JEEP

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja cuda69, 19.12.2011.

  1. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mä en kanssa sun viestiä meinannu tajuta..:oops: :D Miten voi kumin vaihtaa irrottamatta napaa..:eek:
    Ne nivelet vaatii ihan kunnon irrotus- ja asennustyökalut. Ei kannata rikkoa mitään lekalla ja alasimella riehumalla..:confused:
     
    timant tykkää tästä.
  2. timant

    timant 2nd gear

    [​IMG]
    tuollaisen ostin fixus:lta mutta prkleen tiukassa oli pallonivelet
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  3. J-P-A

    J-P-A 1st gear

    Mulla on kanssa vastaava kuin tuo Timantin sarja(BGS). On ollut monessa tarpeellinen. Viimeksi tuolla puristin kardaanin ristikot irti ja kiinni. Meni ekana vuonna tuo ruuvvi vaihtoon kun siitä korkkasi kierre. Puristin F250 alapalloja irti ja kierre antautui. Sain uuden takuuna tilalle Saksasta tehtaalta. Eli kestää kovaa käyttöä ja vääntöä. Uusi ei ole vielä itseää korkannut ja ollut käytössä jos 4 vuotta.

    Tuo napamutteri voi olla todella tiukassa. Mulla se vaati pulttipyssyllä rummuttamista, tätä ennen kamasan vääntövarsi meni poikki hylsyn juuresta. Muistelin että se vetari istui tiukasti myös mutterin irroituksen jälkeenkin ja vaati koputtelua ja kärsivällisyyttä.
     
  4. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Tänään 93 ZJ heitti kaksi kertaa ylivaihteen pois päältä ja loikkarin merkkivalo jäi palamaan. Kun seisoi niin vika hävisi. Pitäisiköhän huolestua?
     
  5. Valkoselkätikka

    Valkoselkätikka 1st gear

    Jeepi hakusessa, kova pohdinta zj:n ja Wj:n välillä. Moottorilla ei sinänsä ole väliä, onko se sitte suora kutonen vai se v8, horsepoverit ei sillai ole ratkasevia kunnei tuole vetojuhdaks, maastoajoon lähinnä. Kulutuskaan ei ole juuri merkittevä kun kakkosautoksi ja kilsoja vuodessa vähän. Tilavuus autossa on tärkeämpi asia ja tekniikan yksinkertaisuus että saa itekki korjailtuu kun hajoo. kaikki erot kiinnostaa zjn ja wjn välillä, moottorissa? korissa? voimansiirrossa, etenkin vaihdelaaatikko. Ilmeisesti jakolaatikkon on sama -96.98 zj:ssä kun alkupään wj:ssä? Niin ja kun zj:tä ja wj:tä saa molempina 4.0 koneella niin onko niissä sama moottori?
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    ZJ:ssä (NP-249) on eri jakolaatikko kuin WJ:ssä (NP-247) ja periaatteessa kuutoset on samoja, paitsi lohko eri (WJ:ssä ihan oma lohko, koneen korvakkeet eri paikassa kuin muiden korimallien lohkoissa) ja kansi eri (ZJ on jakajalla ja WJ on suorasytytyksella, eli puola on kiinni kannessa neljällä ruuvilla) ja imusarja eri ym eroja...
     
    isalmela tykkää tästä.
  7. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Tuo meidän -95 ZJ Jeeppi on kyllä osoittautunu niin kestäväksi ja luotettavaksi peliksi ettei paremmasta väliä. Tankilla muistaa käydä säännöllisesti ni eipä tuo juuri muuta kaipaa, perushuoltojen lisäksi.

    Eihän tuo 4.0 suorakutonen mikään varsinainen woimanpesä ole mutta kyllä se ihan mukavasti tuota vie, mun tarpeisiin ihan ok.

    Jakolootahan tuossa sattu olemaan vähän harvinaisempi 231 part-time (command-trac) versio, joka kyllä tuntuu olevan todella huoleton. Takavetona tulee pääasiassa ajeltua ja nelikko käytössä paskimmilla keleillä. Täällä Qsamossa nelikolle yllättäen ollu enempi tarvetta. :D

    Mitäs tuolla nyt ois me ajeltu, taitaa olla jossain 40t mailin nurkilla. Mittarissa nyt kaikenkaikkiaan 223t mailia.

    Toki pientä harrastamista löytyy aina vaan kuuluu asiaan. Pitäähän se luottopelistä muistaa pitää hyvä huolta, että pelais luotettavasti jatkossakin.
     
    isalmela tykkää tästä.
  8. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Olisi kannattanut huolestua, eilen loppui meno yhteen ylämäkeen ja palaneen katkuun. Oma veikkaus että visko antautui, Ei liiku mihinkään suuntaan, mutta tuntuisi että vaihde kytkeytyy päälle. Mutta voima loppuu jakolaatikkoon, Kunhan saa auton talliin niin pääsee ihmettelemään lisää.
     
  9. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Viskon antautuminen katkaisisi vedon etupyörille.. Vai alkoiko vaan takaset sutia tyhjää?
    Takapyörille menee veto suoraan laatikolta. Paitsi vapaa-asennossa.
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei ekan polven jakiksessa...
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  11. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Eroaako -93 ja -94 toisistaan?:confused:
    En koskaan joutunut purkamaan -93:sta, mutta -94/-95 on ollu kappaleina pöydällä..

    Muoks.
    Nyt täytyy todeta googlailun perusteella, että mulla onkin ollut -96 tai uudempi jakis levällään!(-94 mallisesta autosta)
    Onhan noissa näköjään aika iso ero..:confused:
     
    Muokattu: 17.12.2019
  12. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    93 zj on kyseessä, ei liiku mihinkään
     
  13. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No pitää siellä jonkun renkaan pyöriä vaikka kuinka olis visko pettänyt jakiksessa. Jatkuva neliveto ja jakiksessa on keskitasauspyörästö jonka "lukkona" visko toimii.

    Automaattiloota siellä on suhahtanut sanon mä!
     
  14. Keränen

    Keränen Gearhead

    Itsellä ollut nyt 4 vuotta wj jeep 4.7 selec-trac jakolootalla. Kitkalukko takana ja edessä avoin.
    120tkm tullut ajettua(yht. 320tkm). Kulutus maantieajossa 90km/h 10,5l/100km. Keskikulutus n. 14-15. Vikoja mitä ollut: Loota alkoi vaihtamaan kummallisesti. Paineanturin putsaus ja ongelma katosi. Yhdessä vaiheessa alkoi käymään 7llä ja vika oli suuttimen johdossa heti liittimen juuressa. Easy fix. Siinäpä ne isommat. Alustan osia on tullut vaihdettua,laturi ja etukardaanin CV nivelet. Täällä kuusamon talvessa neliveto minulle ehdoton ja useita kiinnijääneitä autoja tulee autettua vuodessa(2500kg kuormaliina aina mukana :D) Pirun hyvä ja mukava auto ollut.
     
    Jake Hammer, Valkoselkätikka ja HendriXXX tykkäävät tästä.
  15. Valkoselkätikka

    Valkoselkätikka 1st gear

    Nyt kun tuli puheeksi tuo 95 ja 96 eri jakolaatikko ja itelle se uudempi ehdottomasti hakusessa ni meneekö -95 jeeppii se -96 jakolooda heittämällä? Jos esim hommaa jakolaatikkovikasen
     
  16. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Riippuu siitä mikä pääakseli on kummassakin vaihteistossa ja monellako spoorilla....
     
  17. Valkoselkätikka

    Valkoselkätikka 1st gear

    Mutta jos akseli oikea ni sopii? Kiitos keräselle hyvistä kokemuksista, onko wj koriltaan isompi kun Zj vai onko ne yhtä tilavia
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla xj:ssä takalehdet aika notkollaan. Kysymys: pehmeneekö vai koveneeko kyyti jos uudet peruslehdet sinne vaihdan?
     
  19. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Ei noissa taida paljoa eroa olla, aika kompakteja maastureita molemmat
     
  20. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Oikeassa olit. Nyt valoisan aikaan pääsin testailemaan. Dllä ja pakilla lähti liikkeelle, mutta hetken päästä taas pysähtyi. Pakko 2:lla sain ajettua takaisin ruutuun. Ja öljyt haisi palaneelle.
     
    Gary Grand ja Volvo_5.7 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!