Mistä ostatte katkaisu/hiomalaikkanne?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Akseli von Gardan, 14.5.2010.

  1. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Makitan 125/1,0mm laikkoja käyttänyt peltirasiassa ja pelittävät parhaiten ,hiontaan sitten eri laikat.
     
  2. VooDoo

    VooDoo Gearhead

  3. palontie

    palontie Double Gearhead

    Pitäis myyjälle ilmoittaa että nakkaa laikat roskiin ja lähettää tyhjän boxin,rahtikin ois halvempi.
     
  4. valpas

    valpas Gearhead

    Pitää ens kerralla ottaa noita keraamisia. Etrassa kehuivat, että Tyrolit olis paras millinen katkaisulaikka. Nyt rohkenen olla eri mieltä..... Pitää vissiin huomenna poiketa hakemassa, ja näytän samalla sen Tyrolitin, miten sille kävi.
     
  5. valpas

    valpas Gearhead

    Etrassa (Tampereella) ei pidetä varastossa Cubitronin millisiä katkasulaikkoja. Poikkesin tilaamassa 10kpl. normaali tilauserä on 50kpl.
    Näytin kuvasta samalla, miten kävi mun ekalle Tyrolitin milliselle, kun sen keskiö repes. Sielläkin tuli esille se parasta ennen päivämäärä.......:D
    En vaatinut mitään, annoin vain palautteen, että keskiö vaatis vahvikkeen.
    Sitten antovat minulle kokeiluun Tyrolitin uuden kovan hiomalaikan CERABOND X, Cubitronin kilpailijan.
    Kuulemma Tehosuhde (käyttöikä/tehokkuus) on tuplat Cubitroniin verrattuna, ja 40% parempi, kuin Nortonin Guantum 3. Saattaapi olla, että käyttöikä on tuplat, tai jopa enempi.:)
    Pitääkö taas ostaa rälläkkä, ettei tarvi laikkoja vaihtaa koko ajan, kun testailee. Nyt on kolme kovaa kivee testissä.
    Niin, enkä mä sieltä taaskaan tyhjin käsin poistunu. 50kpl Cubitronin ruskeita Roloc kiekkoja 36+, niitä tuntuu menevän, vaikka ovat kestävämpiä, ja tehokkaampia, kuin mikään muu käyttämäni.
    Kohta on noin 20metriä hitsisaumaa hiottavana. Osan koitan tehdä TIG:llä. Kaikki on soviteltu ilman ilmarakoa, ja heppailtu 10mm:n välein.
     
    Muokattu: 30.12.2019
  6. petrib1

    petrib1 Gearhead

    Kaveri toi venäjältä 50 kpl paketin 125/1.0mm katkasu laikkoja oli maksanu n.15e paketti.
    Kaikki oon käyttäny ja en kyllä huomannu mitään eroo suomen puolelta ostettuihin laikkoihin.
     
  7. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Eipä noissa katkaisulaikoissa ole paljon eroa ollut.
    Kaikenlaisia laikkoja olen ostanut ja saanut kokeiluun.
    Ihan halvemmat tahtoo kadota saman tien pölyjä ilmaan.
    Sit taas jotain muka hyviä ja kalliita niin ihan sama vaikka käyttää niitä Mirkan laikkoja mitkä ovat siinä pellirasiassa. Niitä Mirkan laikkoja olen saanut sopuisasti ikh:lta.
    Hiomalaikkoja olen ostanut viimeksi kolme vuotta sitten ikh:lta jonkun poisto erän ja niitä riittää vielä muutamaksi vuodeksi kun oli lähes 4000 paikkaa.
     
  8. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Omat kokemukset tyrolit cerabond vs cubitron niin ei ollu tyrolit silti viellä lähelläkään 3m:n tuotetta.
    (..tulee testailtua kaikennäkösiä ja olosia kun olen etralla töissä..) :D
     
    valpas tykkää tästä.
  9. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Bilteman laikat katoaa helpommin siivottavassa muodossa, eli räjähtää paloiksi. Ainakin erä minkä ostin kokeeks kun halpoja olivat.
     
  10. valpas

    valpas Gearhead

    Kävin Etrasta hakemassa ne eilen tilaamani 10kpl Cubitron II millisiä katkasulaikkoja. Siis yllättävän nopeeta toimintaa. Ei ollu niissäkään keskiössä vahviketta, kuin se pelti. Pellissä oli parasta ennen päiväys 2022. (Eikä se haittaa yhtään, vaikka joku on Etralla töissä.:D Täältä saa noukittua hyviä vinkkejä joskus.)
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kerrohan sitten onko ne hyviä laikkoja sun mielestä.
     
  12. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Cubitronia parempia on mun mielestä Pferdin milliset rst:lle tarkoitetut. Ja siis ihan mustaan niitä käytän, parhaiten mun testaamista laikoista menee noilla kyllä alumiinikin.
    Cubitronia käytän töissä kun Etra toimittaa.

    https://www.tyokaluassa.net/koneet-...ulaikka-eht-125x1-0x22-a60-r-sg-inox/P499733/


    Joskus muinoin oli senmerkkisiä kuin Rhodius, oli hyviä, aj kun niitä ei enää suomesta saanut niin nokkelana tilasin Briteistä sit muutaman kymmenen kpl. No eihän ne sit ihan samoja ollut, niissä ei mitään kehumista.
     
  13. xarper

    xarper Gearhead

    Kyllä en minä noista Tyroliteistä pois vaiha enää, paljon parempia kun mitkää muut vastaan tulleet, en tiiä oonko onnistunu yhtään vielä ees loppuun ajamaan ku tuppaa aina tulla potkittua ne paskaks aikasemmin vahingossa, noi peruslaikat ku tykkää hävitä puolet jo yhen 3"rst putken katkasussa.
     
  14. valpas

    valpas Gearhead

    Nyt kokeilin sitä Tyrolitin keraamista kovaa kivee. Onhan se tehokas, eikä kulu juurikaan. Jälki on tosi karkee, eli vaatii jatkoks jotain hienomman jäljen tekevää aika aikasin. Cubitron II lamellilaikka oli miltei yhtä tehokas, mutta jälki on paljon paljon sileempi, eli voi vetää miltei pellin tasoon, ja sitten ihan loput Rolokilla.
    Tuo kova kivi on varmasti hyvä rautarakennehommissa. Lamelli on paras peltitöissä.
    Katkaisulaikkoja en kokeillu vielä.
    Ei menny montaa minuuttia, kun hioin sen kolme metriä TIG:llä, ja Cäddyllä hitsattua saumaa pellin tasoon toiselta puolelta. Kyllä se on tuo Caddy, millä tuon pohjan sinkityt nyt hitsaan. TIG sitten, kun on puhdasta mustaa.
     

Kerro tästä muillekin!