiksumpaa olisi tietysti kyseenalaistaa, mutta ei sitä kukaan aina jaksa.
     
    Muokattu: 13.10.2019
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    toi saab fontilla kirjotettu turbo kyl kruunaa ton härvelin
     
  11. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Nettiautoa selatessani osui silmiin tuttu vekotin....korinvaihtona tehty ja prosentit oli 49,5. Nyt näkyy kuvissa että vaihdettu paljon isompi ja useampiventtiilinen moottori. Saattaa alkaa olemaan tunnelma katossa, nimittäin kellarin katossa, jos joku asiasta ymmärtävä virkamies hoksaa kupletin juonen. Myyntikuvissa ainakin itse pitäisin konepellin visusti kiinni ....
    Ps, tämä siis vain vinkkinä....nythän siinä passeli kone. Tulee vain mieleen takavuosilta itg magazinessa esitelty korinvaihto auto missä jutussa kerrottiin että rikkoontuneen vaihteiston tilalle vaihdettiin uusi. Posti toi jutun jälkeen veromaksu lapun kun se olisi pitänyt vaan vanha laatikko korjata. Auto meni purkuun.
     
    Muokattu: 14.10.2019
    mikkis83 tykkää tästä.
  12. T5

    T5 Gearhead

    Kiitos.
    Linkki näihin ois kiva. Vai onko nämäkin niitä "TIETÄJÄT TIETÄÄ!!1!"-juttuja?
     
  13. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    En viitsi linkkiä laittaa..lähinnä ajattelin että jos myyjä huomaisi tämän viestin. Minulle henkilökohtaisesti aivan samantekevää mitä autoon vaihdettu mutta ajattelin ettei myyjä/ostaja pahoita mieltään jos tulee harmeja asiasta. Ja kyseinen auto ollut omistuksessani aiemmin 10 vuotta joten tiedän prosentit ja moottorin joka autossa ollut.
     
  14. T5

    T5 Gearhead

    Mulla on sit varmaan erilainen tuo ajattelumaailma. Minun mielestä tuommoiset kusetukset pitäisi tuoda muiden tietoon samantien. Jos (ja ilmeisesti kun) kyseessä on harrasteauto, niin sinne joku aloitteleva harrastaja upottaa säästönsä ja saa kasan sitä ihteään takaisin.

    Kusetuksena tuo on ihan samanlainen, kun mittaria ruuvattaisiin taaksepäin tai jostain kolariautosta tehtäisiin kamala kittipommi liikenteeseen. Toki niidenkin käyttöä voisi jatkaa, kun tuossa sinun mainitsemassasi tapauksessa se käyttö loppuu aika lyhyeen.
     
    mikkis83 ja Karpov tykkäävät tästä.
  15. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Pertti K ja T5 tykkäävät tästä.
  16. Hai

    Hai Double Gearhead

    Aika pitkään ollut myynnissä, kun ensimmäinen kysymys on 04.06.2018.
     
  17. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Lehtijutun perusteella meni verot maksuun ja sitten kun soitti virkamiehelle että "purkasin sen jo" niin veroja ei tarvinnu maksaa?
     
    mikkis83 ja Pertti K tykkäävät tästä.
  18. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Tostahan näkee heti että se kone on vaihdettu kun avaa pellin kun se ilmotetaan isolla siinä kuomussa. Saa aika tyhmä olla ettei tota hokaise. :rotfl: Se kynnys käräyttää tollaset vehkeet on aika iso. Toi kuitenkin näyttää kohtuu siistiltä harrasteautolta eikä miltään veronkiertokikkareelta. Sama juttu kun museoautolta otettais se status pois.
     
  19. Mac

    Mac Gearhead

    Miten helkkarissa tuo voi olla edes katsastettu?
    Vanhan 16 venttiilisen version jotenkin olisi voinut kuvitella mennä katsastussedän simien läpi, mutta tuommoinen viritelmä huutaa jo niin muutoskatsastusta kuin olla ja voi.
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  20. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Joo ei tuo kyllä helpolla huomaamatta jää jos sen haluaa huomata. Mutta kyseessä muuan tonnin vanha Golf joka kuitenkin siistin oloinen, voipa olla että ei ketään silti kiinnosta. Mutta kyllähän tuon kanssa saa riskillä elää, auton arvo ei niinkään se riski kun tuosta ei kovin korkealta voi tipahtaa mutta rangaistushan voi olla tuntuva jos oikeasti joku tuosta haluaisi alkaa vääntämään.

    Mun puolesta saisivat nollata noiden korinvaihtojen prosentit tai muuttaa käytäntöä, onhan se ihan syntyjään ollut jo vammanen ajatus että jos korin vaihdat niin se alkuperänen sinetöity tekniikka pitää olla siinä maailman tappiin asti. Jos tässä nyt niin luontoakin pitää miettiä nykyään niin ei se kyllä senkään etu ole että nuo korinvaihdot päätyy kierrätykseen pelkästään sen takia että entisestä koneesta tuli kampi läpi ja prosentit ei anna lupaa enää moottoria vaihtaa toiseen. Monet korinvaihtovehkeetkin on erityisen siistikuntosia, onhan se melkonen harmitus jos sellanen päätyy Kuusankoskelle pelkkien pykälien vuoksi.

    Tosin ite en juuri noista syistä laita mistään hinnasta korinvaihtoa, ei vaan jaksa jännittää ja tapella typerien sääntöjen kanssa. Aikanaan on ollu mullakin parikin korinvaihtobemaria ja ottihan se pattiin aina kun tiesi että jos kilahtaa niin koko auto voi olla sen jälkeen enää osien arvonen.

    Eihän noita korinvaihtoja oo mitenkään paljoa harrasteautokannasta ja nykyään tuskin juurikaan noita edes tehdään lisää, antasivat vapauden noihinkin vaan vaihtaa rikkoontuneet osat uusiin vastaaviin edes. Edes niin että vapauttasivat kaikki ennen tätä vuotta tehdyt että vapautukset ei houkuttaisi porukkaa noita tekemään enää lisää.
     
    mikkis83, juko7, Pertti K ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!