1960 BelAir kirjoittelua.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja zero, 29.1.2019.

  1. jart$u

    jart$u Gearhead

    Generalo, sä et tarvi tota control valve deletee.
     
    generalo tykkää tästä.
  2. Joukojs

    Joukojs 3rd gear

    Itse olen laittamassa jossain vaiheessa tuon minkä linkkasin summitin sivuilta niin omaan 64 joten tuosta minun autosta voisi olla kaupan kaikki tehostetunohjauksen kilkkeet (orkkikset) paitisi pumppu. Kaikki osat lähes uusia sylinteri/control valve letkut yms..
     
  3. zero

    zero 3rd gear

    Juu eihän sitä muuten sillon tarvi jos paikoillaan on tehostamattoman centerlink.
     
  4. zero

    zero 3rd gear

    434€ jäi hintaa Marteliuksen putkille, 2 1/4" tuplat. Magnaflown vaimentimilla sisältäen tiivisteet, klemmarit, laipat... Eli koko setti pakosarjoilta taakse. En pidä kovin pahana hintana. Kävin paikan päällä tilaamassa niin palvelu oli erittäin asiallista, kaikki haluamani muutokset suostuttiin tekemään eikä niistä lisähintaa otettu. Hintaan sisältyi myös heat raiser delete palikka.

    Nokka-akseli valikoitui myös, tulee Granen 274H06. Sitä kehuttiin monessa paikassa, myös valmistajan sopivuus kyselyn mukaan tuota suositeltiin. Toimii kadulla vakio turbaanin kanssa ja vetoalue pitäisi olla parhaimmillaan 1600-5800rpm. Ei ollut kallis kokeilu jos ei olekkaan hyvä, mutta aina se on vähän nopan heittoa noiden nokkien kanssa vaikka kuinka koittaa tutkia ja valkata :odbiggrin:
     
    Seevu, Inlinee ja Jm-vallin tykkäävät tästä.
  5. zero

    zero 3rd gear

    Eilen illalla piti mennä talliin ihmettelmään belairia, mutta sain jonkun ihme motivaation ja nyppäsin koneen pukkiin, saa nähdä jos tänään menisi purkamaan koneen osiksi. Piti laittaa muutama kuva katteltavaksi mutta toi kuvanjako palvelu on lopettanut ja täältä on näemmä lähtenyt nyt kaikki vanhatkin kuvat poies, vinkkejä saa jakaa millä hiton palvelulla niitä kuvia tänne jatkossa jakaisi :rolleyes:
     
  6. Visa

    Visa Gearhead

    Kuvat.fi. maksaa tietysti, mutta vähän.
     
  7. tzampy

    tzampy Gearhead

    Samaa käytän minäkin, on kyllä hyvä
     
  8. zero

    zero 3rd gear

    [​IMG]

    Kuva uusista savupiipuista, kyllä stressi hävis kun ei tarvi itte alkaa paloista vääntämään :)
     
    rekkamies, Impala76, jart$u ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Kenen valmistamat putket ?
     
  10. LPV

    LPV 3rd gear

    Marteliuksen työtä kelpaa katsella... Kunpa olisivat edes pari sataa kilsaa lähempänä. Kyselin omaan FBn putkia jokunen vuosi sitten. Hinta oli ok. Mutta olis kans täytynyt lähteä sinne mittauttamaan jne. Niin jäi sitten. Nyt on tehty osista, mutta saumat on hitsattu...
     
    zero tykkää tästä.
  11. zero

    zero 3rd gear

    Martelius exhaust, Laitila
     
  12. zero

    zero 3rd gear

    Yleensä oon itse sen kannalla että kaikki tehdään itse minkä pystyy tekemään, yleensä rahapussi on samaa mieltä :odbiggrin: Mutta nyt oon kyllä helvetin tyytyväinen tähän pakoputki hankintaan, oikein innoissani kun ei oo ikinä ollut noin siistejä putkia missään autossa :odeek: :odbiggrin: ja tässä tapauksessa väitän että rahallinen säästö olisi ollut hyvin pieni jos olisi itse tehnyt.

    Moottori meni tänään jo kasaan päin, olinkin jo unohtanut kuinka tahrivaa kamaa toi nokkarasva on, mämmäköittin nokat täyteen sitä ja sit koitin pestä sitä poies niin ei millään irti käsistä :odroll:
     
    isalmela, Gary Grand ja Seevu tykkäävät tästä.
  13. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Omaan Impalaani, -62, myös tuli Marteliuksen putkisto ja siinä vaimentajat sellaiset pitkät soikeat. Kiinnitti vaan huomion kuvassa nuo pieniltä näyttävät vaimentajat.
    Itsekkin tilasin valmiin putkiston kun näytti melko työläältä alkaa tekemään itse x-rungon vuoksi.
     
  14. Zejk1

    Zejk1 3rd gear

    Tyhmä minä!!!! Pari viestiä aikaisemminhan se valmistaja luki jo.:mad:
     
    LPV tykkää tästä.
  15. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    On siinä mutkaa..:confused:
    Tuskin olis itse tekemällä juuri halvemmaksi tullut.
     
  16. zero

    zero 3rd gear

    Mulla oli tossa ennen flowtechin putkisto, semmosilla turbovaimentajilla, auto oli niin hiljainen että ei 5m päässä kuullut että se kävi. Siksi nyt pyysin Marteliukselta että tehdään sen verta kaava muutoksia että tulee tuollaiset pienet magnaflown resonaattori vaimentajat. Luotan siihen että ääni ei ole liian kova, kun tossa putkistossa on pituutta ja mutkia niin paljon ja noi resonaattori vaimentajat leikkaa hyvin korkeat äänet pois. Jos pitää liian kovaa ääntä niin sit laitetaan toiset vaimentajat loppu päähän :odbiggrin:
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  17. zero

    zero 3rd gear

    Jos olisi kunnollinen putkentaivutus kone itsellä niin voisi saadakin paremman hinta laatu suhteen, mutta tuskin muuten.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  18. generalo

    generalo Gearhead

    Viime keväänä tein kuuskolmoseen pakosarjoilta takapuskurille asti, oisko jotain 300e maksanut. En kyllä tekis toiste.
     
    zero ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  19. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Vaatii kyllä tosiaan hyvän taivuttimen ja PITKÄÄ pinnaa.:cool::D
     
    zero tykkää tästä.
  20. zero

    zero 3rd gear

    Tää kasaaminen on jo mukavaa puuhaa kun putsailut ja hiomiset on takana :odbiggrin: Tässä on hyvä samalla laittaa kuvaa tänne kun pitää kalja, rööki ja mietintätauon :lol:
    [​IMG]

    Öljypohja siellä viellä kummittelee ja odottaa putsausta :odroll: Hioin lohkon pintaa myös lamellilaikan kanssa pahimmista kohtaa, ajattelin että helpompi sitten maalata kun pinnassa ei oo isoja valupurseita.
     
    rekkamies, FuryIII '71, Gary Grand ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!