GM:n squarebodyt 1973-1987 (1991)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja 1purehell, 23.11.2019.

  1. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    [​IMG]

    Tältä illalta. Pitäs alkaa hinkkaamaan noi lavan kyljet pellille ja sitten asentaa tälle kyljelle toinen tankinluukku. Kuten kuvasta näkyy,vanhoja maaleja on paksusti. :confused: Sitten kun lava on kuosissaan, niin nostaa se jonkin rullakon päälle, että sen saa maalattua joka puolelta. Helvetti kun tuo on iso auto.
     
    Anza, passerby, 12345678910 ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. onoff road

    onoff road 2nd gear

    Pitkälavaisen crew cabin pituus saattaa välillä yllättää. Aikoinaan mitoittelin tallia Sisu Proton mittojen mukaan, mutta crew cab on sitäkin pidempi...
     
    12345678910, 1purehell ja palontie tykkäävät tästä.
  3. jarona

    jarona Gearhead

    Minä kun korjasin pitkälavan kaaret niin tein ensin lankuista 1.2 metriä korkeat pukit
    joiden päälle lava käännettiin porukalla ylösalaisin, oli helppo tehdä kaaret ja
    samalla vaihtaa ne 2 takimmaista pohjan poikkipalkkia, putsata pohja
    sekä jo siinävaiheessa tehdä osan ruostesuojauksista.
    Sit oikeinpäin valmiiksi tehdyn rungon päälle ja yläpuoli lavasta käsittelyyn.
     
    12345678910, isalmela ja palontie tykkäävät tästä.
  4. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    ^^^se on todellakin Iso. Yhden tallin tein tuota mun Fleetside projektia varten yhteen teollisuusrakennukseen nii eipä jäänyt koppaa raahatessa montaa senttiä ylimääräistä.
     
  5. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    ookko aatellu miltä näyttäs niinku jenkeissä monet laittavat näihin kapeemman perän ja jättävät nuo dumbokorvat pois
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  6. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Se näyttää just siltä, miltä tuo auto näytti ennen kuin mä muutin sen tuolle leveämmälle akselille ja asensin noi levikkeet. :D
     
    viikinki75, passerby, onoff road ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Kuinkas pitkä tuo auto nyt on?
    On yks projekti (niistä monista) johon on alusta hakusessa.
     
  8. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Olikohan 6,4 m. Akseliväli oli 4,2 m.
     
    Pannu H-D tykkää tästä.
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Oisko noin vähän? Kun toi mun uudempi ext. cab on koukun kanssa vissiin 6,2m.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  10. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    No tuskin se enempää on kun tavallisella hytillä pitkälavainen on 5,4 metriä.
     
  11. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Joo, ei se mahdottoman pitkä siltikään ole. Tais olla niin, että karjapuskurin kans oli tuo 6,2 metriä, ilman tasan 6m, eli tuon takaoven verran pidempi.

    Onhan noi nykypäivän pickupit silti ihan vielä älyttömästi suurempia. 1500-sarjan takaveto pickupitkin on korkeita ja leveitä.
     
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kukaan asennellut kaukosäädintä Squaren keskuslukitukseen?
     
  13. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Itse meinasin varmaan ostaa jonkun halpis sarjan että saa keskuslukituksen kun nyt ei ole keskuslukkoa ollenkaan.

    Osaako kukaan sanoa mistä saisi ovipaneelien kiinnitysruuveja ja niiden vastakappaleet oviin?
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei oo sen vaikeempi kun mihin vaan. Johdotus varmaan löytyy netistä tai sitten kattoo yleismittarilla piuhat kun painelee lukitusnappia.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  15. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Kellään 8,5 taka-akselia nurkissa 6bolt vetareilla? Ei tarvis edes olla ehjä.... tulee uus lukko ja välitys.
     
  16. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Onko miten hoppu?
    Mulla ois Supikan alla 6-pulttivetareilla akseli, jonka kuoret, jarrut ja vetarit jää ylimääräisiksi. Sisuskalut meinasin pitää itse..:D
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  17. Catrik

    Catrik 3rd gear

    [​IMG]

    Tuommoset ois motivaatiota oottelemassa
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    onoff road, tsipi, kapa73 ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mikäs toi eka poksi on? joku alennusvaihteisto tietty mutta mikä?
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  19. paja1

    paja1 Double Gearhead

    No jos nyt tässä elämässä vielä niin ois kiva :poff:
     
    palontie ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  20. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Mulla oli vuonna -92 tuo:

    [​IMG]
    [​IMG]

    Täytyy sanoa että "pikkasen" valoteho kärsi kun tein nuo plexit… eikä virkavaltakaan oikein
    niistä tykännyt..., mut onneksi ol tupla-antennit ja alpine tarra sekä perä punainen... :rolleyes: :D
     
    12345678910, onoff road, viikinki75 ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!