-54 windsor

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja sleepercooler, 30.5.2019.

  1. jrasi

    jrasi Gearhead

    Sun linkissä on joku vika, kun sun kuvan osoite on Jalopy Journaliin
     
  2. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Koitetaan uusiks.... Näkyskö NY!!!!
    Hatusta meinaan ottaa siivun pois, jotta puristuksia saa hieman lisää.... Kun ottaa .100 pois nousee
    7>7.8, mut ei varmaan tarttis noin paljon ottaa pois
    Tässä taulukko:
    [​IMG]

    Ja tovi sitten tilasin uuden pakosarjan Langdon's Stoveboltilta
    [​IMG]
     
    palontie, isalmela ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  3. Nyt näkyy ja komeet pakosarjat. Meinasitko vielä ahtaa vai meinasitko varmuuden vuoksi nostaa ruttuja?
     
  4. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Kyllä se ahtaminen on tosiaan yksi vaihtoehto.
    Mutta mietinnässä on myos tupla/tripla kaasareilla oleva vaihtoehto, mutta vaatis toi imusarjan by handmade...

    Vintage Power Wagonilla olis high performance custom nokka ja jäykät jouset, mikä kiinnostais myös hommata!

    Ja sytkä puoleen kuulemma löytyis pertronixin palikat, tai
    Langdon's Stoveboltilta kokonaan kärjetön jakaja paketti....

    Tollasia suunnitelmia tällä hetkellä mietteissä :rolleyes:
     
    palontie, wilburi ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  5. Tuli mieleen, että mitenköhän tuommoinen toimisi 3xMikunin HSR tai joku vastaava. Sellasia saisi aika halvalla kiinan kopioina:

    [​IMG]
    Noita on käytetty autotouhuissakin ja imusarjan tekeminen voisi olla helpompi. Tähän tyyliin:

    [​IMG]
     
    Muokattu: 4.12.2019
    sleepercooler tykkää tästä.
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Prätkäpuolella kiinankopsuista raportoitu että laatu voi olla mitä vaan.
     
  7. peto

    peto Gearhead

    Jos prätkä kaasareita havittelee niin Keihinin FCR sarja parasta mitä on tarjolla. Mm.aikanaan yhden kireän ykspyttysen pyörän kanssa painin kaasareiden kanssa. Oli lorttoa, kalvo mikunia ja suoraveto mikunia ja mitkään ei pelannut. Vasta kun laitoin Keihinin FCR niin alkoi rokkaamaan samantien vaikka tehdassäädöt oli täysin eri kokoisesta pyörästä. Totteli säätöjä loogisesti. Voisi kuvitella, että toimisi kiinakopionakin, kunhan ei ota sitä halvinta tina kopiota.
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  8. stana

    stana 3rd gear

    Ostin uuden keihin kopion, kai.. ihan asialliseen oloinen ja näköinen, säätö osat vaan pisti alkuperäiset. Neula oli varsinkin oli ihmeellisen näköinen. Ja ei ollut halvin vaihtoehto.
     
  9. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

  10. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Tollasella lättis 1 tonnisen pikkiksen imusarjalla sais toteutettua ton tuplakaasari asennuksen..

    Jos on myynnissä jollakin tuollainen sarja, olisin kiinnostunut siitä.

    [​IMG]
     
  11. Mikä kaasutin tuohon kuuluu alun perin? Adabterilla saa tietty mitä vaan, mutta jos teet oikein vanhan liiton mukaisen..

    Sopisko joku tämmöinen?
     
  12. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Orkkis kaasari käy suoraan ja toi linkissä oleva kaasari on käytännössä vastaava.
     
  13. Ai juu. On muuten myös kovin samannäköiset videossa, jonka olet joskus linkannut.
     
  14. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ihan kuin tommoseen olisin nähnyt Edelin sarjan saatavilla ihan uutena.
     
  15. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Jassoo, täytyykin jossakin väliisä guuglailla...

    Vihdoin saatu lohkosta purettua loput osat pois... Seuraavaksi pesuhommia...
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 8.12.2019
    wilburi, Gary Grand ja palontie tykkäävät tästä.
  16. Innostuin itsekin aihetta googlailee. Aika heikosti on viri-imusarjoja tarjolla. Tämmöinen huru-ukko oli muutama vuosi sitten valanut muutaman:

    https://www.jalopyjournal.com/forum...n-dual-carb-intake-for-plymouth-dodge.958788/

    Ja sitten tämmöinen vanhentunut ebay-ilmoitus:

    Nicson Chrysler/DeSoto ALUMINUM Intake Manifold Dual Carb 2x1 Flathead 6

    [​IMG]

    [​IMG]
    Tämä näin offtopicina, niin ilmeosen hyvin. Löysin yhden puljun, joka on tehnyt tämmöisiä virityksiä. Tässä yleistä infoa ja tässä asennusvinkkejä.
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  17. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Toi linkittämäni imusarja käy suoraan tohon 265, 25" lohkoon ja oliskohan joku Dodge truckin imari?? Tai vastaavan vehkeen missä on ollut toi lättis 265 Motti..tarjonta melko nihkeetä:(
    Ja noi mitä on jonkin verran tarjolla olevat vititys imarit on sit 23"lohkoon..

    Saahan siitä alkuperäisestäkin imarista tehtyä, jos vaan raaskii veistellä, porailla ja hitsuutella, mutta helponmalla varmaan selviäisi jos hakee pakoputki tarvikkeita ja muutamat laipat siihen kylkeen, ja luovaa mielikuvitusta käyttäen! :rolleyes:
     
  18. Toi linkkaamani Nicsonin sarja oli myös "isolohkoon."

    This is a Nicson Aluminum manifold. It fits some big Dodge trucks (25-1/2" HEAD) and it fits Chrysler/Desoto 25-1/2" head engines too. BUT It won't fit Dodge cars or regular sized pickup trucks. See the last pictures for measurements- its about 16-1/2 inches center to center on the end ports and about 8-1/4 to the center port.

    Taitaa olla myös yhtä harvinainen kuin kananhammas ja hinta myös sen mukainen ollut $499.99 :(

    Väittäisin, että vaihtoehto 2 on helpompi. Tässä on kuvia vaihtoehdosta 1.

    [​IMG]
     
  19. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!