BMR suspension

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Isamu, 15.11.2019.

  1. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Onko kellään kokemusta kyseisen puljun tuotteista?

    https://www.summitracing.com/int/pa...ew/year/1971/make/chevrolet/model/monte-carlo

    Tuollaista satsia miettiny ens kesäksi -71 monte carloon ja tulis aika täydellisesti kaikki uusiksi alustan puolella ja tätä kautta varmasti jämptimpi ajaa vaikka ei nytkään ole mitenkään toivoton.
    Bilsteinin pumput ollu parissa autossa aiemmin joten ne ainakin tietää hyväksi tuotteeksi ja 1" madallus tulevien vanteiden/renkaiden kanssa varmasti oikein passeli ulkonäön kohennus.
     
  2. El 60

    El 60 Gearhead

    Jos oikeesti vaan 1" madallus niin sit varmaan pärjää ilman säädettäviä takaylätukivarsia.. muuten suosittelen säädettäviä että saat kääntää pinioninkulmaa tarpeen mukaan.

    Näkyhän siellä olevan jotain toivomisen varaa laadussakin jos lukee Summitin asiakas palautteet.
     
    Isamu tykkää tästä.
  3. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Luin sen ja tämä ainakin nopealla selauksella oli ainoa negatiivinen palaute osista. Tämä topic vaan jos joku olisi näillä leveysasteilla asennellut noita osia.
    Säädettävien ylävarsien puute tuossa ainoa joka hieman kalvaa, mutta ne voi vaihtaa joskus jos tekee mieli laittaa autoa alemmas.

    https://www.hotrod.com/articles/flattening-curves-bolt-body-suspension-kit-bmr/

    Tuollainen tuli myös vastaan.
     
  4. Weijari

    Weijari Gearhead

    En tiedä BMR:stä tai laadusta mutta; Palautehan on Kaminasta eikä Monte Carlosta. Paikka näyttäisi olevan alatukivarresta etummainen ja näyttäisi siltä että tuon ongelmat saisi poistettu shimmammalla tuota alatukivarren slottia vähän kapeammaksi.

    Tarinahan ei kerro onko tuo pultti esim löysällä tai slotti levinnyt jostain syystä. Eikös tuo slotti ole crossmemberissä, johon on saatavana Aftermarket osaa. Ts. alkuperäinen ei välttämättä ole riittävä kaikissa tilanteissa?

    Tarina ei myöskään kerron onko kalikoiden vaihdon jälkeen suuntaukset yms tehty oikein.
     
  5. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Tiedä häntä mikä on lopullinen syy, mutta luulisi asennusvaiheessa huomaavan jos jää tuolla tavalla slotti löysäksi ja just vaikka koriprikoilla shimmais naftiksi. Ainakin itse kun vaihdellu tukivarsia autoihin pitänyt silmällä osien olevan sopivan "tiukkoja".

    Ehkä myös jääny pultti löysälle, tukivarsi päässy liikkumaan ja sitä kautta levittänyt slottia jolloin puslakin päässy elämään hahlossaan.
     
  6. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Noissa vanhemmissa vehkeissä on yleensä kiinni olevat jouset sen verran kuoleentuneet että tuuman madaltavilla jousilla auto saattaa olla vähän korkeampi kuin vanhoilla jousilla.
     
    Volvo_5.7, Gary Grand ja El 60 tykkäävät tästä.
  7. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Musta perjantai yms halpuutuskamppikset toimi ja kamun kanssa lyötiin tilaus summitille, ens keväänä asentamaan uutta BMR alustaa del monteen ja jos innostuis tekemään autosta jotain projektitopicia siinä samalla.
    Katson mille korkeudelle asettuu ja sen mukaan annan olla tai hankin vähän lyhyemmät vieterit.
     

Kerro tästä muillekin!