1960 BelAir kirjoittelua.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja zero, 29.1.2019.

  1. zero

    zero 3rd gear

    Ei oo yhtään jemmassa... Mutta kyllä mää sellaisen jossain välissä voin tehdä.
     
  2. julmajari

    julmajari Gearhead

    Moi, siirtyy suunnilleen sen adapterilevyn paksuuden verran, mulla kai 12mm, joutu vähän muuttaa bbc.n peltisarjaa siitä kohtaa.
     
  3. zero

    zero 3rd gear

    Toi mun tekemä adapteri palikka on 25mm leikattu, koneistuksesta siitä hiukan lähtee poies. Mittailin sen sillon suunnitellessa että toi on hyvä mitta kääntövarren kannalta. Mulla oli mallina hiukan toisenlainen adapteri, siinä on muistaakseni 12mm levy ja sitten 10mm paksut irtoholkit, ton oman sitten tein yhdestä puusta ja lisäsin paksuutta viellä muutaman millin.
     
  4. 240163

    240163 Gearhead

    Olisko tuohon vielä muotti olemassa. Multa puuttuu kaikki neljä. Olisin kiinnostunut ostamaan valmiit kahvat jos madollista.
     
  5. zero

    zero 3rd gear

    Nyt tarvii sanoa suoraan että ei kiinnosta alkaa siihen hommaan, ton yhden kahvan kanssa oli jo sellaiset talkoot :odbiggrin:
     
    240163 tykkää tästä.
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jos niitä ei löydy, niin puusta voi tehdä mallin mukaan. Pinnottaa vaan valmiit hyvin epoksilla, niin ovat kuin muovia, eikä elä enää.
     
    240163 tykkää tästä.
  7. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    zero tykkää tästä.
  8. zero

    zero 3rd gear

    Löytyykö joltain kokemuksia Martiliuksen putkistoista X-runkoon? Tai onko joku ottanut putket jostain muusta puljusta Suomessa? Putket kyllä hitsailen itsekkin jos keräis motivaation, mutta ne alkukäyrät pukinsarvilta alas voisin ainakin ostaa valmiina, pirun ahdas paikka alkaa itte suorasta sommittelemaan :odroll:
     
  9. rb

    rb Double Gearhead

    Joo... Naisen autossa on.

    Laadukasta putkea, kun ei ne mitenkään happane, kuten kun ne Motonetista ostetut pätkät, mutta alkupään sopivuudesta en osaa sanoa mitään, kun tossa on Short peltisarjat.
     
    impala-63 tykkää tästä.
  10. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mulla on sen verta että ostin 2.5" putkiston sieltä ja ne alkukäyrät oli aivan karmeat. Toki sanoivat jo silloin että alkuperäiset kaavat on 2" putkelle että voi olla etteivät sovi.

    Muutenkin olin hankala asiakas kun halusin pöntöt ihan taakse takapyörien takapuolelle. - 63 on sellaiset hyvät kolot siellä mihin mahtuu isot pöntöt. Jouduin sitten itse muuttelemaan sitä akselin ylitystä mutta niin me sovittiinkin silloin tilatessa. Keskiosa istuu hyvin sinne X rungon muotoihin.

    Muistaakseni ne lähdöt pukinsarvilta saa tehtyä ihan kahdella motonetin 90* kurvilla per puoli jos sarjat on alaspäin lähdöllä. Ministartin kun laittoi niin sai ihan eri tavalla tilaa apparin puolelle vetää se lähtö.
     
    zero tykkää tästä.
  11. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Toki suosittelen laittaamaan liitokset v-bandeilla jos haluat joskus purkaakin putkistoa pois.

    Mulla tuli se alumiini pinnoitettu putkisto silloin ja tuurna taivutettuna. Kyllä noi motonetin putkista tehdytkin kestää kun maalaa ne putket hyvin ja yleensä suihkin myös sisäpuolelle sitä maalia hyvin jotta hitsikarvit saa maalia koska niistä se lähtee ensimmäisenä ruostumaan.
     
  12. zero

    zero 3rd gear

    Soitto marteliukselle ja kysyin hintaa tupla putkille pakosarjoilta takapuskurille ilman vaimentajia.
    2" putkella hinta olisi 449€ ja 2 1/4" putkella 490€

    Jotenkin tuntuu ettei tohon hintaan itse kannata alkaa tekemään :odroll:
     
    generalo, isalmela ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  13. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Ite lähtisin juosten hakemaan..
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  14. zero

    zero 3rd gear

    No niin mää vähän ajattelin, tai jos autolla menis vaikka olisihan siinä katteltavaa kun kävelis putket olalla laitilasta kohti Säkylää :odeek: :odbiggrin:
     
    Carpenter, sleepercooler, Inlinee ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. 240163

    240163 Gearhead

    Mulle tullu pariin autoon putket Marteliukselta. Ei niitten kanssa ole ollut suurempia ongelmia.
    Hinta on mun mielestä kohtuullinen. Ei ne sekunnissa synny... On kunnon lestit millä taivuttaa
    hyvien kaavojen mukaan. Tarvike osat ei kuitenkaan ole suoraan käyttö kelpoisia. niistä kun alkaa muokkaamaan, niin ei ole juurikaan touhussa järkeä.
     
    zero tykkää tästä.
  16. rodhot

    rodhot Gearhead

    Tänne tuli -60:seen Marteliuksen (2")putket jotka ei sopineet ilman rälläkkää,lähinnä alku ja loppu osat ei istunut. Omat tein itse kun halusin 2.5" putket ja takana ilmpussit vaativat spesiaalit ratkaisut. Hinta ero luokkaa 200e ,mutta oma työhän on ilmaista.
     
    zero ja 240163 tykkäävät tästä.
  17. Visa

    Visa Gearhead

    Catalinan edelliset putket oli marteliukselta ja istuvuus oli kyllä hyvä.
     
  18. zero

    zero 3rd gear

    Otan tässä nyt viikonlopun viellä vastaan risuja sekä ruusuja, maanantaina sitten tilaan tai oon tilaamatta jos joku tarpeeksi paljon niitä haukkuu :odbiggrin:

    Mitenkäs muuten noi orkkis ulostulojen paikat, yleensä ne tulee alaviistoon takapyörien takaa, mutta mulla oli tossa omassani putket puskurille saakka ja siellä on puskurin alla olevassa pellissa oikein tehtaalaiset ulostulon kolot, onko se ollut joku optio että putket on tullut puskurin alle? Marteliukselta sanoivat heti "ei oo tullut sinne, kaikissa malleissa aina tullut renkaan takaa ulos" mutta noi ulostulojen paikat on kyllä ihan prässättynä siellä pellissä, eivät näytä jälkeen tehdyiltä siis.
     
  19. rb

    rb Double Gearhead

    Nii...

    Tää on tietysti yksi tapa.

    [​IMG]

    Mutta siinä pakoputki jää rungon alapuolelle ja onko sitä niin kiva sieltä helman alta katsella.

    Työläämpi vaihtoehto.


    [​IMG]

    Peränylitykseltä heti takajousien kiinnikkeiden jälkeen taittaa tiukoilla mutkilla putket rungon sisäpuolelle.

    Apparin puolella on hyvin tilaa tulla alas, mutta kuskin puoli on ahtaampi, koska rungon ja tankin välissä ei ole siellä yhtä paljon tilaa.
     
  20. zero

    zero 3rd gear

    Mulla oli tossa putket juuri tuon jälkimmäisen kuvan mukaiset, mutta ne oli muuten niin vitun hirveät että ei ollut vaihtoehtoa kuin ottaa pois, taivutukset oli sellaisia littania, kolisi runkoon joka nurkasta jne...
     

Kerro tästä muillekin!