Ford 351 Cleveland mietintää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja XVD, 7.10.2013.

  1. XVD

    XVD Gearhead

    On. Ei kannata jättää. Niistä ei tiiän millon katkiaa. Uuvet ei maksa ku parikymppiä kpl.
     
  2. 3964

    3964 3rd gear


    Tässä mittailtu ja tuumailtu

    Flat top takomännät+pienipalotilaiset 4v rautakannet 10.6 staattista purkkaa.

    Nokaksi on haaveissa tuo compin 270s. 224/224 0.540/0.540 110lsa


    En ole ennen noita dynaamisia suhteita ynnäilly ja nyt näyttäis wallacen laskuri 8.6,tuntuu aika kovalta.

    Onko tuommoisella toivoakaan pysyä hengissä?

    Nokkaahan vois ajoittaa myöhemmälle muttei ole kovin houkutteleva ajatus.

    Vois ostaa numeroa järeemmän profiilin 282s,mutta jännittää hiukan tuo cranen keinuvipujen muutos kitin kesto,muuten kone varmaan pysyisi vielä ajettavana.
     
  3. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Isopalotilaisilla open chamber kansilla tuollaset puristukset olis varmasti ongelmalliset detonointiherkkyytensä takia.
    Closed kannet on kuitenkin eri juttu, ja sietää sylinteripaineita ihan eri tavalla.

    Suunnilleen vastaavanlaisia on tehty, ja tuo sun yhdistelmä on toimiva kun vaan säädöt on kohdallaan.
     
  4. 3964

    3964 3rd gear

    Ok.

    Hyvä tietää et on toiminta edellytyksiä.

    Oisko järkee nokan myöhästyksessä,pikkuhiljaahan se myöhästyy ihan itsestään kun ketjuvenyy muttei niin paljoa et ois apua.

    En tosin ole kokonaan hyvännyt ajatusta tuosta 282s nokastakaan,tosin ei noita moneenkertaan viittis ostella.

    Onko kokemusta jos pienentää venttiilin välystä, kuinka paljon se vaikuttaa noihin viimeisiin asteisiin.
     
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    En lähtis n0kkaa myöhäistämään, mutta välysten muuttaminen vaikuttaa heti todellisiin perusasteisiin ihan selvästi. Joskus sitä on tullu mitattuakin, mutta nyt en muista montako astetta vaikka .005" välyksen muutos vaikuttaa.
     
  6. Mosse

    Mosse Gearhead

    Onkos taka stefa alkanut Felpron tuotteella siis pitämään. Itsellä vastaavia ongelmia 351w koneessa.
     
  7. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead


    Voisko sorvata männistä pikkusen pois palotilan kohilta? Pääsis turvallisemmalle alueelle noissa dynaamisissa....
     
  8. 3964

    3964 3rd gear

    Mäntiä ei aleta sorvaamaan,ennemmin lisätään nokkaa jos alkaa toivottomalle näyttää.
     
  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kyl mä oon sorvannu... Mu on edelleen pari fel pron rallipahveja Cleveen jos jollain on tarvetta. Kaks yhen hinnalla.
     
  10. Fastback

    Fastback Gearhead

    4V closed chamber kansiin en koskisi, niitä ei tule uusia juurikaan ikinä. Custom nokka, jossa overlappia vähän lisää koneen luonne huomioiden, niin dynaaminen ruttu saadaan aisoihin. Jos nokka-akselia ei voi vaihtaa sellaiseen joissa imuventtiili ja pakoventtiili vähän pidempään auki yhtäaikaa, niin sitten vaan männistä kairaamaan, kuten edellä kehoitetaan.

    Tässä on vielä vähän parempi puristussuhdelaskuri, joka huomio vielä pari muuttujaa lisää.
    http://www.diamondracing.net/tools/
     
  11. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Overlapin lisääminen ei vähennä dynaamista puristusta, päinvastoin.
    Jos otetaan custom nokka jossa overlappia on lisätty nokkien välistä kulmaa pienentämällä säilyttäen asteet samoina, imuventtiili sulkeutuu aikaisemmin ja dynaaminen puristussuhde kasvaa.
     
  12. Fastback

    Fastback Gearhead

    Tämäkin asia pitää huomioida kun tilaa custom nokkaa tai listanokka-akselia. Jos custom nokkaa tilaa joltain nokkagurulta, koneen speksit on lyöty pöytään ja kerrottu mitä halutaan, niin uskon että tavoitteeseen päästään vaikka ei tämäkään ole uskon asia.
     

Kerro tästä muillekin!