Sniperin pohdintaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja wonderbaum, 5.3.2020.

  1. wonderbaum

    wonderbaum 1st gear

    Lueskelin muita sniperiä koskevia ketjuja mutta ei oikeen auennut, sama pää, kesät, talvet.
    Olen ajatellu vaihtaa chevy capriceen (olds 307 y kone) rochesterin tilalle sniperin, onko järkee?
    Kuinka kulutus, mahtaako tippua ja olen kuullut, että kylmällä ilmalla (talvella, ei kai ny kesällä), koneen ollessa kylmä, bensiini voi pisaroitua kylmässä imusarjassa. Pitääkö paikkansa?
    Auto on käyttis ympäri vuoden ja on moottorin osalta täysin kunnossa, alkuperäinen ja kaikki saastelaitteet paikalla ja toimii.
    Jos jollakulla on kokemusta, tietoo, olis mukava kuulla.
    Kaasuttaakin olen ajatellu, mutta se käyttövoimavero...
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Jos se on pakettiauto, niin ei se käyttövoimavero kovin suuri ole.

    Ajomäärä ratkaisee kannattavuuden.

    Jos uusi laite säästää litran satasella ja maksaa asennuksineen esimerkiksi tuhat viisisataa euroa, takaisinmaksua odotellessa joudut ajamaan 100’000km. Taitaa Sniper mennä harrastuksen piikkiin?

    Kyllä, polttoaine voi pisaroitua kaasuttimen imusarjassa kuten se voi tehdä myös kaasuttimen korvaavan ruiskun alla. Siksi noissa on tehtaan jäljiltä imusarjan ja imuilman lämmitysjärjestelmät.
     
  3. wonderbaum

    wonderbaum 1st gear

    Henkilöauto, farkku sellaane. Muutos kaasulla toimivaksi toisi lisää veroa 3,1 c / alkava 100kg /päivä.
    Eli noin 55 - 60 c / päivä, en ny justiin muista, mitä se caprice painaa.
    Tottahan se on, että sniperi maksaa, ite pystyy kyllä vaihtaa, eikä niitä kilometriä niin kauheesti tuu, jotaki 15000 km /v.
    Itekki ajattelin, että menee hifistelyn, harrastamisen puolelle.
    Mutta jatkan pohdintaa.

    Kiitos vastauksesta.
     
  4. Seevu

    Seevu Double Gearhead

  5. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Jos kerta kaikki pelaa hyvin ja ihan vaan säästö mielessä olet vaihtamassa niin ei ole järkeä vaihtaa sniperiin mutta tuossa kaasuttamisessa on. Vero reilu pari sataa vuodessa ja polttoaineessa kuitenkin säästää puolet. 12l/100km ja tolla ajomäärällä säästöä joku 1200€/vuosi miinus vero.
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Eli jos laitteessa on enemmän autoa kuin kolmeksi vuodeksi, niin kolmen vuoden ajojen jälkeen syntyy ensimmäinen säästöeuro!

    Kaasuvehkeet maksaa semmoset kolme tonnia asennettuna, katsastettuna. Ja sitten valtiolta tulee vielä tuhannen euron palkkio! Eli oikeastaan kaksi kaasuvuotta riittää!
     
  7. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Jos se toimii, älä korjaa sitä. Pätee moneen hommaan. Jos taas haluat harrastaa, rakentaa ja puuhastella niin laita ihmeessä.
     
    Isamu tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!