Mopar 360 piristys ihmettelyä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jm-vallin, 7.10.2019.

  1. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Nostajat jumissa? Siis pohjassako?
     
  2. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    Ei ihan pohjassa mut noin puolessa välissä.. Siinä on eikä liiku mihinkään.. Auto on ollut ilman ajoa melkein 10v ennen kuin ostin sen.. Et olisko siitä johtunut.
     
  3. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    Koitin tossa äsken selailla mut mistä saa järkevimmin hommattua vakioporaukselle mäntiä millä pääsee sinne 10 puristuksiin?
     
  4. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Oli nostajien liikkumattomuuteen syy mikä hyvänsä niin nostajien liikkumattomuus on syy pistää koko motti paloiksi
     
  5. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    Juu kyllä sitä pieni tarkistus pitää jo tuon takia tehdä. Muuta vikaa ei motista löytynytkään.
    Mut uudet männät korkeemmalla puristukselle olis tarkoitus nyt hommata. Ja nokka-akseli ja nostajat myös.
     
  6. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Mulla olis käytetty performer rpm nokka + venttiilinjouset jouten varastossa. Laitoin yv:nä tarjouksen.
    No jos muita kiinnostaa niin 80€ noista pyysin. Pitäs olla paha ku pelkät jousetkin on kaupas enemmän
     
    xarper tykkää tästä.
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Specsejä nokasta?
     
  8. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

  9. xarper

    xarper Gearhead

  10. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    Jokeri. Yv:tä laitettu.
     
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Tuo ei mahu pyörimään vakio kansilla, jouset pohjaa ensin. Tarttee koneistaa jousille tilaa kansiin jos tuon haluvaa laittaa.
     
  12. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Mulla ainaki ol vakiokannet, mut venajouset se kyllä vaatii vaihtaa
     
  13. xarper

    xarper Gearhead

    Mulla oli nois -596 loppusis kansissa .480 about maksiminosto, ku vaihto 901-16 jouset. Piti sit tehä tuplajousille tilaa et mahtu XR268HR pyörimää.
     
  14. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Jos joku kaipais semmost terveempää mekaanista rullanokkaa, ni voisin vaihtaa pykälää-parii miedompaan. Asteet oli luokkaa 260+ .050" ja nostoa 1.5 vipoilla 0.63". Kattelen tarkemmin jos jollain innostusta.
     
  15. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    Vieläkin mäntä vaihto ehdot on hakusessa.. Millä pääsis vakiokorkusilla rautakansilla sinne 10luokkaan puristuksilla.
     
  16. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

  17. Jm-vallin

    Jm-vallin 1st gear

    Mielen kiinnosta kun noiden mäntien hintoja olen katsellut ni olisko tiedossa mistä sais noin 650€ kotio tuotuna?
     
  18. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

  19. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Toi noi, omat kokemukset (ja mokat...) ei liity Mopsiin vaan Roverin kasiin. Siinä tosin on saman tyyppisiä piirteitä kuten mäntien palotilalla tehdyt rutut, keinuvipat ilman säätöä jne jne. Kannen palotila on sama, poislukien uusimmat 4.0/4.6 mosat. Itse mokasin aikoinaan plaanaamalla lohkoa ja kansia jotta sai ruttua järkevälle tasolle. Syynä se ettei ko. mosakokoon ollut muita mäntiä kuin vastaavat stanut. Mosaa on sittemmin jatkojalostettu ja joka pirun vaiheessa törmää siihen ettei mikään osa tahdo semmoisenaan passata. Erityisesti nokkakoneiston kanssa saa olla tarkkana, plaanaukset vaikuttaa preloadiin, tönärit on väärän mittaiset jne jne.

    Eli jos budjetti antaa periksi niin kantsii hommata fiksummat männät ja samalla harkita vakavasti porausta ylikokoon. Silloin alakerta on kerralla kunnossa ja mahdolliset jatkoviritykset ovat toivon mukaan helpompia.
     
  20. Anza

    Anza Gearhead

    Rockautossa näyttäis olevan 5.9l männät n. 2000vm pickuppiin vähän korkeampi puristuskorkeus 1.605" kun vanhempiin tarjolla 1.576". (8,4 cr)
    Summitin KB männissä 1.675"
    En osaa sanoa mitä noilla 1.605 olis puristussuhde ja sopiiko vanhempaan mottiin?

    Rockauton enginetech männät tulleineen kotiinkuljetettuina 233€
     

Kerro tästä muillekin!