Uudemmat Chryslerit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja redneck1, 28.4.2019.

  1. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Laitetaanpas muutama sana moisista vekottimista. Mielestäni kyseinen merkki on sitä itteään. Sorruin uteliaisuuspäissäni niihin ja ne kapineet ovat kyllä osoittautuneet huonoimmiksi mitä olen koskaan omistanut. Neoneita ollut pari, ne jokseenkin ok....stratus, pääsi jo tutustumaan hieman mitä odotettavissa on ...sebring, täydellinen kirjo kaikkia vikoja. En todellakaan voi suositella kenellekkään ! 2005vm ja ajettu 230tkm, hitsattu jo aikaisemmin ja taas tarvii , opelinkin insinööritkin kateellisia sellaisesta varmaan. Mystisiä sähkövikoja, ruostetta, käsijarruvikoja, väljiä niveliä liian usein...nyt varmaan saan kuulla että onhan muissakin jne mutta mielestäni ei läheskään noin paljoa. Anteeksi, olen puhunut.
    Ps. Pt cruiserin vielä pidän itselläni (koska pidän sen muotoilusta) siltä varalta että jos tuntuu että alkaa elämä liiaksi hymyilemään niin voi mennä siihen istumaan hetkeksi.....
     
    Muokattu: 31.12.2019
  2. z 900

    z 900 Gearhead

    Mulla ollut 2 sebringiä enkä muita enää taida ostaakaan niin kauan kun niitä on myynnissä ja tietenkin vain 2,7 koneella.
    Vitun hyviä autoja :)
     
  3. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Se on hyvä että näihinkin tyytyväisiä käyttäjiä on . 2,7 koneella tuo omanikin on ja se ihmekumma toiminut hyvin (kop kop kop) toistaiseksi. Osien saatavuus hieman huonohkoa ja niiden hinnoittelu aivan hatusta revittyä. Tiedetään kyllä että tilaamalla vaikkapa amerikan joelta saa sopivasti mutta kun välillä tarvisi kulutusosankin heti. Ajettavuus on kyllä hyvä se täytyy sanoa. Varmasti laatu on ongelmana tuon ikäkauden kaikissa jenkkitekeleissä merkistä riippumatta.
     
  4. stratusdriver

    stratusdriver Gearhead

    Oma mopokoneinen sebring kyllä antaa päinvastaisen kuvan kuin useimmilla tuntuu olevan. Ei sähkövikoja vielä ensimmäistäkään. Kyyti on hyvää ja alustan ollessa kunnossa suuntauksia myöden ajettavuuskin oikein miellyttävää. Eikä norjan kromikaan ole päässyt iskemään.
     
    z 900 tykkää tästä.
  5. skide

    skide Gearhead

    2006 Sebring 2,7 koneella, kohta ajettu 220 000 km ja edelleen hyvin soiva peli. Osia saa helposti ja halvalla Rockautosta. Vaihdoin isommat ruiskun suuttimet (LS2) ja nyt voi ajaa pelkällä E85:lla, parempaa käyttistä saa hakea.
     
    z 900 tykkää tästä.
  6. z 900

    z 900 Gearhead

    https://www.overdrive.fi/forum/threads/sebring-vikakoodeja-ja-latausvalo.307744/

    Olihan mullakin tuollainen ongelma...joka oli vain tulipellissä oleva maadoituspiste jossa oli puristettu 10 kuparijohtoa yhteen liittimeen.
    Vitosen vika ,kunhan vain löysi missä se vika on.Tälläisiä maadoituspisteitä on kaikissa autoissa ja nämä ovat aina joskus syynä epämääräisiin sähkövikoihin. Uudet johdonpätkät vain juotettiin.
     
    Muokattu: 31.12.2019
  7. fxsts

    fxsts Double Gearhead

    Oli minullakin tuollainen 2006 Sebring 2,7 koneella ja ainoat viat omistusaikanani olivat 1kpl raidetangon pää sekä yksi lamda-anturi. Ainoa surkeus oli sen valot, ne ei kyllä kovin kummoiset olleet, muuten ihan mainio kulkine.
     
    z 900 tykkää tästä.
  8. sectoid

    sectoid Gearhead

    Sebring 2.7 koneella kiinnostaa myös. Pitäisi vaan olla hyvällä huoltohistorialla. Minkälainen moottori on 2.4 rivinelonen?

    Esimerkiksi tämä olisi kiinnostava yksilö, mikäli olisin nyt autoa ostamassa.

    https://www.nettiauto.com/chrysler/sebring/10981426
     
  9. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Vielä muutama sana uudemmista voijakkereista. Tuttavapiirissä ollut parinvuoden sisään 6 kpl sellaisia. Kolmesta meni vaihteisto, yhdestä laatikko luisti ja oikutteli kokoajan sekä erittäin isot ruostevauriot, yhdestä katkesi jakohihna startatessa aiheuttaen mittavan moottorivaurion( ei vielä ollut kilometritkään täynnä), ihmekumma yksi niistä kuudesta toiminut kaikinpuolin hyvin...lukuunottamatta kojelaudan purkamista vaatinutta maadoitusvikaa.
    Itse jouduin käyttämään PT cruiseria (vm2000,ajettu 173.000) syksyllä vähän aikaa ( n 1000 km ) liikenteessä. Kas kummaa, abs ja track valot syttyivät. No abs kehä katkihan se oli. Viikko jälkeen syttyi brake valo punaisena loistamaan mittaristossa. En edes katsonut testerillä mikä antaa herjauksen . Ennen jouluahan se sopi tunnelmaan kun muutenkin "helinää, kolinaa pienten nivelten" .Ei vaan jaksaisi olla kokoajan jotain rassaamassa. Kulutus siinä myös mielestäni yläkanttiin (onhan se toki painava auto ja tehoton moottori) , 13 l/ 100km nurkka-ajossa.
    Loppukaneettina on kyllä sanottava että omasta puolestani kyseinen merkki nyt taas nähty...ei koskaan enään (kuten ei muitakaan amerikan tekeleitä samaltavuosikymmeneltä)......................ellei halvalla saa :)
     
    Muokattu: 1.1.2020
  10. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Itse ajoin ryslerillä yli 200k ja laatikko.... toimi kyllä mutta jarrutuksissa se satunnainen selkäänpotkasu vähän häiritsi. Ei auttanut öljynvaihdot rikä "pikaopetukset".

    Yksi lootiakin työkseen korjaava sanoi näistä että huollonpuute on se suurin syy poikimiseen. Ja kuka nyt vanhaan autoon lootanöljyjä vaihtelis....
     
  11. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Paljonhan se riippuu edellisistä käyttäjistä, miten autoa on pidetty ja ajettu. Pätee kaikkien merkkien kanssa. Ensimmäiset omistajat luultavimmin ehkä pitää enempi huolta tai sitte ei. Mitä olen seurannu uusien autojen pitoa tuttavapiirissä, osa ei takuun alaista autoa paljo sääli, hirveetä monoa ja ajellaan halvimmilla öljyillä mitä saa jne. Kuulemma ei kiinnosta kun eivät pidä kuin pari vuotta.

    Eipä se sitte ihme jos alkaa esim 100-150tkm (2-3 omistajan jälkeen) jälkeen paikat leviämään.
    Siihen jos väliin sattuu enempi harrastaja ihminen ni luultavimmin siltä lähtee paremmassa kunnossa eteenpäin.

    Omista autoista se -91 Camry oli kyllä vähä vikaisin koko 14v aikana. Sen eka omistaja oli, olikohan se nyt Kemijärven Toyota liikkeen pomo tms, se siltä tuli suoraan Kuusamon Tojo liikkeeseen mistä sen ostin. Se oli ku uus sillon, 190tkm ajettu. Harmi vaan että en sillon nuorempana ehkä tarpeeksi tajunnu siitä pitää huolta ja alko ruoste ongelmaa olemaan. Mut muuten kyllä oli luja peli.

    Jeeppi taas on onneksi pelleiltään säilyny hyvänä, tekniikka puolella sitä oli hieman laistettu ehkä mutta onneksi on aika patarautatekniikkaa ni ei ole paljo siitä säikähtäny. Teksasistahan se on suomeen tullu, muistaakseni 15v sitte tai jotain..
    Paljon on jeeppiin tullu laitettua uutta osaa ja nyt jos möisin ni hyvän auton siitä kyllä seuraava varmasti saisi. Toki tässä tehtävää vielä on, ens kesänä laitetaan lisää paikkoja kuntoon.

    Paroni taas on suomiauto josta on kyllä pidetty kohtuudella huolta mutta aikamoinen kiertopalkinto yli 10v ikäisenä ollu ja se alko sillon jo näkymään kun se meille tuli.
    Tähänhän on nyt menossa isoin remppahomma tähän mennessä ja eiköhän sillä sitte taas ajeta huolettomia kilsoja aika pitkään. Varmasti tästäki sais seuraava hyvän pirssin jos möis..

    Ajatuksena ollu meillä ettei varmaan näistä nykyisistä autoista luovuta vaan ajellaan niillä hamaan tulevaisuuteen. Silläpä niitä tulee ennakoivasti huollettua ja se on aika tärkeä pitkällä tähtäimellä.

    Craisu wanhushan on sitten täydellinen esimerkki siitä miten auto säilyy kun siitä pidetään todella hyvää huolta. Sen toinen omistaja sen meille möi. Ja siinä nimenomaan meitä viehättää se (miltei) virheetön alkuperäisyys kaikinpuolin. Eka omistaja möi auton eteenpäin pidettyään sitä jotain 35v muistaakseni. Onneksi sattu se seuraava semmonen omistaja ettei pilannu sitä mitenkään sen kummemmin vaan laittoi vaan ne paikat kuntoon (alkuperäisyyttä kunnioittaen) mitkä huomiota vaati.
    Tämähän on siis viettäny lämpimässä tallissa suurimman osan elämästään ja sen kyllä huomaa. Toki sillä on ajettukki, tais olla nyt mittarissa jotain 130t mailia jos nyt en ihan väärin muista..

    Tulipa pitkä sepostus.. :oops:
     
    isalmela tykkää tästä.
  12. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Muokattu: 3.1.2020
  13. Robot Riot

    Robot Riot Gearhead

    Mulla on nyt muutaman vuoden ollut toisena käyttiksenä 3. generation 07-10 Sebring, ekalta (nais)omistajalta.
    Sterling Heights, Michigan. Aidolla tuotteella siis mennään.
    Hyvät varusteet, leppoisa ajella, normi huoltoa.
    Voin suositella. Perus autonostaja vierastaa näitä amerikkalaisia,
    siksi hintataso alhaalla. Mielestäni hyvä hinta-laatusuhde.
     
  14. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Mitä väliä sillä on onko auto jenkki tai jotain muuta? Mallista joko pitää tai sitten ei.
     
  15. stratusdriver

    stratusdriver Gearhead

    Sää oot punaniska vielä niin nuori... Itse en siis cruisingeissa käy enkä ole mikään harrastaja. Mutta kerros redneck että mikä autosta sen jenkin tekee? Pitääkö olla vanha, koneena ainoastaan v8 vai V8 lehdessä mainittu? Jenkitkin ovat päässeet muun eurooppalaisten ja aasialaisten autonvalmistajien mukaan kun tekevät 4-koneisia autoja. Jo 80-luvulla. Esim. moparin k-sarjalaiset. Vai oliko ne jo 70-luvun puolella? Jos auto on jenkeissä tehty niin eikö se silloin ole jenkki? Tai suunniteltu jenkeissä ja kasattu euroopassa tai e-amerikan puolella?
     
  16. stratusdriver

    stratusdriver Gearhead

    Jenkit ei oo suunnanneet eurooppaan muuta kuin sotajoukkonsa, on ne sen verran tyhmää porukkaa enimmäkseen. Mielestäni autovalmistajan pääkonttorin sijainti määrittää auton valmistusmaan. No Ford tekee mielestäni suurimman poikkeuksen koska pääkonttori on ameriikassa mutta merkillä on pitkät perinteet myös euroopassa. Eli tekivät isoja autoja jenkeissä ja ei niin isoja autoja euroopassa. Eli heillä on selkeästi eri mallistot olleet eri mantereille jo pitkään.
     
  17. Bukero

    Bukero Gearhead

    nämä 300c craisut on kyllä varsinainen "vedenjakaja" tässä aiheessa,
    jenkki vai ei.
    kysymys ajoittain askarruttaa itseänikin kun muutamanvuoden käyttöautona ollut diiseli farkkuna, ja ei oikein tunnu jenkiltä..ehkä enempi mersulta, mutta taas viimekesä touko-marras meni hemillä...joka jostain syystä paremmin tuntui jenkiltä ja nyt taas crdllä talvi.

    on muuten paaljon mukavampi ja miellyttävämpi käyttöauto tuo crd
    hemiin verrattuna monessakin suhteessa.
    ikäväkseni (ja ehkä muidenkin) kauhuksi näin joudun toteamaan

    ehkä sillä ei niinkään liene väliä missä auto on valmistettu/kasattu vaan
    mistä sen pääpiirteinen suunnittelu on lähtökohtaisesti peräisin.

    esim. valmistetaanhan kaikki täällä myytävät mersun ML / uudemmat GLE "maasturit" usassa alabamassa:cool:,
    mutten niitä ole kenenkään kuulut jenkeiksi haukkuvan.
     
    redneck1 ja isalmela tykkäävät tästä.
  18. MJF

    MJF Double Gearhead

    Itse en saanut 300C:stä jenkkiautofiilistä muuten kuin siinä että samalain oli tasamaalla kiinni kuin vanhatkin moparit kun satoi muutaman sentin lunta :D
     
    isalmela ja Bukero tykkäävät tästä.
  19. Bukero

    Bukero Gearhead

    hemi tekee just tuota eli on jo tyhjäkäynnillä menossa niin helvetisti,
    renkaat linkussa jos liukkaalla laittaa vaihteen niin siinä oot...:p
    crd:ssä pitää painaa kaasua että lähtee liikkeelle
     
  20. stratusdriver

    stratusdriver Gearhead

    Varmaan siksi alkoivat tekemään pieniäkin autoja koska kilpailijat paransivat myyntiä jenkkien omalla maaperällä. Ovat yrittäneet adaptoitua, noin 25 vuotta myöhässä tosin.

    Syy station wagonien valmistuksen loppumiselle lie juurikin se että kansalle, eli perheenäideille, kaupattiin enemmän tila-autoja ja maastureita. Son sitä pisnestä, markkinoijat kertovat mitä kansa haluaa ja sitten aletaan tekemään sitä mitä kansa haluaa.
     
    redneck1 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!