USPS ja seuranta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Karpov, 1.1.2015.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Oma USPS seuranta tökkinyt rankasti. Rockauton ja Ebayn tilaus näytti jo huonolle. Yksityiseltä ostetut valot kerkesin jo manata, et prkle huijari tais olla
    Mutta nyt yks kaks päivitty et ne on jo suomen tullissa... vaikka 3 viikkoa näyttänyt, että ei seurattavaa pakettia tällä tunnuksella
     
  2. Lorixe

    Lorixe 1st gear

    Vähän myöhässä mutta mulla on usps:n mukaan paketti tullut 29.11 klo 12.09 am(jenkkien aikaa kun näkynyt jo aamu kasilta) suomeen mutta postilla ei tietoakaan tästä vaikka lähetystunnus kuulemma ihan oikein. Olitteko saaneet pakettejanne vai ette kun itsellä tilauksen arvo noin 650€...
     
  3. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Ite en viitti enää seurailla seurantakoodien mukaan, harvoin on ajantasalla. Säästyy pari haiventa harmaantumatta kun vaan venaa aikansa. :)
     
  4. Lorixe

    Lorixe 1st gear

    Tuo on kyllä ihan totta mutta kun oon tän paketin kanssa nii malttamaton kun säästänyt rahaa tähän jo vähän aikaa ja erittäin pitkään halunnut tätä :D
     
    Vuppe tykkää tästä.
  5. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Mä olen taas huomannut, että jos paketin lopullisesta toimittamisesta on Posti vastuussa niin seurantakoodia kannattaa todellakin seurata. Viimeisen parin vuoden aikana useampi paketti ilmestynyt asiamiespostiin tai postikonttoriin noudettavaksi, mutta eipä ole tullut mitään informaatiota kotiin tai puhelimeen että se olisi noudettavissa. Onneksi on USPS:n seurannasta huomannut, että paketti on Suomessa ja sitten samalla koodilla kun on Postin sivuilta seurannut niin onkin ollut jo useamman päivän noudettavissa.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  6. Lorixe

    Lorixe 1st gear

    No mullahan tässä on just se että ei näy postin jäljityksessä :/
     
  7. kalipra

    kalipra 1st gear

    Mun paketti ollut pari viikkoa New Yorkin tullissa väitti lähettäjä.Ei taida lasin nosto mekanismit päättyä mun autoon.On varmaa jonkun mehikaanin tallissa.Et sillee tällä kertaa...NO ei ollutkaan mehikaanit!TULLILLA oikeus pitää pakettia hallussa 40 vrk!VOI kettu
     
    Muokattu: 1.12.2017
  8. karpo29

    karpo29 3rd gear

    Jos kuljettajana USPS niin en olisi viela huolissani, joskus jopa nuo express kuriirikirjeet nayttaa seurannassa sita tullia(ISC tai mika nyt onkaan), ja tieto ei paivity ennen kuin paketti Suomessa. Pyyda myyjalta postin kuitti, siina nakyy mita, minka kokoista, ja painoista on lahetetty ja minne.
     
  9. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Kuten edellä karpo29 totesi niin USPS:n jäljitys päivittyy jälkijunassa. Tosin välillä toisin, esim. mulla näytti USPS:n mukaan olleen kohdemaassa jo 26.11. ja vasta tänään 2.12. oli ilmestynyt Postin jäljitykseen.

    Sitten kun paketti näkyy Postin jäljityksessä ja tullipostissa niin kestää vielä jonkin aikaa, että siitä tulee paperinen kirje kotiin, jossa pyydetään tullaamaan se. Itse olen nykyään yleensä tullannut paketin jo ennen kirjeen saapumista heti kun vaan se näkyy Postin seurannassa ja tarvittavat tiedot on tiedossa, koska pari kertaa se on tuo paperikirjekin viipynyt matkalla toista viikkoa :eek:
     
  10. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Paljon riippuu siitä koska joku vaivautuu ja ampuu sen paketin viivakoodin täällä, ilman sitä mikään seurantanumero ei päivity.
     
  11. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Vittu tuon USPS seurannan kans.. 18.12 tilattu summitilta pikku paketti, jouluaattona viimenen päivitys että paketti Chicagossa ja matkalla kohteeseen, sen jälkeen ei mitään..

    Vertailuna, Fedexillä lähti moottorilohko lentorahtina 3.1. pohjois-Carolinasta ja eilen saapunu Vantaalle..ja päivittyny matkan vaiheet koko ajan.
     
  12. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Pistä USPS koodi postin pakettiseurantaan. Jos posti ( niin kuin muistaakseni USPS:llä usein, muttei aina) on tän pään jakelijana, käypi niin että siinä kohin kun USPS sen luovuttaa jenkkien päässä, sieltä loppuu päivitykset ja siirtyy postin palvelun alle.

    Ei välttis tilanne sun kohalla, mutta kokeiltavissa, ja mahdollinen skenaario.
    Josta tulikin mieleen, että missäs vitussa yks mun paketti kuppaa, kun sen jälkeen tilatut kaasarit yms osat on tullu jo maanantaina, ja tää yksittäinen pikkupalikka ei...

    EDIT: Näinpä. Mulla kans se pikkupalikka tuli USPS kautta, ja nyt tosiaan postin seurannasta näkyy, että seissy tullipostissa 2.1 asti, odottaen tullausta... Vieläkun saispi sen lappusen sieltä et sais mokoman palikan tullattua..
     
  13. T5

    T5 Gearhead

    Netposti/Omaposti on näissä tilanteissa toiminut itsellä hyvin. Tulee ilmoitus nopeasti sähköisesti vs. että pitäisi kirjettä odotella kotiin.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  14. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Aina oppii uutta, pitääpä tutustua. Kiitoksia!
     
  15. Masa71

    Masa71 Gearhead

    Sama tilanne, tilaus tehty 12.12. ja jäljet loppuu Chicagon lajittelukeskukseen 20.12. No, myöhäisin arvio toimitukselle oli 7.1. joten katellaan ens viikko vielä.
     
    jarkko359 tykkää tästä.
  16. TransSami

    TransSami Gearhead

    Jos siellä seurannassa lukee että se odottaa tullausta niin ei sitä erillistä lappua tarvitse odotella. Sen nettitullauksen voi tehdä seurannan tiedoilla.
     
  17. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Ei toiminu tässä tapauksessa tuo konsti..Ei kai auta ku oottaa:mad:
     
  18. jarkko359

    jarkko359 3rd gear

    Sama juttu , Ebay tilaus . Seuranta näytti juuri noin , vaan tipahti paketti postilaatikkoon . :)
     
  19. TransSami

    TransSami Gearhead

    Osa noista johtuu ilmeisesti siitä että vaikka lähtee lähtömaassaan pakettina, Suomen päässä posti tulkitsee ne kirjeeksi. Ja ainakin mulla on tullut kirjeenä monen näköistä lootaa, en tiedä minkä mukaan ne arpoo? Ilmeisesti lähetysmaassa saadun statuksen mukaan.
    Kirjeillä ei ole seurantaa, mutta eipä ne ole myöskään jäänyt tulliin.
     
  20. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Itselle tulossa männänrenkaat jenkeistä. Katsoin seurannasta että ovat maanneet 19.12 alkaen tullissa. Postin seurantaan ne on kirjattu 27.12. Vieläkään ei ole tullut mitään tietoa himaan. Tullasin ne netissä, nyt sitten odotdllaan postin seuraavaa liikettä (tai sen puutetta...).
     

Kerro tästä muillekin!