Klassikko Pontiac GTO´t Suomessa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pontiacgto, 4.2.2005.

  1. GTO cab69

    GTO cab69 1st gear

    Tilan puute teettää välillä kaikenlaista. Omaakin pirssiä säilyttäisin paremmin jos olis lämmintä tilaa tarjolla sopu hintaan. Tääl pääkaupungissa tunnetusti kaik tila maksaa paljon.
    Köyhällehän kaik on kallista. :(
    Onneks kaverilla oli suht kuivaa säilytys tilaa tarjolla.
    Ei siis tämäkään ole mikään latolöyty. :wink:
    Täs oli menos talvi seisonnan aikainen moottorin pyöräytys.
    Olipas se taas pitkästä aikaa musiikkia korville. :p


    [/code]
     
  2. GTO cab69

    GTO cab69 1st gear

    Perskuta, eipä onnannu kuvan liittäminen. No ny tarttee lähtä baariin..
     
  3. Capri2000GT

    Capri2000GT 1st gear

    Tarkennusta.. Auto on ilmeisesti alkuperäinen suomiauto -66 gto ht tri power ja 4v manuaali! GTO on ollut miehellä lähes 20 vuotta ja viimeiset n.5v ulkona.. Hänen aikana ei ole ollut rekisterissä.. Ei myydä.
     
  4. pontiacgto

    pontiacgto 1st gear

    Luulis, että sopivalla rahalla saisi kaverin toisiin aatoksiin... Varsinkin kun tarkoitus olis auto entisöidä ja sitten jatkossa siirtää suvussa isältä pojalle. On aina meinaan harmittanu, kun oma isä ei ymmärtänyt nuoruudessaan 50-luvulla mitään kiesiä tallettaa jälkipolvien iloksi. Vanhoja valokuva-albumeita selatessa tulee lähinnä itku siitä, miten hienoja vehkeitä hällä on ollut käyttöpeleinä.

    Meikäläinen muuten innostui GTOista aikanaan semmoisen leffan nähtyäni kuin "My Science Project". Siinä nuorella jannulla oli blowerilla varustettu about´70 GTO, jolla lykättiin muistaakseni yli 140 mailia tunnissa suoralla ;)
     
  5. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    Mainitsemasi NCR-90 ei ole AKElta saamieni dokumenttien mukaan
    koskaan omistanut kilpeä TRI-69. Voisikohan kyseessä olla jokin toinen laite? Tällä hetkellä autossa on NJZ-74 kilvet.

    Hyvä että tuli tuo virhe korjattua ! Eli kyseessä on eri yksilö. NCR-90 kuva on V-8 Magazinessa 6/85, Loimaan näyttelyssä kuvattuna.

    Auto on ilmeisesti alkuperäinen suomiauto -66 gto ht tri power ja 4v manuaali! GTO on ollut miehellä lähes 20 vuotta ja viimeiset n.5v ulkona.. Hänen aikana ei ole ollut rekisterissä.. Ei myydä.

    Ei kai kyseessä ole NJ-883, esitelty V-8 Magazinessa 2/90 ? Oli jutun aikaan Seinäjoella. Asiallinen tarjous sopivana päivänä voisi vaikuttaa myyntihalukkuuteen...
     
  6. Roadmaster

    Roadmaster 3rd gear

    NJ-883 ei muistaakseni ole alkuperäinen "suomi-auto", taisi tulla Ruotsista muuttoautona. Niin myyjä ainakin selitti joskus vuonna '83-'84, jolloin auto päätyi Seunalle Tuusulaan.
     
  7. GN 87

    GN 87 1st gear

    AIX-1 GTO vm 72 Suomihistoria on valitettavasti loppunut. Auto sai juuri Espanjan historic kilvet allensa ja orkkis Suomikilvet, jotka todella olivat vuodelta 1972 on palautettu AKE:lle. Edelleen olen auton toinen omistaja ja Suomen kilpien aikoina autoon kertyi 142 tkm, joista vajaat 3500 km siirtomatkalla Suomesta tänne Välimeren rannalle. Ostaessani auton vuonna -97 kilsoja oli takana 118 tkm, kaikki alkuperäisen omistajan tekeminä ennen kuolemaansa. Auto on myyty Suomessa uutena Metro Autosta vuonna 1972 ja pelissa on jopa km mittaristo. Huoltokirjakin löytyi. Suomessahan tästä ei kuitenkaan mitään olisi maksettu, joten toin sen tänne mukanani. Ferrariin se ei kuitenkaan tule vaihtumaan, vaikka sellaista jo vaihdossa tarjottiinkin. Tällä hetkellä probleemaa tuottaa vakuutuksen saanti, koska täkäläiset vakuutusyhtiöt eivät tunne listoillaan Pontiac GTO:ta. Eli vanha AIX-1 lienee ainoa GTO 40 miljoonan ihmisen maassa. Koskaan ei pidä sanoa ei koskaan, mutta olen melko varma, ettei tämä auto enää Suomeen palaa. Jos itse satun näin tekemään, niin auto ansainnee eläkepäivänsä täällä muiden eläkeläisten keskellä. Myynnissähän tämä ei ole, mutta jos joku nyt kokee äkillisen "ahaa!!" elämyksen, niin tästä ei paluumuuttajana veroja mene. Voipi tosin olla halvempi hakea muualta vastaava ja maksella verot. Kunto nimittäin on kuin 4200 km ajetulla...[/img]
     
  8. Sumu

    Sumu Gearhead

    Kaverilla on 64 avo GTO. Punainen.
     
  9. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Raahessa avo vain Le Mans 65 tai 66, kesken erainen projekti. Omistaja tamanhetkisista aikomuksista en tieda. Rakentaa vai ei? Kyllakin pellit jo kunnossa ja pohjamaali vedettyna. Takapenkki kai puuttuu. Koneeksi on 389 (tai jotain sinnepain, en tieda noista GM:n padoista) taitaa olla jopa tri power. Joskus on omistaja ainakin harkinnut myyntia.
     
  10. makke

    makke 1st gear

    Olisikohan kyuseessä tämä auto?
    Yhtä 2 dht:ta rakentelin 90-luvun lopulla kun auto seisoi tallissani. Nyt en ole vuosiin auton omistajaa nähnyt, enkä tiedän auton nykykohtalosta mitään.
    Mutta tuolloin vuonna 1998 autoon tehtiin täys koneremppa, alustan kunnostus yms. Auto oli oikein hienossa kunnossa ja hyvinkin ripeä.
     
  11. makke

    makke 1st gear

    Jos nyt sattuu olemaan kyseessä sama auto, niin värisuunnitelmat on sitten vaihtuneet. Auto oli väriltään kaiketi sit turkoosi, mut syvän vihreältä näytti määrätyssä valossa.
    Mulla kyllä löytyy kuviakin autosta kun sitä laittelin. Taidetaanpa jossain kuvassa sitä ottaa trailerillekin ja vetoauto on eturenkaat ilmassa. Pitääkin kaivella valokuvia illalla ja tsekata auton rekisteritunnus. Vois kuvatkin tunkea jonnekin nettiin, niissä on määrättyä fiilistä ainakin noissa kuvissa kun vetoauto on melkein solmussa kyytiinottohetkellä. Voi kun vielä muistais miksi sitä kyytiin silloin revittiin?!

    Kaveri oli kyllä töissä Turussa, muuttanut tänne pohjanmaalta. Mikäli siis arvuutellaan sen olevan tuo sama yksilö.
     
  12. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Joo ostaja oli kotoisin jostain ylempää mutta töissä Turussa mun käsittääkseni jossain musiikkihommissa. Laite oli 400 + th400 tekniikalla, alunperin valkoinen, sittemmin tummanpunainen. Löytyihän tuosta näköjään kuvakin: http://groups.msn.com/impala1968/entise ... PhotoID=31
    Etupenkit oli 79 camarosta, edessä camaron levyjarrut ja peränä lukoton 10 pulttinen aavikkovälityksellä. Ja hattuhyllyllä järisyttävän kokoiset kaiuttimenreiät jotka oli hakattu kait kirveellä??? Ne mä restauroin ottamalla 6x9 kaiuttimenpaikat valiantinraadosta.
     
  13. makke

    makke 1st gear

    Nyt kun asiaa tarkemmin mietin, niin kyseessä ei voi olla ex-autosi.
    Meinaan tämä mitä rakentelin oli kyllä rääpimätön auto ja ihan orkkis osilla. Sen simpukan rempan muistan aina, kun niitä kuulia takas sovittelin, niin että meinas hermot palaa.
    Vuosimallikin on muistaakseni 1967.

    LISÄYS: Nyt kun tuota kattavaa listaa Suomen GTO:sta katselin, niin siellä ei ollut yhtään mainintaa '67 yksilöistä. Tämä auto oli kyllä ht ja 99 % juuri '67 vuosimalliltaan. No, se varmistuu kun illalla kuvat esille kaivan.
     
  14. makke

    makke 1st gear

    Onhan yksi pikku kuva tuosta GTO:sta ollut netissä jo vuosia. http://personal.inet.fi/cool/makkesgara ... eh43-5.jpg
    Ne olikin sen vetoauton takarenkaat kun ilmassa roikkuivat.
    Pitää vielä kaivaa albumeita jotta löytäis tarkemman kuvan tuosta autosta. Mutta eikös tuo ole '67 mallia?
     
  15. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    ´65 tuo kuvan GTO on, olen joskus nähnyt luonnossa Forssan pick nickissä. Hyvältä tuo turkoosi näyttää hieman vanhemmassakin kopassa...
     
  16. Tylsä Rautasaha

    Tylsä Rautasaha 3rd gear

    ...oliskohan se aito Judge jossain tallin suojissa ja ollut työn alla n. v:sta 1990...
     
  17. forane

    forane 1st gear

  18. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Toi vois olla mun vanha, kilpeä ei vaan erota.
     
  19. makke

    makke 1st gear

    Niin se taisi sit lopulta ollakin. En vaan löytänyt eilen niitä paperikuvia joista sais sit selvääkin. Mut katsellaan...
     
  20. niklas_

    niklas_ 1st gear

    oiskohan se mun "kakkosauto" ?
    ainakin siinä on kaikki GTO:n osat.

    lemansissa on erilaiset: lokarit,konepelti,puskuri,maski etuhiekkapelti??
     

Kerro tästä muillekin!