Ford 400m rakentelu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kalle39, 16.11.2013.

  1. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tuliskohan noilla männillä staattiseksi puristussuhteeksi jotain 10.5 ja silloin tuolla nokalla dynaaminen olis vähän päälle 8, joka on vähintään tarpeeksi tuohon koneeseen.

    XE284 on kuitenkin nopeeramppisena jo vähän rajun puoleinen painavaan autoon.
    Parempia vois olla vähän rauhallisemmalla profiililla olevat nokat joissa perusasteet kuitenkin 280 paikkeilla, kuten vaikka Compin Magnum 280, Summitin 280/292, tai Lunatin street Avenger 284 esimerkkeinä.
     
  2. saresks

    saresks Gearhead

    Flattop-männillä (n. 9.5 staattinen ruttu), 2v-kansilla ja 288 ast Crane fireball-nokalla sai kilistelyn ehkäisemiseksi aika paljon kuristaa vakuumiennakkoa osakaasulla. Open chamber -kannet taitaa olla aika herkät isoille rutuille.
     
  3. Mantariini

    Mantariini Gearhead

    Suunitelmat muuttui ja ostin edelbrockin rpm kannet näissä on 60cc palotilta. Meinasin vakio männillä ajella mikä nokka olis hyvä näille kansille se on viel hankkimatta.
     
  4. linc-77

    linc-77 Gearhead

    Nostetaas tämä ketju...
    Eli nyt on Ford 400 moottori taas pukissa ja mittasin ihan öljyllä tuon "combusion spacen" joka on 90 ml. Tuosta tulee staattiseksi rutuksi 10.29. Kannet siis surullisen kuuluisat 2v open champer ja niillä se kait olis edelleen mentävä. Nykyinen nokka compin 255 deh ja imupuolen ajoitus 104 astetta (2 astetta ennakkoa). Onkos aihetta vaihtaa nokka toiseksi? Kahtelin tuota https://www.compcams.com/xtreme-energy-212-218-hydraulic-flat-cam-k-kit-for-ford-351c-351m-400m.html pakettia. Mitäs mieltä moottorigurut tuosta? Ja mielipiteitä keinuista, nyt alkuperäiset? Mielessä ollu jotku peltiset roller tip mallit, mut kait tarvis studit ja guide platet siihen myös. Nykysessä setupissa on jotenkin vahva epäilys ettei jousipaineet riittäs??
    Auto siis Lincoln ja turbaani pikkasen vakiota suuremmalla stall speedillä (1800?) ja perä 3.2 välityksellä, pyörät on isot
     
    Muokattu: 1.1.2021
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Sun nykyisellä nokalla ja samoin tuolla toisella Compin nokalla tulee kyllä aika hyvät sylinteripaineet, että saattaahan se olla aika herkkä kilistelemäänkin open chamber kansilla.
    Oliskohan joku vähän vanhempi profiili isommilla perusasteilla parempi, ellet sitten turvaudu oktaanibuusteriin tai E85:een.
     
  6. linc-77

    linc-77 Gearhead

    Tuota olen itsekkin mielessäni miettiny.. Mulla on megan ohjaama efi ja kaksi nakutunnistinta koneessa. Todennäköisesti tossa käy kovemmassa vedossa silleen, et noi nakuanturit kääntää tuota sytkää myöhäselle,,, ei oo tullu sitä seurattua... Yhtään se ei kilistele ajossa, mutta jotenkin siitä uupuu jotakin...
    Mikähän nokka olis parempi? Dyno ohjelmat näyttäs nykyisellä nokalla maksimipaineita tuonne 60 bar päälle, Mikäs se olis sopiva lukema?
     
    Muokattu: 2.1.2021
  7. Mantariini

    Mantariini Gearhead

    Mikäs imusarja sulla on ? Saisko pikkasen lisätietoo siit megast ja kuvia ?
     
  8. linc-77

    linc-77 Gearhead

    Imusarja on edebrock performer, johon modattu suuttimet ja railputket. Läppärunkona joku 4-reikänen, en muista mikä... Mega taas Autotunen Freedrive boxi. 8-suutinta ja suorasytkä, laajakkaista lamda, pari nakuanturia ja lcd mittaristo ohjaamossa. Varsin pitkälle modattu ja tälläkin hetkellä kojelauta levällään ja mosa pukissa taas. Saas nähdä mitä se kevät tuo tullessaan :)
     
    jamba tykkää tästä.
  9. linc-77

    linc-77 Gearhead

    Mulla täytyy olla joku mittausvirhe tuon öljyn kanssa mittaillessa, staattinen ruttu ei voi olla noin iso... Laskeskelin tuota tietokoneella ja moottorin ei pitäis toimia tolla nokalla siten kuin se pelas kesällä. Meen istumaan moottorin viereen viikoksi :)
     
  10. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mistäs löytyy moottorin valupäiväykset, pitäs näkyä onko valettu Michiganissa vai Clevelandissa, ja koska. Saatto olla muitakin valupaikkoja....

    Michiganilaiset vissiin herkkiä halkeileen vesikanavistaan, helmikuu -77 ja vanhemmista.
     
  11. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Öljynpaineanturin vieressä. Kuvassa Michiganin valu.

    Jos ei tuosta kohtaa löydyy niin sitten jostain startin läheltä.

    [​IMG]
     
  12. Olisko tuolla tekemistä jonkun valukoodin kanssa? Tässä jotain:

    [​IMG]
     
  13. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Valunumerot on löytynyt. Oikealta puolelta, pakosarjan alta, takareuna.

    Oleellista on vissiin tuo päiväysleima.

    Kaik Cleven valut ok, lukemani mukaan.
     

Kerro tästä muillekin!