FHRA DragRacing 2019

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja ET1121, 15.1.2019.

  1. ET1121

    ET1121 Gearhead

    Kauden 2019 sääntökirja on julkaistu ja löytyy sivulta: fhra.fi
     
  2. ET1121

    ET1121 Gearhead

    SFI- osien tarkastuspäivä
    Perjantaina 22.3.2019. Klo.8.00.
    Helsingissä
     
  3. JuhaKuu

    JuhaKuu Gearhead

  4. enzo

    enzo Gearhead

    Super Pro ET on erikseen sovittu kilpailukutsua ajatellen kaudelle 2019 siirtymäajan nimikkeellä:

    Kansalliset kilpailut (4kpl) säilytetään vuoden 2018 aikaikkuna
    -Kansainväliset kilpailut (2kpl) EDRS indeksit käytössä
     
    ET1121 tykkää tästä.
  5. ET1121

    ET1121 Gearhead

    FHRA:n Sääntövaliokunta ja Ryhmäedustajat kokoontuvat LA 14.12.2019. klo. 11 Malmilla aiheena sääntökirjan päivitys kaudelle 2020.

    Jos jollakulla on aiheeseen liittyviä asioita jota pitäisi huomioida, ei muuta kun lähestymään rohkeasti sähköpostilla: juha-pekka.lahteenmaki (@)fhra.fi

    Terveisin J-P Lähteenmäki / FHRA sääntövaliokunta
     
  6. johntravolta

    johntravolta Gearhead

    Mitä näitä fhra asiota täällä kuulutellaan. Pysykää vaan siellä teidän salaisilla sivuilla ettei vain kukaan vahingossakaan eksy mukaan viralliseen kiihdyttelytoimintaan. Näillä palstoilla ajellaan vain no preppiä.
     
    three hundred, emil knievel ja xarper tykkäävät tästä.
  7. pile

    pile Gearhead

    Kylläpä taas oli tai on järkevä kommentti.Voi herra jumala.
     
    TimeMachine69 tykkää tästä.
  8. emil knievel

    emil knievel 2nd gear

    se on toi sarkasmi melko hankala laji... kaikki ei sitä ymmärrä....

    notta sitä vaan, että näyttää homma entistä toivottomammalta.
    siis sen suhteen että kattojärjestö (FHRA) tiedottaisi meille tavan kansalaisille yhtään mitään.

    ETTÄ YMMÄRSITKÖ PERKELE!?!

    pitäkää tunkkinne... ja ajelkaa keskenänne...
     
    three hundred tykkää tästä.
  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mitens noi muut yhdistykset ja niiden tiedottamiset, OD:llako se tapahtuu? Yleensä käisttääkseni seura tiedottaa seuran asioista lähinnä jäsenilleen, FHRA:lla lisäksi jotain tiedotusta yhdistyksen sivuilla, tältäkin vuodelta uutisia jo useampi. https://www.fhra.fi/uutiset/

    Ja maksamalla huikean 30€ jäsenmaksun pääsee osalliseks kaikista salaseuran syvimmistä liejuista, saa osallistua ja vaikuttaa. Se koostuu pääasiassa mun tietojen mukaan ihan tavan kansalaisista.
     
    chevy 2, pile, Source ja 8 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. pile

    pile Gearhead

    Aika hiljaista on oo deen puolellakin nykyään. Joitain peräkamari poikia täälä on ja kuvittelevat vielä että tää on maailman napa.
     
  11. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    2019 meni jo. Vaihtakaa vaarit levyä.
     
    462857 tykkää tästä.
  12. johntravolta

    johntravolta Gearhead

    Toi on niin vitun väsyny värssy tosta 30 maksamisesta ja että sillä saa sitä ja tätä. Minä maksan katsomolipusta vaikka 500€ jos on kalustoa kisoissa, viihtyisä paikka seurata kisoja sekä tärkein, toimiva rata. Myös takuut pitää olla että kisat saadaan vietyä kelvollisesti läpi.

    Mutta näitä mitään ei ole nyt muutamaan vuoteen ollu tarjolla, joten täytyy vain antaa työrauha puuhastelulle.

    Hyvinhän se on tosin on mennytkin. Ei ole EM kisaa, ei katsojia eikä liioin kilpailijoita. Nyt kun työrauhassa touhutaan, saadaan varmasti koko keko kuihtumaan pois. Onnea tuleviin haasteisiin!
     
    valtope, three hundred, RamiEspoosta ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Se 30€ kuitenkin on tie siihen et ei tarvi puhuu salaseurasta ja pääsee jopa itse vaikuttamaan miten asioita tyhdistyksessä hoidetaan. Mut kai se sit on liikaa, et ei ku jatkaa vaan loputonta valitusta riippumatta turhista tosiasioista.
     
    Inlinee ja Mika.V tykkäävät tästä.
  14. johntravolta

    johntravolta Gearhead

    Salaseurasta ei kukaan ole puhunut mitään. Salaisista sivuista ehkä. Olen KATSOJA jolla on oikeus kritisoida maksamaansa tuotetta ja äänestää sitten jaloillaan jos on tarve. Jos pihvi on paska, niin en minä sonnia itse ala kasvattamaan. Hommaan pihvini jostain muualta.

    Enkä minä koko toimintaa tässä ole kritisoinut, vaan pelkästään kisoja. Fhra tekee hyvääkin työtä. Malmi etunenässä. Mut sitä jaksan ihmetellä et miten nää kisat saatiin tuhottua!

    Niin oli sit vissiin EM-kisakin aivan turha asia. Kuten kilpailijat radalla sekä katsojat katsomossa.

    Olisi ehkä nämä kisahommat mistä tälläkin palstalla käytiin voimakasta keskustelua hoitaa kuntoon aikoinaan ja ottaa vaikka kritiikistä opikseen. Mutta ei. Mentiin Kauhavalle ja omille sivuille salasanan taakse kehittämään hommaa. Nyt on enään turha kitistä. Torttu on housussa 10 vuoden sopimuksen siivittämänä ja ne housut eivät ole tosiaankaan minun. Taksimiehen tulppaa siitä tavarasta on turha yrittää tehdä.

    Kun täällä tätä keskustelua käytiin niin uskomattoman sinisilmäistä ja naivia oli valtaporukan näkemykset. Ja jos ja kun samalla näkemyksellä meille katsojille yritettiin luoda tapahtumaa, niin ei ihme että kiville mentiin.

    Hyvää työrauhaa ja vilkasta keskustelua ja tukuittain hyviä kehitysideoita ja toimintaa sinne salasanan taakse. Ja hyvää kansainvälistä kisaa sinne Kauhavalle ja pitoja rataan. Molemmille radoille samaan aikaan.

    ps. Mikäs järki on poistaa se pomppu vasta avauskisan jälkeen sieltä Kauhavalta? Vastaus sinne salasivuille, kiitos.
     
  15. josu

    josu Gearhead

    Olihan se kaikille eduksi jos tuo "pomppu" saadaan pois ennen eka kisoja.
     
  16. pinola

    pinola Gearhead

    Se järki että varmistetaan ettei ole routaa enää maassa kun se korjaus tehdään. Kevätkisa on nyt aikaisin, johtuen siitä että se pidetään nyt Lakeusmessujen kanssa yhtäaikaa.

    Betonin tarttee kuivua tietyn aikaa ja työtkin ottaa omansa, se nyt halutaan tehdä kunnolla tälläkertaa. Uskon että yhdet SM-kisat siinä saadaan vielä tuollaisenakin ajettua, ei ainakaan finaaleista mun korviin ja silmiin sattunut että siinä suurempia ongelmia kellään ois ollut.
     
    JuhaKuu, Mika.V, supo ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Erittäin ikävää et joku tulee tänne pilaamaan hyvät luulottelujäkätykset perusteluilla.

    On varmana ollut asioita jotka on tehty väärin ja huonosti, erilaisia päätöksiä joihin johtaneita syitä ei ole loputtomasti julkisesti ripittäydytty perustelemassa jne. Mut nekin on asioita joihin jäsenet ovat voineet vaikuttaa aktiivisuudellaan ja saada niistä tietoa, jälkihuutelu on aikalailla tyhjän kanssa. Ja myös vaikkei olisi jäsen jos kiinnostaa, ihan johtislaisilta kysymällä. Ainakin mä olen saanut ihmettelemiini asioihin ihan järkeenkäyviä perusteluita, tyyliin kuten tossa yllä.

    Mut se on ihan totta et katsojalla on oikeus äänestää jaloillaan ja euroillaan, kilpailijalla samoin. Kyl ite olen tullut sitä miettineeksi et pistänkö sen XXX euromäärän osallistumismaksuun vai teenkö sillä rahalla jotain mist kuvittelen saavan enemmän tyydytystä ja vastinetta tai peräti jätän käyttämättä. Pahoin pelkään et ratkaisu ei tuu lisäämään kilpailijamäärää.
     
    MIAMIDRAGRACING tykkää tästä.
  18. pile

    pile Gearhead

    Radassa on tosiaankin jonkin tason pieni nyppy betonin ja asfaltin rajassa.Huomaa kun kävelee radalla ja jaloin sitä hyväilee.
    Varmaan se häiritsee noita nopeita autoja ,mutta omalla kotterolla en ole mitään erityistä havaannu tai sitten mä vaan on niin tunnoton ja tietämätön että en ymmärrä sen jotain vaikuttavan. Mutta on hyvä että mukana on sellaasia jokka tuonki on huomannu ja se rata siltä osinki kuntoon.:)
     
  19. supo

    supo Double Gearhead

    Tiedunkeruu sen kertoo eli kun vertaa Motopark/Kauhava niin Motopark pelkkää tasaista ja valitettavasti Kauhavalla on siinä pientä vaivaa ns. kakkosen vaihtoon asti eli mutta se korjaantuu kevään aikana tasaiseksi!Siitä oli EM-kisassa varmasti ongelmaa kun pito pikkasen herkässä kylmällä kelillä isoilla poijilla.
     
  20. josu

    josu Gearhead

    ihan maalaisjärjellä ajateltuna jos betoni on korkeammalla kuin asfaltti niin hiomallahan ton saa oikaistua hyvinkin helposti,kunhan on oikeat koneet ja laitteet hommaan,ei tarttee koko betonialuetta purkaa moisen pikkujutun takia.
     

Kerro tästä muillekin!