LVM:n esitys: yli 40-vuotiaille ajoneuvoille katsastusvapaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja rocketman, 23.1.2019.

  1. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Ihme jankkaamista, mitä se mun mielipide tähän liittyy...olen sen kuitenkin vissiin kolmeen kertaan tänne kirjoittanut...eikö se sulle riitä...
    ps se löytyy ensimmäisen kerran sivulta viisi.
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Juu u, esim. koulujen vieressä ei kameroita, kamerat jossain verotulon maksimoivassa kohtaa pikatiellä...
     
    Latvis, kapa73, jarkko359 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Näinhän se menee, liikenneturvallisuus käy vaan syyksi silloin kun jotain halutaan kieltää tai sen varjolla kerätä lisää rahaa. Sitten jos se liikenneturvallisuuden parantaminen tarkoittaisikin verovarojen käyttöä tai hiukan pienempää kertymää, niin sitten se voidaankin kätevästi unohtaa
     
    deeäxä, Latvis, karre ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Ajoneuvoverot sais hävittää ku ei täällä päin pidetä edes teitä kunnossa. Se luulis olevan parempi syy pitää autot liikenteessä
     
    jarkko359 ja mikaa7146 tykkäävät tästä.
  5. f34

    f34 Double Gearhead

    Muokattu: 25.12.2019
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    En jaksanut lukea linkkiä.
     
  7. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    En jaksa enää katsastaa autojani.
     
  8. jariha

    jariha Double Gearhead

    en jaksa enää mitään
     
    Rusty tykkää tästä.
  9. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    En jaksa enää tätä jänkäämistä. Vituixhan tääkin parannus näköjään meni..
     
    mikaa7146 ja jariha tykkäävät tästä.
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oonko nyt lukenut ja sisäistänyt oikein, että viimiset kolme neljä sivua ollaan oltu sitä mieltä, että katsastus on ihan ok juttu kuitenkin?
     
  11. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Välillä hyvä kun ei katsastettaisi tai olisi pidemmät välit,mutta toisaalta katsastuspakko ja jopa tihentäminen ok,riippuen tietty siitä mitä MINÄ omistan tai mitkä MINUN tarpeet kulloinkin.
    Siinä taas yksi syy miksi autoiljoilta voidaan lypsää kunnolla rahaa ja lypsettykin kymmeniä vuosia eli eripuraisuudessa+kateellisuudessa ja koskee käyttiksiä yhtä hyvin kuin harrasteitakin koska aina löytyy niitä jotka ostaa,maksaa ja vinoilee toisille heidän "köyhyydestään"elintasollaan jolloin kateellisuus kirpaisee +kierrättää pankin lainarahaa(pankit rikastuu ja sitoo tiukasti) taas vaikkapa autoihin ja valtion helppo iskeä väliin vaikkapa polttoaineen hintojen korottamisella ja vakuutusyhtiöt tokikin hereillä.
    Muitakin kateellisuuskohteita löytyy autoilun lisäksi ,esim asuminen,iso velka on tehokas lääke vastarinnan eliminointiin ja tämähän ei ole sattumaa ollenkaan.
    Toki kaikki ei sorru elintasokilpaan isolla velkarahalla ja pysyy paremmin lestissään lainamäärissään jolloin potentiaalia muutokseen löytyisi muutakin kuin puheissa.

    Täällä ei ikinä voisi kuvitella yleislakkoa,teiden tukkimista tai sontakuormia moottoriteille etelä euroopankin malliin elintarvikkeiden hintojen,polttoaineen tai muidenkaan poliittisten päätösten vuoksi ja sitä on saatu mitä haluttu,maailman kalleimpia maita elellä ankeassa jääkaappipakastimessa ja se ex-hyvinvointivaltiokin on hallitsemattomassa syöksykierteessä senkummemmin syitä esiintuomatta.
     
    Muokattu: 26.12.2019
    kapa73, Pikuppeilija, zuinula ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Eipä tuo katsastus kerran vuodessa haittaa, ehjiä harrasteautoja leimalle viedessä, eikä haittaa sekään jos niitä leimattaisiin harvemmin.

    Kuinkas moni kurvailee vaikka jarruvikaisella autolla tuon neljä vuotta?
     
    jariha, 0rs0n ja jenkkijussi tykkäävät tästä.
  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tee se itse ukkona arvostaisin mahdollisuutta ”ohi mennessään” ajella jarrupenkille. Vanhuksien jarrut tulee kokeiltua tämän tästä esim hiekkapihalla, mut jos olisi jarrupenkki, niin voishan noita koitella semmoisessakin. Helpottaisi myös sitä jokatoisvuotista katsastusta, kun voi olla yllättäen balanssit pielessä. Muut asiat saa testatuksi ilmankin ja olisin itse selvinnyt jopa ilman vuosikatsastuksia.
     
  14. f34

    f34 Double Gearhead

    Minun vuoden 1934 autolle riittää jarrutesti asfaltilla, että pysähtyykö.
    Ja jarruttamalla hiekalla testataan balanssi.
    Ei siinä tarvita dynamometria.
    Ja 6-voltin valot pelaa jotenkin vaikka ei kävisikään katsastuskonttorilla. Ei ne kesäpäivänä näy vaikka olisikin päällä.
    Vilkkuja ei ole ollenkaan ja riittää kun sanoo nuorelle katsurille, että ei näin vanhassa tarvitse olla.
     
    mikaa7146 tykkää tästä.
  15. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Joskus ei meinannu vanin. Takajarru ilmaantua sitten millään. Kolmantena päivänä sain vasta ilmat pois. Ja äkkiä leimalle. Viikko leiman jälkeen hävis takajarrut. No en tarvinu takajarruja ennen ku seuraavalla leimallao_O Rehellisesti. Kuinka moni laittas ellei ole pakko?

    tai hitsais sitä reikää sinne pohjaan?

    rehellisesti. Se katsastus ajaa tekemään pakosta......
    Tosin ei vanhoissa ehkä haittaa vaikka pari-kolme vuotta väliä. Neljä ehkä maksimi.
     
  16. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mä laitan. Kun mulla on ajokalusto keskimäärin yli 30 vuotiasta sisältäen ”käyttikset”, niin remonttipäivät tulevat toisinaan yllättäen. Jos rottelo laukeaa, niin joko korjaan sen, tai vaihdan vara-ajokkiin ja korjattava jää huiliin. Siis niinku jarruvika. Se, kuinkako kiireellisesti korjaisin mätävian? En tiedä. Toisaalta ei ne tule kovin usein yllätyksenä. Mutta asiaa ei tartte nyt pohtia, kun on 24kk katsastusväli.

    Mut oon mä jarruttoman auton ajanut perille erinäisiä kertoja.
     
  17. jariha

    jariha Double Gearhead

    Jos minä huomaan vikaa autossa korjaan sen viasta riippuen suhtheti enkä sitten vasta katastukseen...o_O
     
    deeäxä, Pikuppeilija ja xarper tykkäävät tästä.
  18. Wade-

    Wade- Gearhead

    Itte korjailen kans yleensä heti viat, tai vaihdan varakulkineeseen... Itse odotin tuota katsastusvapautusta siksi, että kun on paljon parhaillaan 7-8 kesäautoa ajokuntosina, ja kaikki tarttis leimata joka vuos... Se on melkonen ruljanssi, eikä ihan halpaakaan... Kaikilla tekis mieli kuitenkin ajaa. Jos olis vaan 1 tai 2 vehjestä, niin sit on melkeen se ja sama. Mut onhan tämäkin helpotusta, josta kai voisi olla iloinen.
     
    Mecki, billy the kid, Pikuppeilija ja 1 muu tykkäävät tästä.
  19. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Autoveron saa puolestani vaikka tuplata, ei haittaa minua.
    Katsastakaa autonne vapaaehtoisesti jos haluatte, minä en haluaisi.
     
  20. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Eikös se vero isompi ongelma ole? 7tai 8 auton leimaaminen ei nii kallista ole ku katsastus?

    mut mun mielestä isompi kulu erä on vara osat. Ja hitsaus vie enempi aikaa joistain vehkeistä.

    toki pitäs heti pitää kunnossa. Ku hajoaa

    mut eipä tule laitettua. Ellei ole pakollista.

    verot ois kovempi sana saada pois. Ni ois varaa pitää enempi nipussa noita riemuja :D
     
    duel ja Karpov tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!