ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. BHN

    BHN 1st gear

    Joo-o. Olisihan se mukavaa välillä vaihtaa käyttöautoa, mutta kyllä se auton myynti on vaikeaksi mennyt. Erikoista pelleilyä vaihtotarjouksilla muutaman satasen autoon.
    Sen kyllä ymmärrän, että tarjotaan reilusti alle pyyntihinnan. Tarjontaa käytetyistä perusautoista on niin valtavasti , että aina joku halvalla myy.
     
  2. Kippo6

    Kippo6 2nd gear

    Mulla oli taannoin myynnissä Fiat Uno 400 euron pyynnillä. Joku ihan tosissaan tarjosi vaihtoa johonkin Saabiin jossa oli pyyntinä 5900€. Ehdotti, että josko saisi 5000€ väliin.
    Minä ehdotin myymään vaan Saabin pois ja sitten tulla hakemaan Unon.
     
  3. HRTP

    HRTP Gearhead

    Ite pistin kokeeksi nyt myyntiin tuon bensa c-mersun kun ei sille välttämättä enää tarvetta ole ja ilmoitukseen laitoin suoraan että uuden veroinen ei tämän ikäinen ns. suomi mersu varmasti ole eikä ole tämäkään vaan vaatii uudelleen maalauksen ja ruosteiden poiston ensin jos siistin haluaa niin eikös joku sankari soittanut ja puhelimessa sanoi että ottaa sen ja tulee hakemaan tunnin päästä niin kysyin vielä varmuuden vuoksi että oletko varmasti lukennut ilmoituksen ettei todellakaan ole virheetön ulkokuoreltaan ja jos sellaista etsit niin ei todellakaan kannata vaivautua sitä tuntia ajelemaan mutta kun intti vaan että ottaa niin sanoin että tule sitten mutta mitään narinoita en kyllä paikan päällä kuuntele kun muut hommat pahasti kesken(hallin kylmän puolen muutos lämpöiseksi meneillään) No vähän reilun tunnin päästä tuli kaksi kaveria ja ekana toinen sanoi heti että hän on auto korjaamon ylläpitäjä ja tässähän pitäisi tehdä heti ylimaalaus :odrealmad: Siinä vaiheessa loppui jo meikäläisen hermot ja sanoin hyvin kohteliaan sävyyn että häipykää h....ttiin täältä tontilta kun mulla ei ole nyt aikaa alkaa joutavan päiväisiä lässytyksiä kuuntelemaan :lol: Ymmärsi muuten hyvin nopeasti nuo sankarit että nyt ei enää kannata jäädä norkoilemaan :rotfl: Illalla vielä viestillä se mikä sitä kysyi laittoi että saisiko auton hakea tonnilla niin vastasin ettei se ole enää sulle myynnissä koska voin sen ihan hyvin pitää itselläkin talvi-ja tilapäis autona kun ei ole mikään pikku rahan puute mulla :lol:
     
    Roberto, exchevelle, Peeaa ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    samanlainen juttu,vastasin et voin päittän vaihtaa,ei tarvii väliä maksaa
     
  5. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Taas näitä, että isompi tavara myynnissä, ja ilmoituksessa lukee vain nouto.
    Soittaa joku, jonka kanssa neuvotellaan pitkkänkin aikaa. Lopuksi tinkii hintaa alas, Ja suostun jos on tulossa vkl aikana hakemaan.
    Niin pitäisikin lähettää johonkin pohjoiseen!? Siinä vaiheessa rupee verenpaine nousemaan, ja kysyn, luitko sitä ilmoitusta!?!!!!

    Vittu että vituttaa tälläset ääliöt!!! Lähes puoli tuntia oltu puhelimessa, ja mä olen käynyt mittailemassa tarkemmat mitat, ym. Ja SIINÄ VAIHEESSA tulee ilmi, että se pitäisi vielä lähettää johonkin!

    Ensinnäkin ison tavaran kuljetuskustannukset on enemmän, mitä moni tajuaa.:eek:
    toiseksi, ne pitää pakata nykyään niin umpeen, että siinä menee aikaa pirusti. :mad:
    Kolmanneksi
    mun pitäisi jollain ilveellä saada se 25 km päähän matkahuoltoon, että saisin sen lähetettyä. Toki voin tämän tehdä(jos edes pystyn), mutta en ilmaiseksi. Ja ennen kun kaiken tämän teen, mun pitää saada siitä maksu. (En nykyään lähetä mitään, ennen kun edes osa loppusummasta on maksettu.)

    Sitä ostaja ei vaan tunnu tajuavan, että se ei tule kotiovelle sillä netissä olevalla myyntihinnalla.
    Sen saa sillä, tai jopa halvemmalla, kun tulee hakemaan.
     
    Muokattu: 14.3.2020
    Roberto, onoff road, exchevelle ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Temppis

    Temppis 2nd gear

    Käsket laittaa osan hinnan sun tilille ja sit kun tilillä näkyy niin viet matkahuoltoon ja laitat sen niin että noutaja maksaa postituskulut. Ainakin Matkahuolto on ollut yllättävänkin halpa mielestäni vaikka on lähettänyt konepeltiä,puskureita,lokasuojia ja viimeisimpänä 4kpl sisälokareita lähti toiselle puolelle Suomea 13 eurolla.
     
    Muokattu: 14.3.2020
  7. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Kirjoitin tähän jo vastauksen, mutta poistin sen, kun yritän löytää mun aiemman viestin, jossa ei käynyt lähetyskulujen maksu etukäteen. Etsin vielä...
     
  8. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Nyt löysin sen. Olikin tuolla ihmeellisiä myyjiä-puolella.

    Ei aina onnistu sekään.
     
    Muokattu: 14.3.2020
  9. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Mulla oli täällä viime viikolla Mopar SB -alakerta myynnissä. Siitä haluttiin ostaa erikseen mm. dampperin pultti, damper + pultti ja kolmas velikulta halus kiertokanget. Ei tahdo enää mielenterveys kestää myynti-ilmoituksia näinä kovina aikoina ;)
     
    exchevelle, isalmela, malvasto ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. Herje

    Herje Double Gearhead

    Nuo sinun kamat oli vielä todella halvalla koko kasa. o_O
    Täällä on jouduttu vaan pyyhkimään kukkarolla otsaa.:(
     
  11. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead


    65° 47′ 56.33″ N, 24° 32′ 33.46″ E estää monet kaupat
     
    Herje tykkää tästä.
  12. johntravolta

    johntravolta Gearhead

    Vittu! Mulla oli koko auto myynnissä. Jokunen soitti ja ne oli selvästi jotain terapiajuttuja. Eikö ihmisillä ole enään varaa mennä psykologin vastaanotolle. No auton myyjälle on halvempaa soittaa. Otin auton pois myynnistä ja ajan ite. Foto olis iloinen yllätys.
     
  13. Kippo6

    Kippo6 2nd gear

    Serkkupoika laittoi katsastamattoman ja käytännössä varaosakuntoisen Mersun myyntiin. Vikalistasta on kuva ilmoituksessa ja myös muuten mainittu, että auto on romu.
    Toki joku hoono soomi soittaa ja kysyy onko auto kunnossa.
    Vastauksen kuultuaan toteaa, että "en halu ostaa, haluun kerto, että sinula hieno auto myynnissä" ja lyö luurin kiinni.
     
    Catrik tykkää tästä.
  14. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Näitä Facebook-myyntejä välillä, eikä kyseessä ollut auto/autojen osat, vaan pari keräilyesinettä. Eräs sankari kyseli myynnissä olevien esineideni perään, hintapyyntiä mulla oli 25€. Kun kuuli että olisi nouto (oli ilmossakin mainittu) ja matkaakin peräti 10km, niin kiinnostus lopahti.

    Hoksasin, että siinähän se on mun työmatkan varrella, joten tarjouduin tuomaan kamat joku päivä, eli tarjosin poikkeuksellisesti "hintapyyntö sis. kotiinkuljetuksen". Meni noin 2 minuuttia ja saapui pajatson tyhjentävä viesti: "mikä ois tiukka hinta".

    Noh, mietin päivän verran, että miten mulkusti vastaan, päädyin kuitenkin olemaan hiljainen ky*pämyyjä, pistin kaverin estolistalle ja ns. katosin. Haistakoon mun puolesta paviaanin anaalia.

    Millainen idiootti alkaa kysellä parinkympin kamoista tiukkaa hintaa, jos myyjä tarjoaa jo kädenojennuksena kotiinkuljetusta?!?
     
    viikinki75, maverick999, duel ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Itekkin huomannut että ei auta että laittaa "vain nouto". Helpompi laittaa suoraan se hinta millä oon valmis pakkaamaan&postittamaan tuotteen niin loppuu ne kyselyt.
     
  16. isalmela

    isalmela Gearhead

    Menin vastaamaan tori.fi harrasteauton ostoilmoitukseen. Kolmen päivän päästä tuli viesti:
    - Oisko kuvia

    Laitoin linkin Lincolnin "projektikertomukseen" ja laitoin:
    - Tuolta löytyy paljon kuvia ja lisätietoa.

    Parin päivän päästä tuli:
    - En nähnyt kuvia.

    Kyselin että käytätkö whatsappia, laitapa numero tulemaan niin
    laitan kuvia. Parin päivän päästä numero tulikin ja laitoin paljon kuvia. Kolmen päivän päästä tuli viesti:
    - Hei. Mikä on sen hinta
    En viitsinyt vastata että hinta oli jo eka viestissä vaan laitoin:
    - 14000€ tiukka hinta
    Ajattelin vielä vähän härnätä kaveria ja kysyin viikon päästä:
    - Huomenta Mikko! Kiinnostaako tuo Lincoln?
    Kolmen päivän päästä tuli viesti:
    - Kyllä kiinnostaa. mutta hinta pitää olla halvempi
    Vastasin todenmukaisesti:
    Ok. Teen siitä kaupat tänään muualle.
    Jotain jäi ilmeisesti epäselväksi, koska parin päivän päästä tuli viesti:
    - missä tämä auto on?
    Vastasin:
    - Oulussa.
    Olihan se auto vielä Oulussa, omistaja oli toki vaihtunut. Sen jälkeen ei oo kuulunut mitään :oops:
     
    karra, malvasto, dart -66 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. dart -66

    dart -66 Gearhead

    240 Volvon esite, tulee samalta kylältä kysely "vieläkö löytyy" johon vastaan että tallessa pitäis olla... Tämän jälkeen ei kyselijästä kuulu mitään. Toinen kyseli Mondeon etutolppia, hinnan laitoin ja ostajalta loppui vissiin prepaid-kortista virta, kun ei kuulunut edes kommenttia...

    Oikeasti tuntuu välillä siltä, että pitäisikö itselle ylimääräiset vaan laittaa suoraan paaliin?
     
    always bb tykkää tästä.
  18. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Pudotat vaan hintaa niin kyllä ne romut siitä pihasta nollahinnan lähestyessä lähtee, jos ei lähde niin eihän niillä sitten ole edes kysyntää-->paaliin.
    Itsellä nyt torissa jotain itselle merkityksetöntä romua myynnissä, ihan hyvä mieli tuli kun joku haki käytetyt chevyn sisälokarit omaan projektiinsa, en viitsinyt asialliselta alan mieheltä edes hintaa ottaa kun pihasta kävi hakemassa osaset.
     
    Muokattu: 14.3.2020
    rane58 ja Herje tykkäävät tästä.
  19. virta

    virta Gearhead

    Kerjääminen harmittaa, jos jotain osia on myynnissä, ulkomaalaistaustainen kaveri kysyy saako akut ja katalysaattorin tulla hakemaan pois. Onneksi torissa saa estettyä nykyään, kerjäläiset ja turhankyselijät jää kyselyt siihen yhteen kertaan.
     
  20. multsi

    multsi 2nd gear

    katalysaatttorin kyselijät on tosiaan uusi lisääntynyt juttu. Itsellä vastaus on, että maksaa saman kuin koko auto ja auto tulee kaupanpäälle.
     

Kerro tästä muillekin!