Vauhtikaupat!!! Kusee/Toimii..??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja jimsgarage, 23.10.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Toissa syksynä kyselin american importilta korjauspakettia 305:een, hinnat olivat suurinpiirtein samt kuin muissakin putkissa. Keskusteltiin siinä noista halvoista paketeista ja myyjä sanoi, että tavaraa myytiin aikoinaan lähes tappiolla, kilpailu oli kovaa -90 luvun alussa. American Import on aina ollut liike jonka kanssa on ollut kiva asioida, myyjät mukavia ja hinnatkin kohdallaan.
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    Munmielestä mä löysin sen 3000mk mainoksen vielä jostain 2000 vuoden kasista.
    Näin kai väärin sitten.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Cemssu vani onko niin, että käytät nettisivuhintoja vain vertailukohtana ja tilaat aina kuitenkin tavarat jonkin muun kontaktin kautta (puhelin/liikkeessä käynti). Näinhän useimmat tekevät ja nettikaupan tekijätkin sen tietävät. Ei taida paljon innostaa nettikaupan tekijöitä. Mutta jos hyvästä palvelusta pidät niin soita sinne Rautakummullekkin, uskallan väittää, että saat asiantuntevaa ja hyvää palvelua.
     
  4. Cemssu vani

    Cemssu vani 1st gear

    No juu Rautakummun hinnat otin nettisivulta arvelin että niissä tuskin kovinkaan suuria heittoja on.. mailia lähetin niille joitten osoite sattui löytymään(kolmeen viidestä on jo vastattu).. Ja kolmeen kauppaan sitten soitin.. Tärkeimpänä en pidä hintaa joskin se on kyllä aika suuri tekijä,mutta se että saa kaikki osat yhdestäpaikkaa on tärkein(säästää rahtikuluissa) Ja palvelu on tietty hyvin oleellinen tekijä.. Kyllä myyjän pitää viittiä hinnat kattella sitävartenhan se siellä on.. Jos ei viitti niin sitten pitää tehdä nettiluettelo tai vaihtaa alaa.. :odroll:
    Paljon olen myös tilannut nettisivujen kautta tavaraa ja on hyvin paljon mahdollista että tilaan nytkin osat nettisivulta jos vain en saa kaikkia osia yhdestä paikasta..

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Cemssu vani 2003-01-11 18:07 ]</font>
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nämä osien hankinta asiat ovat hankalia, kun eri osat/palvelut vaihtelevat liikkeittäin suuresti samassa liikkeessä jotkin asiat ovat kalliimpia ja jotkin edullisempia kuin joissakin toisissa liikkeissä. Itse olen tullut siihen tulokseen että käytän lähiseutujen palveluita aina kun se on järkevästi mahdollista. Varmasti maksan hiukan enemmän kuin etsimällä aina halvimman mahdollisen paikan, mutta toisaalta säästän rahtikuluissa. Vakioasiakkaana saan myöskin monessa paikkaa asiallista ja tuttavallista palvelua. Tosi on kuitenkin, että jos en käytä lähialueen palveluita niin tämä harrastus on syrjäseuduilla pelkkää matkahuollon välityksellä toimivaa touhua.
     
  6. Cemssu vani

    Cemssu vani 1st gear

    Mielummin minäkin osat suoraan tiskiltä hakisin muta kun... Noissa varaosa liikkeissä tuolla lähimmässä kaupungissa ei juurikaan ole muita osia kuin suodattimia..
    Hinnat ovat olleet kokonaisuutena suurinpiirtein samaa luokkaa +-20e Mutta yksi erottui joukosta selkeesti yläpään tiivistesarja oli 85e halvempi kuin muilla kuin myös kannen pultit 10e ainoastaan hehkut oli 5e/kpl kalliimpia.. Toisaalta olen kyllä matkani varrella oppinut että jos haluaa hyvää ja halpaa pitää ostaa yksi hyvä ja yksi halpa.. Että näin tälläkertaa.. :lol:
    Noniin vähän lisää infoo.. Tiivistesarjan edullisuus selvisi.. Sarjasta puuttuu kansipahvit jotka saa erikseen 60e/kpl.. Onneksi hoksin kysyä asiasta..

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Cemssu vani 2003-01-12 12:51 ]</font>
     
  7. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    on buicks:eek:on aloittanut tyhjästä,ja onneksi suuren osan olen tiedoista ja taidoistani saanut lehdistä ja tutuilta.mutta näin hyvää tilaisuuta ei ole monella ollut.olenkin yrittänyt tarpeen vaatiessa jakaa tietoani niille jotka sitä tulevat kysymään.
    hakspiidistä on sen verran kokemuksia ett joskus testasin herrat:part corner,jari mäki,hakspiid,nyman peter ja us parts hki.
    osat olivat:msd 6al+blaster 2-puola,accel 300+-johdot,venttiilijousia röpöröpö-sbc:en,rullanokka+nostajat,victor jr,750db holley/demon.
    jari mäki oli kallein mutta syy selvisi:sanoi suoraan heti alussa ettei ole oikein tämmöisiä viri osia hommannut.
    part corner ja us-parts olivat suurin piirtein samalla tasolla(eroa koko kasassa n20-50e en muista tarkasti)mutta erona silloin oli ett uspartsilla oli kaikki hyllys.
    hacspiid ja nyman:hakspiidi meinas ett mallory tai jacopsin sytkät olisivat parempia,ja se näkyi hinnoittelussa.osa oli halvempia mutt joku oli kalliimpi kuin "isoilla virmoilla".
    nymanilla oli hinnat kans suhteellisella tasolla..erona kummitteli se että meillepäin se ei oo yhtään kiitettävää toimitusta laittanut...kaikki venyy...
    nykyään olen paljon ottanut isolta virmoilta.vähä maksaa enemmän mutt homma toimii.esim tiistaina tilaan niin ke aamuna saan osat!!!
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Harmillisinta on kun ei mikään noista vauhtikaupoista ole auki lauantaisin. Näin Kouvolasta käsin olis helppo käydä paikan päällä asioimassa esim. US-Partsissa tai PartCornerissa, mutta viikolla ei töiden takia ehdi. Nytkin meillä on taas hankittavaa enemmän kuin lompakko kestäis ja olis mukavampi käydä asioimassa paikan pääällä koska samalla olis helpompi kysellä/neuvotella jotta tulis hommattua omiin tarkoituksiin parhaat ja oikeimmat osat.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Turun alueen vauhtimyyjistä on mun tietojen mukaan vain yhdellä jenkkiharrastepeli ja vain yhdellä kilvanajokokemusta. Sen vuoksi kannattaa suhtautua varauksella siihen mitä ne suosittelee mihinkin ja varsinkin jos haluaa tehdä tehokkaan koneen. Kun ne tarjoo jotain pakettia niin kysykää, että onko henk.koht kokemuksia vai tuleeko osat hatusta vai onko niin että muuta ei ole tarjolla. Taitaa suurin osa kaikista suomen jenkkivauhtimyyjistä olla vaan myyjiä jotka osaa etsiä osan numeron perusteella tietämättä siitä sen enempää.
     
  10. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Ei noista myymälöistä välttämättä hirveää asiantuntemusta löydy, etenkään koneen osien kanssa, mutta paikanpäällä on helpompi vaikka tutkia ite erilaisia kataloogeja ja luetteloita ja sitä kautta selvitellä mitä löytyy jne. Ja kyseisiä tavaroita saattaa päästä näkemäänkin ennenkuin tilaa. Tästä on apua etenkin kaikenlaisten tarvikkeiden hommaamisessa, ehkei niinkään tekniikkaosien osalta.
    Tietääkseni ainakin US-Partsilla ja Rautakummulla löytyy myös tietämystä tekniikkakysymyksissä ja niiden selvittäminen puhelimitse on pirun hankalaa sillä esim. jokainen virikone on aina oma yksilönsä ja kun alat selvittää asioita puhelimitse niin on hankalaa ja tulee aika pitkiä puheluita. Monet myyjät opastaa vielä paljon enemmän/mieluummin kun oot ite jo myymälässä paikalla ostamassa tuotetta eli ikäänkuin todennäköisempi "poka".
     
  11. 67

    67 1st gear

    niin.kiitosta vaan sinne american importtiin.
    vuosien takaa on vain hyvää sanottavaa. :grin:
    ja us partsista on huonoja kokemuksia jo kauempaa.
    part corner on hoitanut hommat asiallisesti,kiitos sinne.
    tätä nykyä osat tulee us-partsista,kun ne saa suoraan töihini.
    EDELLYTTÄEN ETTÄ NE KYSEISIÄ OSIA SAAVAT!!!!
    puhumattakaan että hyllystä löytyisi.
    muutamaakin nippeliä olen jo yli puolivuotta odotellut.onneksi ei ole paniikkia,taidan itse tehdä ne.......
     
  12. Dart GT 64

    Dart GT 64 1st gear

    Kaupoista on sen verran kokemusta, että American Partsille kiitos. Sieltä on aina saanu sen mitä on tilannu ja ne osaa neuvoa jos on tarvis. Oitraconilta kyselin sähköpostilla harjalistoja dartin ikkunoihin. Keskustelu sähköpostilla toimi ja sähköpostilla tilasin. Oli puhe että tulee alkuvuodesta kun ei nyt oo niin hätä. Tuli perjantaina matkahuoltoon. On vielä tuossa pöydällä ja ainakin tähän hätään näyttäs ihan oikeanlaisilta. Kun aloin niitä tuossa loppuvuodesta kysellä niin ekaks kyllä arvelin että ei niitä kyllä varmaankaan mistään löydy, mutta kyllä löyty. Näiden firmojen kanssa oon asioinu ja näyttää toimivan.
     
  13. 454SS

    454SS 3rd gear

    us-partsillla ja rautakummulla edelbrockin peltisarjoissa vaan 200 euron hintaero rautakummun eduksi. alkaa melkein jo vituttamaan, kun tuli kesällä tilailtua osia suoraan us-partsista kyselemättä muualta
     
  14. vw79

    vw79 3rd gear

    kannattais tehdä hintavertailuja.

    tosin se vasta vaarallista leikkä on!

    FVWA hallitus meni takalukkoon hintavertailuista ja tuloksena yleinen mellakka foorumissa ja sen ulkopuolellakin.

    itse tosin en tuijottele pelkkiin hintoihin. myyjän palvelu tärkeää. eräs osamyyjä palvelee vw-piireissä hyvin henkilökohtaisesti ja varmistaa osan laatutason jne...

    monasti siitä kalleimmasta paikasta tullut ostettua osaa, löytynyt useesti NOS palikkana.

    kysessä ei ole hintavertailuissa mukana ollut yritys!

    toi imusarja esimerkki kertoo hyvin miltä tuntuu, kun tietää jälkikäteen juuri saman osan olevan toisaalla huomattavasti edullisempi.
     
  15. Cemssu vani

    Cemssu vani 1st gear

    Juu melko koplakka näytti olevan kävin tuossa tutkailemassa... Lukittuja kirjoituksia oli paljon..
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hei 454SS. Kyselit Rautakummultasiis niitä POISTOMYYNTI peltisarjoja. Hintojen rinnastaminen ei oikein tossa kohtaa nappaa.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    rautakummulla on sen verran kokemusta viritys hommista että se on super gas-luokan suomen mestari vm-95 itse rakennetulla autolla. "samalla" autolla suomen mestaruuden viime vuonna ajoi pasi korhonen.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Viime keväällä hommasin Camaroon peltisatsit+putkiston alusta loppuun. Tarjouksia kysekin johtavilta kauppiailta ( US-parts, rautakumpu, part corner, ym ) Us partsin palvelussa jäi kaivelemaan se, että joka kerta kun otti sinne yhteyttä, toimitusaikataulu ja hinnat olivat muuttuneet, lopulta tilasin putket rautakummulta, kaikki muu löytyi suoraan hyllystä, lukuunottamatta katin tilalle tulevaa putkea joka tilattiin ,se tuli viikossa. Rautakummulla tuntuu olevan ammattitaitoa ja tietoa osista mitä kauppaa, sitä pidän kyllä tärkeänä.
     
  19. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Mä taidan olla s####na jotenkin poikkeus kun näitä juttuja lueskelee yli kakskytä vuotta olen asioinut vauhtikaupoissa aina olen saanut palvelua hyvää ja kiitettävää,en ole suurostaja.Mitenkä nyt nää ei toimi kusettaja siellä kusettaja täällä.
     
  20. Sumu

    Sumu Gearhead

    Tarpeeni mukaan vertailin tuossa hintoja eri toimittajien kautta. Kyseessä oli Mustangin kattovinyyli ja listat vinyylin reunaan katon tolppiin.
    eli vinyyli ja listat:
    American parts: 240ekee 240 ekee
    Tradeparts: 110ekee 115 ekee
    Part Store: 114ekee 120 ekee
    Car Koivisto: 130ekee 150ekee

    Tällaisen tuloksen sain...
     

Kerro tästä muillekin!