Money order jenkkeihin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Luckyluke, 8.2.2020.

  1. Luckyluke

    Luckyluke 3rd gear

    Moi

    Onko teille money order tuttu yksityisten välisessä kaupankäynnissä jenkkeihin?

    Pitäisis ostaa buick foorumilta osa, mutta äijälle ei käy kuin sekki tai money order. Kaikki vinkit tervetulleita miten maksu kannattaa hoitaa.

    Antti
     
  2. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    money ordereita taida muut käyttää kuin huijarit...
     
  3. Luckyluke

    Luckyluke 3rd gear

    Näinhän se voi olla. Ostajalla ei ole mitään turvaa money order siirroissa. Ei taida jenkkien lisäksi missään muussa länsimaassa olla käytössä kyseinen maksutapa.

    Kaikki vinkit vaihtoehtoisista maksutavoista tervetulleita. Paypal ei myyjälle käy.
     
  4. f34

    f34 Double Gearhead

    Kysy josko vielä Kankaanpään Jani välittäisi rahat usa:n?
    Hänellä on ainakin edesmenneen firmansa puolesta kokemusta usa kaupoista.
    Silloin ainakaann usa:n päässä ei nähtäisi koskaan rahoja, jos siellä nyt sattuisikin olemaan huijari.
     
    falcon1, nv-550 ja 1purehell tykkäävät tästä.
  5. karpo29

    karpo29 3rd gear

    Niita kayttaa about kaikki. Jotkut maksavat niilla laskujaankin.
     
  6. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Kysäse Panu Virtanen Cambriamotors.com se hoitaa tai kertoo miten kannattaa tehdä.
     
  7. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    benzboys hoitanee tuollaisen keissin
     
  8. Luckyluke

    Luckyluke 3rd gear

    Kiitos vastauksista. Otin tietoisen riskin väliin money orderin western unionin kautta. Katsotaan miten käy. Onneksi kyseessä on muutaman satasen osat.
     
  9. z 900

    z 900 Gearhead

    Itse aikoinaan olen käyttänyt tätä maksutapaa kun muu ei käynyt.
    Mulla ei ollut mitään ongelmia,menin pankkkiin ja siellä ne hoiti kaikki.
    Olen käyttänyt sitä ainoastaan ebay ostoksissa.
     
  10. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Ei siellä mikään maksaminen onnistu, koska siellä on maailman antiikkisin maksujärjestelmä. Ilmeisesti edelleen kolikkosäkkejä kuskataan pitkin preeriaa puksuttavan höyryveturin vetämässä junassa.

    Kerran itse maksoin Suomessa rahat pankkiin jostain money orderista, ja vastaanottaja ilmoitti ettei voi hyväksyä maksua, koska "riski on liian iso". Siis mikä riski? Rahathan oli jo sisällä. Ne tuli sitten takaisin minulle kuluveloitukset vähennettynä:wc:
     
    falcon1 ja vernando de hoto tykkäävät tästä.
  11. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    XE Trade niminen nettipankki välittää kaikenlaisia maksutapoja jenkkeihin. Käytin tuota palvelua joskus >15v. sitten pikkuostoksiin 5-50USD kun myyjä ei hyväksynyt wire transferia.
    https://www.xe.com/
     
    juko7 tykkää tästä.
  12. darpen

    darpen Gearhead

    Itte oon tehnyt ihan ulkomaan tilisiirron pariin otteeseen kun jenkeistä osia tilannut. Kun myyjä on nähnyt rahat tilillään, on tavarat laitettu matkaan.
    Jos olis ollut kusetus, niin luottoyhtiö olis palauttanu mulle rahat ja yrittänyt sit saada huijarilta takas.
     
  13. z 900

    z 900 Gearhead

    Maassa maan tavalla.... toki tuonne mahtuu monenlaista kaiffaria noin 330 miljoonaa asukasta,suomessa noin 5,5 milj. ja täälläkin huijaillaan ihan menestyksekkäästi.
     
  14. T5

    T5 Gearhead

    Miten tilisiirto ja luottoyhtiö liittyy toisiinsa?
     
    pantera, Powerstroke ja juko7 tykkäävät tästä.
  15. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No lähetä shekki sitten jos kerran kelpaa.
     
  16. darpen

    darpen Gearhead

    No siten, että luottoyhtiö vastaa tappioista.
    Voihan se tietysti olla että pankkitäti on aikanaan puhunut omiaan.
     
  17. T5

    T5 Gearhead

    Tilisiirrossa jokainen vastaa itse omista teoistaan. Jos maksat luottokortilla, niin silloin luottoyhtiöllä on vastuu asiasta. Jos et itse ole mennyt pahasti töhöilemään.

    Eli taisi pankkitäti oikoa vähän mutkia.
     
  18. karpo29

    karpo29 3rd gear

    Annat kortin numeron, voimassaolo kuukausi/vuosi, seka ne 3 numeroa kortin takaa. Joskus kysyvat myos postinumeroa. Tosin kannattaa varmistaa etta se on oikeasti joku firma laskuttamassa. :D
     

Kerro tästä muillekin!