Turvavyöt

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja Slant Sickness, 17.2.2020.

  1. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Avattaren autoon olen aikeissa laittaa etupenkeille turvavyöt. Tolpassa on yläkinnikkeen paikka (kuin) entisten jäljiltä, vastakappaleen osaan sijoittaa kardaanitunneliin. Vaan kun tuon pohjapelti on suurimmaksi osin vaihdettu, niin en näe merkkiäkään siitä, missä kolmas kiinnityspiste olisi ollut. Kuvia, ohjeita kaipaan.
     
  2. Herje

    Herje Double Gearhead

    B-pilarin juuressa pitäis olla kierre. Ja kardaani tunnelissa.
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Löytyi. Rullavyön rullan sovittelu Saabin penkkien kanssa voip olla ongelma. Sattuu just se selkänojan säädin kohdalle. Kiinteät vyöt?

    Tuntui siltä kuin 0-100 olisi mennyt alle 100-0 ja ikään kuin luonnollinen tarve valjaille syntyi sitä kautta.
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Se jenkapaikka kynnyksessä oli penkin vieressä n. 25cm oviaukon takareunasta eteenpäin. Vaikuttaa tehdastekoiselta. Kierreosa näkyy pellissä olevan reiän kautta.
     
    Herje tykkää tästä.
  5. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tarkotus olis laittaa omaan voorttiin turvavyöt jossain vaiheessa, oli linkki kauppaan mutta oon hukannut sen. Oli moneen merkkiin ja malliin, ja iso valikoima värejä. Google varmaan löytää sen tai vastaavan pajan.
     
  6. LPV

    LPV 3rd gear

    Äkkiä löytyi ainakin seatbeltplanet.com ja seatbeltsplus.com
    Kyllä tuossa 65 tai 66 Dartissa on varmasti oikea paikka 25cm b pilarista. Että pääsee paremmin takapenkille, on vyön alakiinnitys edempänä. Oli joku HotRodin turvavyö artikkeli 67 b body. Siinä oli kiinnitys just noin.
     
  7. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Suosi Suomalaista.... :cool:

    http://www.turvavyo.fi/
     
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mulla ei oo malleja. "Keskipenkkiläisen" lannevyö on, kelat saattaa olla tallessa mutta niitten kunnosta ei mitään takeita. Jenkkilästä saa valmiit setit.
     
  9. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Saat sä valmiit setit Turvavyö OY:ltä. Mun -65 Waldoon tuli kaikki vyöt uutta ja värivalikoimaa oli ihan riittävästi kotimaisella tekijällä.Viet vanhat vyöt ja kaveri kunnostaa kiinnikkeet ja lukot sekä korvaa vanhat vyöt uusilla.

    Polaraan kun vaihdoin uudet vyöt, niin irrottivat kaikista kuudesta vyöstä orkkis kankaiset osanumerot ja ompelivat kiinni ilman erillistä pyyntöä uusiin vöihin ja kunnostivat kelat. Tuo jos mikä on HYVÄÄ palvelua.

    Mutta toki sun rahat ja auto....
     
    rane58 tykkää tästä.
  10. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Lannevyö on osiltaan täydellinen. Kahdesta muusta on vyöt katkottu by previous owner. Vastakappaleet ja kelat on tallella mutta ei vyön solkia. Voishan sitä hintaa kysyä, jenkkilässä täys setti tais olla viidensatkun nurkilla.
     
  11. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    No mä voin paljastaa... Mulla Waldoon 2008 eteen rullavyöt 2 kpl ja taakse lantiovyöt 3 kpl koko setti kaikkine lukkoineen, hilppeineen, kiinnityksineen, vasta kappaleineen jne. maksoi 350 juuroa. Ei ole kallista.
    Jenkkilän hintaan rahti päälle ja siihen tulli ja sitten lisäät pottiin alvin...
     
    rane58 ja Vuppe tykkäävät tästä.
  12. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    No toi muuttaa asian, tänks!
     
    rane58 tykkää tästä.
  13. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Juu huippu hyvä palvelu turvavyö oy:ssa, suosikaa suomalaista! Dusteriin ostin takavyöt ja sprintteriin myös. Dusteriin pitää tilata etuvyöt tänä keväänä.
     
    rane58 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!