C1500 454ss -90 perä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Chevrolet454ss, 7.10.2019.

  1. Chevrolet454ss

    Chevrolet454ss 1st gear

    Tietääkös kukaan kuinka piukkaan lukon laakeripukkien pultit kiristettään?Perähän on 14 pulttinen ja lukko eston....
     
  2. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

  3. Chevrolet454ss

    Chevrolet454ss 1st gear

    No p....kele,nyt tuli hyvä linkki.Kiitoksia
     
  4. Chevrolet454ss

    Chevrolet454ss 1st gear

    Lisää "hölmöjä" kysymyksiä perähommista.Ostin tosiaan vanhan lukon tilalle tuommoisen Eaton lukon,joka löytyy Uspartsinkin nettikaupasta.Purin vanhan pois,prässäsin uudet laakerit paikoilleen ja pulttasin vanhan hammaskehän paikoilleen yms. Pinjoniin en koskenut,koska vaikuttaa ihan kuntoiselta.Vaihdoin samalla myös pyöränlaakerit,kun olivat siinä esillä.
    Iskin uuden lukon peräkoteloon paikoilleen ja laitoin vasemmalle puolelle jo ennestäänkin olleen shimmiprikan paikoilleen,laakeripukit asensin samoin kun ne siellä olivat ja pyörittelin oikeanpuolen reiällisen säätörenkaan piukkaan.
    Nyt hammaskehää edestakaisin liikutellessa tuntuu pieni välys,joka kai kuuluukin sieltä löytyä.
    Maalasin hammaskehän neljä hammasta ja pyörittelin perää molempiin suuntiin.Hammaskosketus tuntuu osuvan aika hyvin keskelle molempiin suuntiin.
    ELI KYSYMYS KUULUU, onko mahdollista/yleistä,kun paketin kokoaa noilla vanhoilla osilla(hammaskehä/pinjoni) niin voiko tuosta selvitä ilman ihmeempää säätötyötä.Ainoa ero minkä huomasin oli ettei oikeanpuolen reiällinen säätöpyörä tule ulos akseliputkesta ihan yhtä paljon kun vanhalla lukolla.

    Jos pyörit Turussa päin,olet "peräasiantuntia" ja viitsit tulla perää paikanpäälle vilkaisemaan,niin hyvistä neuvoista kanssaharrastajalle löytyy aina lava laadukasta olutta....
    Auto löytyy sataman vierestä.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Näissä perähommissa juurikin toi pinioni ja sen oikea paikka on se jolla homma onnistuu ja menee persiilleen. Sulla kun se on pysynyt paikallaan niin ainoa säätö on toi käyntivälys. Sitä et vissiin huomannu tsekata ennen purkua? Ei se käyntivälys ole mikään satkun tarkka kunhan sitä on.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  6. Chevrolet454ss

    Chevrolet454ss 1st gear

    Mitäs välystä tuo käyntivälys tarkoittaa?Jos se on tuo pieni hammaskehän välys edestakaisin liikuttaessa,niin on kyllä aika sama kun vanhassa.....
     
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Juu, pinioni paikallaan ja käsin lonksuttelet välystä eestaas. Noista spekseistä löytyy paljonko se pitää olla, heittokello ja magneettijalka olis paras apuväline mittailuun, omasta en mittaillu vaan tähtäsin samaan tuntumaan kuin ennen purkua. Sen jälkeen on rallattu 10v eli riittävän lähelle osui.
     
  8. Chevrolet454ss

    Chevrolet454ss 1st gear

    Jees,kyllä näillä mennään.Empä usko että mulla tossa eroa vanhaan on just yhtään.Tuli tota vanhaa perämurikkaa hiplattua ja ihmeteltyä ihan ajan kanssa ennen kun sen purkasino_O......kiitoksia taas:)
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Poskilaakereihin pitää sit saada pieni pänninki. Se on uusilla vähän enemmän ku vanhoilla. Ei oo nyt ton perän ohjetta käsillä...
     

Kerro tästä muillekin!