G-bodyt Suomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Supreme, 5.2.2012.

  1. ftms

    ftms Gearhead

    Yhdellä kaverilla on jarrusorvi. Olen miettinyt miten hyvin rummut saa kiinnitettyä keskireiästä kartioholkeilla kun rummut pinnan seinämäpaksuus siinä pinnassa on niin pieni. Mielestäni se mahdollistaa pienen epäkeskeisyyden sorvatessa jos on huolimaton tai yrittää selvitä hommasta mahdollisimman nopeasti...
    Oma juttunsa on sitten kenkien säteen korjaaminen sorvattua rumpua vastaavaksi.

    Itsellä on caminossa levyt joka kulmassa ja tarkoitus on pyyhkäistä saman kaverin kanssa ne (käytetyt alkuperäislevyt) sileiksi ja suoriksi "allasorvaus-laitteella" ennen projektin käyttöönottamista...
     
  2. maddis

    maddis Gearhead

    Muitakin rumpujarrullisia autoja ollut (myös semmosia joissa oli rummut joka nurkassa) ja tämä on eka jossa tätä nytkytystä esiintyy. Ja koska nytkytys tulee vasta ajan kanssa eikä jatku heti sorvauksen jälkeen niin epäilen että sorvaus oli suht hyvin onnistunut. Sama noilla käytetyillä rummuilla jotka oli 'nytkyttämättömät' aluksi mutta alkoivat nytkytellä kun enemmän ajoi.

    Kengäthän kyllä hakee muotonsa nopeammin kuin rumpu.

    Levyt olis kyllä kivat(tm), mutta kuten mainittu niin tulee turhan arvokkaaksi kun joutunee etujarrutkin päivittämään samalla.
     
  3. tsipi

    tsipi Gearhead

    Kertokaahan joku viisaampi: mistä ihmeestä tuonne caminon sisään pääsee vettä?

    Alkaa pikku hiljaa korpeemaan ku viimeset 3kk etelän vetelille tarjottu pelkkää räntää ja vesisadetta. Etenki tuonne apukuskin penkin taa jalkatilaan kertyy ihan rehellinen lammikko vettä. On kuskin jakkaranki takana sen verran märkää, ettei siellä mitään paperia säilötä. Luulin ensin vuotavan lavan läpi ja parkkeerasin hännän alamäkeen ettei vesi seiso lavalla. Kuukauden päästä sai ottaa äyskärin käteen tästä huolimatta. Pari kertaa ollu apukuskin matolla lammikko ja luulin lämppärin kotelon olevan täynnä skeidaa. No eipä ollu. Tuleeko vesi sitten jostain tuulilasin välistä?

    Nyt tein semmosen huomion, et lavan alla tuo säilytystila on katostaan kauttaaltaan märkä. Takalasin listan oon kyllä kiertäny possumassalla ja yli vuos takaperin. Lavakin on pinnotettu raptor linerillä.

    En tiiä saakeli.. alkaa korpeemaa. On meinaa mukavan huuruset lasit aina ku kelit kylmenee. Ja eihä tota lattiamattoa kuivata millään.. huovat on sentää sen alta poistettu.
     
  4. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Takalasi, sen listojen reiät, lavan alunen hikoilee vitusti... Onhan noita vaihtoehtoja o_O
     
    tsipi tykkää tästä.
  5. maddis

    maddis Gearhead

    Itsellä vuosi juurikin mainituista paikoista. Ensiksi tiivistin takalasin mutta vielä vuosi ja sitten huomasin että yhdestä niitistä tuli vesi läpi. Niitä niittejä joihin lavapeitto tulee kiinni. Kävin jokaisen läpi ja tukin eikä oo sen jälkeen enää vuotanut.

    Omallani en ajele talvella joten tuota viimeistä en oo päässy testaamaan.
     
    tsipi ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  6. DX

    DX Double Gearhead

    lämppärikotelon ja rintapellin välistä tulee usein apparin puolelle sitä vettä joka tuulilasia pitkin valuu alas, tehtaalla reippaastikin butyylikumimassaa liitokseen mählitty, vaan kovettuu ja halkeilee sekin aikanaan.
     
    tsipi ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  7. maddis

    maddis Gearhead

    Omasta Caminosta meni lattiat vaihtoon juuri tuosta syystä kun oli rintapellista tullut vettä sisään. Lämppärin kotelosta ja sitten tuulilasin alapuolella oli ruostunut reikiä ja pyyhkijöiden moottorin takana oli kans.

    Omasta oli onneksi tekniikka pois kun ostin niin oli enää pieni homma purkaa pellit keulasta ja kojelauta sisältä niin sai tehtyä rintapellistä ruostekorjaukset helpommin.
     
    tsipi tykkää tästä.
  8. tsipi

    tsipi Gearhead

    No juu tuo lämppärin kotelo oli minulla irti kokonaan kun siitä piti sahata puolet pois turbon tieltä. Siellä oli vaikka ja mitä mäskiä välissä, eli tarvii ottaa se ensinnä syyniin. Tiedä vaikka menisi mattoa pitkin kapillaarisesti tuonne takajalkatilaan saakka. Samallahan sitä käy nuo pressunepparit läpi. Tai vaikka ottais lavan ja ikkunan listatki irti.

    Onneks on sentää normaalin epocoatilla telattu lattia kokonaan ja äänieristematto liimattu koko lattiaan.

    Kiitokset vinkeistä!
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  9. ftms

    ftms Gearhead

    Aika usein näkee caminoissa kattoverhoilun joka on kuin uitettu ja roikkuu keskeltä. Omassa oli myös kuskin puolen aurinkolippa samassa kunnossa ja tietenkin lattia märkä siitä jalkojen alta. Maalin läpi oli tullut "kukkasia" ikkunan listan yläpuolelle ja vesi pääsi sisään siitä. Vastaavalla tavalla löytyi pari kohtaa sivuikkunan yläpuolelta katon reunasta vesikourun päältä.

    Maalari kertoi että kattopellin sisäpinnassa sivuilla ja edessä missä kiertää jäykiste tuplapelti ei ollut lainkaan suojausta tehtaalta vaan paljas pelti joka sitten oli alunperin hikoilusta alkanut ruostumaan... Katto kun on kivasti kupera niin kaikki pisarat valuu reunoihin ja pitää paikat kosteina. Irtoavat pisarat imeytyy kattoverhoiluun ja minulla tosiaan kuskin aurinkolippaan ja lattiamattoon...

    Takalattian osalta epäilisin ensimmäisenä ikkunan liimausta ja voihan sieltä lavan etuseinän saumastakin valua säilytystilaan ja siitä takajalkatilaan.
    Vuodot ovat kyllä ikäviä ja työläitä paikallista
     
    tsipi tykkää tästä.
  10. maddis

    maddis Gearhead

    Kyllä siellä vesi pääsee valumaan ihan vapaasti penkin taakse. Ei tartte mattoa pitkin edes mennä. Ovat tehneet lattiaan oikein kourun sitä varten.

    Tuon näköiset oli oman Caminon lattiat alussa ja hyvin pitkälle meni kokonaan vaihtoon.

    [​IMG]

    Tämmöinen ylläri oli pyyhkijän moottorin takana:
    [​IMG]

    Ja hanttimiehen puolella lokasuojan alla piilossa
    [​IMG]

    Ja sitten vielä tuulilasin alapuolella suoraan
    [​IMG]

    Että kyllä siellä niitä reikiä voi riittää mistä se vesi tulee.

    Tuon viimeisen kuvan reiälle en oikein keksinyt mitään ideaa. Siinä oli tuo levy peittona. Liekö joku optio mitä ei tuohon malliin ollut sitten otettu.
     
    tsipi tykkää tästä.
  11. tsipi

    tsipi Gearhead

    Minulla oli kaikki näkyvissä kun purin sisustan ja oli koppa nostettuna pois päältä. Lattiapelleissä oli vähä hitsaamista, mutta taitaakin tuo 85 vuotinen olla jo sinkitty?

    Kahtotaa, jos joululomilla pääsis tallii auton kanssa, ni aletaa perkaa ja tiivistää paikkoja. Kattoverhoilua minulla ei tuossa olekaan. Investointi- /tekolistalla kylläkin. Pelkkä korppu katossa :cool:

    Kellään muuten kokemuksia esim rokkiauton sisäkatoista? Tähän autoon ku semmosen sais ihan rahalla.. toisessa autossa ei sitä vaihtoehtoa oo ja seki on 3 vuotta menny jo ilman :D
     
  12. maddis

    maddis Gearhead

    Sinkitty sitten auttaa jo kummasti. Tuo oma -79 ei ollut sinkitty ja sitten olikin peltiä kadonnut vauhdilla kun oli päässy vettä maton alle eikähän se sieltä mihinkään lähde ellei käytä mattoja pois. Tietysti jos/kun tulee se eka reikä lattiaan niin sinnehän ne vedet sitten katoaa. ;)
     
  13. DX

    DX Double Gearhead

    tuulilasiantennin pistorasian paikka, johon tuulilasiin kiinteästi kuuluvan antennipiuhan pistoke siis tökätään.

    on optio, reiät rasiaa varten lyyään aina.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  14. maddis

    maddis Gearhead

    Noniin, selvisi sitten viimein tuokin. Kiitoksia.
     
  15. ftms

    ftms Gearhead

    Siivoillessa löysin caminon tummanruskean sohvapenkin verhoilun siististi pussiin pakattuna. Jos jollain olisi sellaiselle käyttöä niin ei varmasti jää hinnasta kiinni kun itsellä ei ole enää sille käyttöä...
     
    tsipi tykkää tästä.
  16. tsipi

    tsipi Gearhead

    Minkä mallin sohvaan? On kyllä vaalean ruskea nykyinen, mutta ei tumma välttämättä hassumpi olisi.
     
  17. ftms

    ftms Gearhead

    1 osainen istuin ja erilliset selkänojat + kynärtuki. Sarjassa kaikki niskatukien päällisiä myöten. Taitaa löytyä myös turvavyöt jos vaan itselle saisi mustat
     
  18. tsipi

    tsipi Gearhead

    Eipä sovi minulle kun on irrallaan tuo kuskin jakkara muusta sohvasta. Harmi..
     
  19. ftms

    ftms Gearhead

    Pahus - joku saa nämä pikkurahalla vaikka sitten korjauspaloiksi...
     
  20. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    hmm.. pitäskö alkaa kaverilta kysyyn haluuko se yhä ne siniset cutlassin sohvapenkit ittelleen.. ni sit vois harkita noiden ottamista varastoon niiden tilalle. :) enhän mä niitä tartte-tartte.. kun en täl hetkel mitään sohvapenkkei tarvi, tykkään irto istuimista..ja ei oo sitä caminookaan.

    -mutta kun halvalla/pikkurahalla on aina kiinnostava hinta-
     

Kerro tästä muillekin!