Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Meizzeli

    Meizzeli 1st gear

    500e alkaen oli hinta yhessä paikkaa. Toisesta purkaamosta en oo saanu vielä hintaa.
    Nykynen tehty kitistä joskus.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  2. kpj

    kpj Gearhead

    Mitäköhän tuo alkaen hinta sitten sisälsi, pelkät ovipellit?
    Miulta saattaisi löytyä ovi f250 2006 vuosimallista, en vain muista oliko siinä lommoja vai ei. Muutama huono kuva on, mutta viimeistään ensi lauantaina sais ehkä parempia kuvia. Aika ahtaassa välissä juuri tuo puoli autosta.
     
  3. Meizzeli

    Meizzeli 1st gear

    Koko ovi laseineen yms kuulemma ja hyvä kuntoisia ne pitäs olla. Ei haittaa jos vähän on lommoja kuha ei kovin mutkalla ole koko ovi. Laittele vaa mulle kuvia ja hintaa vaikka s.postiin nii katotaa saadaanko kaupat aikaseksi. Ja mistä päin löytyy.
    Masa_p92@hotmail.com
     
  4. kpj

    kpj Gearhead

    Olen lauantaina näillä näkymin samoissa maisemissa tuon auton kanssa. Otan silloin kuvia ja laitan tulemaan.
     
  5. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Laatikon öljynvaihdon yhteydessä löytyi metallimoskaa pannusta. Tänne en saa kuvaa suoraan liitettyä kiitos idiootin foorumipohjan, mutta ongelma ilmeisimmin "forward clutch feed bolt". Oirehdintaa ihme kyllä vain parina päivänä ohimennen turhan pitkä odotus kun syötti D:n päälle, ei muuta.

    Kukas se paras asiantuntija näissä 4R100 -laatikoissa olikaan? Laatikon korjaus ja vahvistus edessä.
     
  6. kpj

    kpj Gearhead

    Tuli liian aikaiseen mainittua ovesta, kuvan otto on tällä hetkellä aika mahdoton. Auto on säilössä ja en muistanut, että juuri apumiehen ovi on todella lähellä seinää, joten ei näe onko ovessa painaumia eikä pysty ottamaan kuvaa. Päivän homma suurin piirtein saada auto kauemmaksi seinästä. Keväällä on kyllä tarkoitus purkaa ne osat tuosta mitä oli tarkoitus ottaa, eli jos ei kiire niin silloin voin palata asiaan. Kuskin ovessa ei kylläkään ole kuin naarmuja, mutta se ei tähän auta paljoa...
     
  7. Meizzeli

    Meizzeli 1st gear

    Laitoin sulle yv.tä tulemaan
     
  8. wuudi86

    wuudi86 1st gear

    Missä päin? Ainakin carmatic kiuruvesi on pätevä.
     
  9. juhamann

    juhamann 3rd gear

    No joo, Nätkinin Pekka( autotransmission.fi ) lupasi ottaa laatikon työn alle, vaikka aluksi hieman empi. Eli siis Poriin meni huoltoon ja samalla vahvistettavaksi. Autollahan on ajettu vasta vaivaiset 160 tml, eikä laatikkoa ole koskaan avattu aiemmin(mitä nyt spring kitti laitettu, sehän nyt ei varsinaisesti ole laatikon "avaamista").
     
    pimeroolis tykkää tästä.
  10. Meizzeli

    Meizzeli 1st gear

    Minkä merkkisen kitin laitoit? Joskus olit vissii sonnaxem kitistä puhunu ja sen näköjää sais kohtuu hintaa.
     
  11. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Sonnaxin kitti oli. Ihan jees asentaa, kunhan oli tarkkana.
     
  12. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Turbon tyköö alko lentää öljy. Mutta ei koko aikaa. Pakokaasujarrun kello näyttää märältä. Toimiiko se öljynpaineella? Mitä tapahtuu jos johdon irrottaa? Vissiin ihan pultilla olis tukittavissa se akselin reikä? 95vm 7.3
     
    Muokattu: 27.11.2019
  13. _WiLLe_

    _WiLLe_ 3rd gear

    Mulla rupes se kello elään omaa elämäänsä joskus tien päällä, otin moottorikopan pois ja yritin käsin liikutella akselia ajon aikana ja totesin siel olevan sen verran voimaa takana et jäi epäilys josko toimisi ö.paineella. Otin tepselin irti ja asia unohtu kunnes luin viestisi, eli oon nyt kesästä asti kurvaillu tyytyväisenä tepseli irti, en tiedä aiheuttaako pitkässä juoksussa mitään. Pitää taas ottaa tutkinnan alle kun asia muistui mieleen.
     
  14. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Joku purki yhdellä videolla sieltä männän pois ja laitto reikään pultin ja tiivisteet. Toinen leikkais sen putken auki ja hitsas reijät kii. Jenkkilästä löytyy semmosta jalkaa mistä puuttuu koko kello.
     
  15. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Jännitys tiivistyy. Mahd.alkuviikosta saa Cursionin laatikkorempasta/-vahvistuksesta. Siellä oli laakeri sökönä, ulkokehää irronnu laatikon sisälle. Onneksi ei kuitenkaan isompaa tuhoa ollut saanut aikaan.
     
  16. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Johdon ku irrotti ni ei enää vuoda.
     
  17. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Multa löytys viä perään tuleva nopeusanturi ja sit olis kaasupolkimen anturi. Pitää tarkastaa numerot niistä
     
  18. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Mulla meni kanssa laatikko vahvistettavaksi n.140 tml paikkeilla. Huonoa tuuria ja paljolti siittä kiinni mitä edelliset on autolla tehny tai jättäny tekemättä. Nytten n. 50 tml ja muutamat öljynvaihdot rempasta takana, hyvin tuntuu toimivan.
     
  19. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Eilen hain auton Porista. Laatikkoon vaihdettiin yksi hajoamassa ollut laakeri ja samalla sitä vahvistettiin. Uusi turbiini tuli myös. Nätkin tuntuu osaavan hommansa. Plussaa siitä, että hinta meni alle alkuperäisen kustannusarvion!
     
  20. Mercury

    Mercury Gearhead

    Päivititko turbiinin kolmilevyiseksi?
    Kannattaa se EBPV läppä vyöttää rautalankalla jos johdon nyppää irti..
    Paras on hommata se läpätön jalusta ja vaihtaa haitarimalliset up pipet samalla.

    PS.Mulla olis uusi käyttämätön 0.84 pakopesäisen EBPV delete adapteri ja pari vuotta ajossa ollut täysin ehjä 4r100 vakioturbiini..
    Löytyy myös se vakiomallin turbon jalusta,jos joku haluaa vaihtaa sisukset siihen läppäsolenoidiin/rakentaa riisutun version..
    Ja löytyy purettuna turbo 1.15 pakopesällä..


    Otin aihiosuuttimet ebaystä,tarkotus olis rakentaa budjetilla vähintään 160cc/80% suuttimet.
    Italiasta sisuskalut,Googlella ei löydy HEUI testipenkkejä muita kuin Häkkinen.
    Tammerdiesel kokemuksia?

    Onko suomessa Natikan/Pillarin HEUI spesialisteja?

    "Aihiosuuttimet"on otettu soivasta pelistä,voin harkita myyntiä jos jollain sattuu olemaan pakottava tarve..
     
    Muokattu: 12.12.2019

Kerro tästä muillekin!