Harrasteena Chrysler LeBaron 2.2 Turbo GTC -89

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja HendriXXX, 6.5.2011.

  1. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    Lebaron kappalemäärät korjattu pienen opiskelun jälkeen...

    Aikoinaan kun omani ostin, tuntui että jokapaikassa 2.5 coupe myynnissä.
    Nyt on 4 jäljellä...o_O
    Suola toimii tehokkaammin kuin verotus...
     
    Muokattu: 23.12.2019
    Gary Grand ja HendriXXX tykkäävät tästä.
  2. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Onko noita tosiaan noin vähän? o_O
    Noista yksi on minun entinen koska oli ainakin muutama viikko sitten leimassa ja seisonnassa.
     
  3. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    Ja yksi nykyinen minun...;)
    Ollut jo viitisentoista vuotta...
    Vähiin nämä käy, mutta ei kai valmistusmäärätkään olleet suuria. Jenkeille ei kelvannut neloskone vaikka tehoa riitti aikalaisiin verrattuna. Piti saada laiska mitsun v6...
     
  4. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    En ole nähny moneen vuoteen yhtään Paronia liikenteessä täällä pohjois-suomessa ajellessa. Sillon 2011 ku tuo hommattiin ni sillon oli oulussaki useampi ajossa. Täällä Qsamossa oli Dodge Daytona kesäisin liikenteessä joku vuosi takaperin ja taisimpa semmosen Lebaron GTS:nki nähdä, eli se 4-ovinen Lebaron, mutta samalla 2.2 Turbo II tekniikalla ja manuaali vieläpä.

    Haaveenahan mulla ois saada tuo oma Paroni purettua ihan muttereiksi ja tehdä se joskus vielä aivan viimeisen päälle tiptop kuntoon. Ei vaan ole toistaiseksi tilaa semmoseen rojektiin. Aina tuntuu löytyvän vähän kaikkee mitä vois ehostaa paremmaksi. Pitää vaan yrittää pitää pää kylmänä ja tehdä pienehköissä erissä tätä että saa pidettyä kuitenki liikenteessä ettei jää ikuisuusprojektiksi.. se jo seiso sen 5v joka teki jo osaltansa tehtävänsä sille.
     
    kuolinpesä ja isalmela tykkäävät tästä.
  5. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Eipä näitä oo enää ei, mutta ei kannata kuulemma säästää kun ovat "Amerikan mosseja". Kummasti niitä mossejakaan ei oo enää. Tuolla asenteella ihan jokaisen amerikanauton saisi paalata kun ovat tusinatuotteita olleet jo 30-luvulta alkaen viimeistään.

    Oma LeBaron GTC lähti nuorelle harrastajalle, toivottavasti pitää hyvänä. Ainakin oli tohkeissaan koeajolla. Mä siirryn näihin pappamalleihin pysyvästi. :odbiggrin: Hyvät ovet ja takarontin kansi olis vielä Lebraan jos joku tarttee.
     
    Gary Grand, isalmela ja kuolinpesä tykkäävät tästä.
  6. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Pientä edistystä. Putsailin vanhoja osia ja maalailin niitä. Akseliki sai vähä paikkamaalausta. En jaksanu alkaa raapimaan massoja pois vaan rapsuttelin irtonaiset pois, putsailin ruosteet vähemmäksi ja maali päälle. Hiekkapuhallus ois ollu makia tehä vaan ku ei pysty ni ei pysty..

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kuskinpuolen sain kasattua jo. Huomenna vänkärinpuolelle sama homma ja jos se keskiviikkona ois vaikka jo sitten paikoillaan.
     
    RaiRai, ImpJay, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    Priimaa pukkaa vaikka tavallista yrittää...
     
    isalmela tykkää tästä.
  8. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Tiiä siitä priimasta, mut välttänee meille. :rolleyes:
    Täällä erään mersun museorojektiketjua ku oon seurannu ni melkeimpä kyllä hävettää näitä omia kötöstyksiä laittaa kenenkään näytille. :oops: :D

    Mekoisen jäsy tuosta tulee kyllä noilla uusilla puslilla, mielenkiinnolla odotan millanen se on sitten ajossa.
     
  9. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    kuolinpesä tykkää tästä.
  10. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    Ne museohiplaajat on ihan oma (tarpeellinen,huom!) ihmislajinsa.
    Ei niillä autoilla ajella säästä riippumatta ja tarvittaessa. Niitä esitellään.
    Käsittääkseni olet tekemässä aivan helkkarin hyvää käyttöpeliä joten sanoisin että eipä melkeinkään kannata hävetä...

    Ja siunausta museoajoneuvojen tekijöille. Tarvitsevat sitä...;)
     
    Gary Grand, isalmela ja HendriXXX tykkäävät tästä.
  11. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Ois paikalleen laittoa vailla. Kehtovaiskohan tuota alkaa yksin noitumaan paikalleen. Ei siinä kyllä toinen käsipari varmaan ois pahitteeksi.

    [​IMG]
     
  12. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Oma avo ei menny tossa reilu vuosi takaperin leimasta läpi kun oli ruostetta pohjassa. No, siin sit tuli hitsattuu se kasaan, aika hyvinkin. Kässärii en saanu heti kunnolla pitämään ni jäi sit siihen, sisustakin kasaamatta..., tarvis kyl sen verran viitsii vaivautuu et saa ne kamat pois lattialta. Mut reilu vuos siit ollu lkoruokinnassa just hitsattu turbo IC manuaali. Ehkä sit joku päivä..., n 100 muun projektin jälkeen.
     
    HendriXXX tykkää tästä.
  13. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Meni akseli waimon avustamana heittämällä paikalleen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Parhardi vielä laittamatta ja jarruputket kytkemättä. Kiriä mutterit ja pultit lopullisesti sitte ku on auto renkaillaan.
     
    kuolinpesä, 6PPC ja isalmela tykkäävät tästä.
  14. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Yritähän saada paroni kuntoon. Siis onko sulla se avo tuolla Turbo II tekniikalla ja manuaalina vielä? Se taitaa olla vähän vielä harvinaisempi jos on alkuperäinen..

    Se kässäri on kyllä yks prkleen viritelmä näissä. Mullaki se pelaa niin että ensin ei ota ollenkaan ja sitte leipasee jumiin heti. Uudet kengät sinne laitoin vuos sitte ku vanhoista varisi kitkapinnat lattialle ku nykäsi levyn veks..
    On tuo sentään katsurille välttäny..
     
  15. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Joo, on orkkis.Kyl se kuntoon tulee, tykkäsin sil ajella. Joitain pisteosii ku hommais vois saada museoonkin.
     
    kuolinpesä ja HendriXXX tykkäävät tästä.
  16. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Ok. Kyllähän se aikansa ottaa ku alkaa tekemään, jos tilanpuutetta (ja aikaa ja rahaa vaatii toki myös..) vielä on missä tehä ni hankala homma se sillon on. Onko sulla ollu pitkäänkin se Paroni?

    Menihän se mullaki 5vuotta että sai viimein otettua tän meidän Paronin työn alle. Alko viimeisiä hetkiä varmasti olemaan ennenkuin ois alkanu enempi työtä teettää. Teen osissa tämän sillai että viime talven tavoite oli saada ajoon se ja tehdä vaan välttämättömimmät työt siihen. Kesän kun sai ajella ihan mukavasti ni nyt hoidetaan alusta kuntoon täysin ja jotain pientä fixiä tekniikan puolelle ja vapuksi pitää olla taas ajossa.

    Ei ole ku tämä pieni talli missä tehdä ja Jeeppiki vaatii huomiota osakseen ni ei kestä purkaa kerralla muttereiksi koko vehjettä. Vuoronperään yrittäny tehdä näitä.. ja miten rahaa riittää. Aikaahan mulla kyllä on ku ei taas noita "oikeita" töitäkään ole..
     
  17. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    On toi kait viitsen vuotta ollut. Mul ei oo puutetta ku ajasta ja inspiraatiosta, mut kyl se siitä..., uus katto pitäis hommata. Mul on siihen kans toinen motori josta ajattelin tehdä vähän kiukkusemman..., mut näyttäis et tänä vuona ei kyl kerkee. Ulkokuosiltaan koppa on melko hyvä ja ruosteeton, uus väri vaan päälle ni siltäosin menee. Jotain listapuutetta on ja maski pitäis hommaa uus ku niit viel saa, takaluukon lukkorauta puuttuu myös mut onneks pumput on niin loppu et pysyy kii ilmankin. Mut ite autosta kyl tykkään jostain syystä.
     
    kuolinpesä ja HendriXXX tykkäävät tästä.
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Luukkulamppuparoni ilmestyi joskus vuonna 1990 mun pihaan. "Muuttoautona" tuli, oli tosin pikkuisen perhejärjestelyjä vaatinut, koska omistaja ei ollut asunut USA:ssa kuin kahden viikon kesälomareissun verran.

    Lampunpesureiden ja -luukkujen kanssa oli ristiriita. Tilaaja halusi "edullisen" ja "nopeasti". Lopputuloksena maskin takana oli "Tupperwarerasia" jossa oli mun pikaelektroniikkaa. Jos luukut olivat kiinni ja kuski asetti lampuille vettä, niin pesimen moottoria pidäteltiin, kunnes luukut auki. Ja sitten taas luukut kiinni. Jotenkin noin se tuli tehtyä. Kieli poskessa.
     
  19. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    :D

    Mulla ei ole mitään lampunpesimiä tuossa ollutkaan.. Ainakaan mun aikana. En tiedä kyllä pitäisikö ollakkaan ku ei ainakaan katsastuksessa ole ikinä maininnut niistä.. :rolleyes:
     
  20. kuolinpesä

    kuolinpesä Gearhead

    Nytpä tuli nikkaroitavaa... Riipaisin vara-autosta kojetaulun irti. Pitäisi istuttaa avo-Lepakkoon ennen ajokauden alkua.[​IMG]
    Vanhassa ei olisi muuten mitään vikaa, mutta joku apina on kairannut siihen reiät parille eri kännykkätelineelle. Homma on varmistettu vielä kiinnittämällä kolmas liimalla...:(
    No telineet on pois, mutta jäljet ei...
     
    isalmela ja HendriXXX tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!