jeep grand cherokee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ristokakko, 9.3.2005.

  1. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Olen juuri aikeissa ostaa kyseistä kulkupeliä vm-94 ja tässä pälkähti päähäni vähän tiedustella mitä erityisesti pitää ottaa huomioon,kun auton kuntoa tarkastaa.Lähinnä tyypivikoja .Moottorina on 5,2 v8.Jamantti varmaankin voisi kertoa paljonkin ,mutta haluaisin myös muidenkin jeeppimiesten kommentteja. Siunattuja olkoon tietonne! ARGH
    [/b]
     
  2. pantera

    pantera Double Gearhead

    Vaimo on ajellu -98 gr.che 5,9 "lla jo 5 vuotta, tassa tilanne:
    startti hajos 120th km , (mitsubishi)
    oljyvuoto jakovaihteistossa, ,
    jarrulaikat saatiin uudet chryslerilta asennettuina veloituksetta (re call) :eek:
    imusarjan tiiviste alko vuotaan, kiristettiin
    kallistuksenvakaajan reaktiotanko katkes (osasyy rusty's korotuksessa)
    muuten toiminnu ok ,mukava talviauto,mittarissa 135 th km
    pallonivelet etuakselissa vaihetaan ens kesana (isojen renkaiden vika)
    mitany vie 22l/100km 98 talvikulutus :lol:
     
  3. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    No tämähän kuullostaa ihan hyvältä.toi on normaalia kulumista ja mitä tohon kulutkseen tulee niin ei kai se 5,2 ihan niin paljoa vie kait??.
     
  4. omni

    omni 1st gear

  5. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Kiitosta vinkistä.Pitäs lukea paremmin nää aikasemmat jutut.Onhan sitä näemmä kaikenlaista vikaa näissäkin vehkeissä,mutta suorituskyky ja käyttö-ominaisuudet kyllä korvaavat nämä pienet harmit.Olenkin tässä jo vakaasti ostamisen kannalla.sattus vaan hyvä yksilö. Olen kullut puhuttavan että V8-koneen ääni poistaa stressiä ja murheet unohtuu.
     
  6. GN 87

    GN 87 1st gear

    Itse olen myös jo jonkin aikaa ajanut Panteran mainitsemaa vastaavalla 5,9 Grand Cherokeella ja vikoja ei pahasti ole ilmaantunut, (kop kop). Tosin kilsoja on takana vasta 76 000. Tällä hetkellä ainoat ongelmat ovat alkuperäisten Infinity Gold -kaiuttimien hyytyminen, (edellinen omistaja ilmeisesti mieltynyt koviin volumeihin?) ja kuskin penkin lämmityksen toimimattomuus, joka täällä Costa del Solilla ei pahemmin haittaa. Jarrut saattavat kaivata huomiota osakseen, koska täristävät hieman kovissa nopeuksissa, tosin täällä mennään helposti 150-160 km/h, joka ei varmaan Suomen sakkokeitaassa ole suositeltavaa... Keskikonsoli narisee jonkin verran, joka on tietääkseni tyypillistä tälle mallille. Muuten auto toimii kuin kello ja bensaa tosiaan palaa aika hyvin, tosin nopeudetkin ovat täällä varsin kovia. Keskikulutus 95 pyörii noin 18-20 litran tietämillä, mutta moottoritiellä mennään useimmiten 130-150 km/h ja kaupunki / vuoristoajoa tulee aika paljon. Varovaisella matka-ajolla noin 100 km/h näyttäisi ainakin tietokoneen mukaan menevän jopa alle 12 l / 100 km. 94 ja 98/99 malleissa on tietty aika monta vuotta eroa ja kilsoja voi olla jo paljon, joten yksilökohtaisesti voi olla paljonkin eroja. Ajoin testimielessä yhtä 94 Grandia 5.2 koneella ja laatikossa oli hieman ongelmaa, koska venytti kylmänä vaihtoja varsin koville rundeille. On kuulemma tyypillistä 93/94 malleille, kun laatikolle ei ole tehty jotain "päivitystä". Ulkoisesti aika samanoloinen kuin tuo 5.9, mutta siihen se kyllä jääkin... Kulkupuoli on kuin yö ja päivä ja myös äänieristys ja sisustus kääntyvät selkeästi tuon 5.9:n puolelle. Niitä tosin on tehty vain vuonna 98... Jos löydät hyvän yksilön, eikä kulutus pelota, niin varmasti on hyvä ostos. On sitten 5.2 tai 5.9...
     
  7. pantera

    pantera Double Gearhead

    Terapiaa hyvinkin :D
    Kavasin tossa tankilla alkuviikosta ja paikalla oli uudella landcruiserilla oleva naama, katso kun laskin bensaa jeepin tankkiin ja huikkas etta taitaa vieda aikasen paljon bensaa tollanen bensa kuutonen :mad: nain talvi pakkasilla
    Vastasin: no ehka se vaan tuntuu silta...........
    naama jai siihen miettiin mitahan toi ny mahto tarkottaa , hyppasin jeeppiin ja kun kaynnistin oli toyo miehen ilme :eek: ja lopon laskeminen unohtu siihen :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    eat dust suck'er
    5,9'lla auto on todellinen sleepperi, silla saa monet naamat punottaan


    vai tarvinko itse terapiaa
    :oops:
     
  8. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Kokemusta on -94 5,2 LTD -mallista.

    Kaikenkaikkiaan mainio perheauto, talvella edut vielä korostuvat.
    Bensaa kului liikaa, piti myydä kun vaimon duunimatka piteni 80 kilometriin päivässä.

    vikoja oli vähän, mutta sitäkin kalliimpia korjata.
    • bensapumppu hajosi.
    • ABS reistaili.
    • Tyhjäkäynnin säätömoottori hajosi.

    Olen ajanut -98 mallin 5,9 litraista. Samaa mieltä edellisen puolestapuhujan kanssa.
    Mahtava kärry, Varsinkin koneen ominaisuudet ovat paremmat kuin 5,2 versiossa.

    Musta auto ja musta nahkasisusta oli myös aika macho yhdistelmä.
     
  9. dart69

    dart69 Gearhead

    Ihan mielenkiinnosta pitää kysyä että mikä se kulutus tuollasessa 5.2:ssa sekalaisessa ajossa suomen olosuhteissa on. Emännällä on havaittavissa maasturikuumetta ja tuollanan grand cherokee sopis hyvin muitten kulkuneuvojen joukkoon...
     
  10. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Kannattaa laskea että lähes 20 litraa sadalla keskikulutus on pitkällä aikavälillä mitattuna.

    Toki kannattaa muistaa myös muikeat vakuutusmaksut, mikäli kaskon aikoo ottaa.

    Mutta elämä on kallista jokatapauksessa.

    Ennemmin ne rahat grandiin laittaa kun johonkin ahtaaseen 1.3 litraiseen kukkopilliin
     
  11. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Toi 5.9 GC on hemmetin hieno peli. Voimaa on!. Maasturiksi kulkee ihan kivasti.
     
  12. pantera

    pantera Double Gearhead

  13. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    Ostopäätös on tehty! kylläkin vain 5,2l koneella varustettuna .Nää jutut on omiaan jouduttanut tätä päätöstä .Olishan se 5,9 varmaan mahtava peli .mutta rahapussin nyörit ei anna myöten vielä . ehkä jo ensi vuonna ???
     
  14. blazer 6.2

    blazer 6.2 1st gear

    Itellä kulutus lähellä 15l/100km ympäri vuojen, joskin maantieajoa täälä Lapissa tullee etupäässä (ajanu tällä 5.2 vm-95 n. 35 tkm/10kk). Onneksi kilometrit väheni nyt. Paikallinen Neste-kauppias toivois tietysti toisinpäin =o)

    Aikasemmissa jutuissa olhen "vikalistan" lisäksi on nyt sitten vielä joutunu vaihtamhan etukardaanista, olikos-se-nyt-"vakionopeusnivel"-vai mikä-helekutti-lie jonka vaihatin jo tuon ostaessa...mikä lie hajottanu, mutta sökö oli. Onneksi hinta ei kauhia, eli satasilla selevis. Ja taas kulukee!

    Ainua vika näissä on, että ens viikonloppuna tullee koeajettavaksi 2000 vuosimallin 4.7 V8...näläkä kasvaa syyessä...tuossa "suorituskyky" liki samanlainen kuin 5.9:ssä, joskin taitaa äänet ei vain valitettavasti taia olla ihan niin hyvät eli rouheet...joskin kukapa niistä, vai?

    p.s. joko muuten ristokakko ostit, olisi siis minulla tämä tarjolla, kun uutta mahollisesti laitan? kuvia löytyy vaikkapa http://www.toimela.com ja sieltä nappaat vasemmasta alhaalta "päivityksiä" 12.2.2005 "talvi-ilottelua" ja toiseksi alimmainen kuva niin sielä Jeeppi taustalla komiat uuet vanthet alla ;o)
     
  15. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  16. ristokakko

    ristokakko 1st gear

    kerkesin ostamaan. Saksan tuontimalli .Ajettu just 200 000km -94vm . HIntaa oli sopivasti,Kone on 5,2l V8 ja varusteissa löytyy kaikki taivaan ja maan välillä .Auto on pelleiltään hyvässä kunnossa lähes kuin uusi. ja ne äänet,AAH.
     
  17. Jake Hammer

    Jake Hammer Gearhead

    No perkules, samalla kylällä asutaan! Tosin ei ihan toistemme naapurissa mutta melkeen. Nastolassa onkin muutama Jeeppi pyöriny. Onkohan niitä enemmän täällä kun muualla! :D
     

Kerro tästä muillekin!