Holley dp

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 3964, 1.3.2019.

  1. 3964

    3964 3rd gear

    4777-7 650cfm holley tuplapumppu.

    Pitäisikö secondari metering block irrota kun kohokammio on pois paikaltaan?

    Tuntuu olevan tiukassa,ei viitsisi rikkoa mitään.
     
  2. El 60

    El 60 Gearhead

    Pitäs.. on vaan aina jumissa jos kuivuu.. liota jollain eka.
     
  3. vekku

    vekku 2nd gear

    Kysytäämpä tässä, eli mitä eroa näissä kaasareissa. Holley 0-80805hb, uspartsilla myytävässä lukee kyljessä HP ja muualla näkyy olevan XP, onko toiset uudempaa mallia vai mistä tuo merkintä ero tulee? Sitten on vielä 0-80805hbx malli ja sekin bensalle, miten eroaa nuista aiemmista?
     
  4. 3964

    3964 3rd gear

    Viime kesä ajettu ja ongelmana laiha tyhjäkäynti.

    Nyt koneen freesauksen yhteydessä,kaasari nippeleiksi ja ihmettelemään ja mitään vikaa en kyllä löytänyt.

    -Bensan pinnat ok.
    -paine 7psi
    -suuttimet 69/74
    -power valve 10.5
    -molemmat läpät samanverran auki

    Muuten toimii hienosti mutta edelleen tyhjäkäynti on laihalla,oikein kuumalla koneella kohtuullinen mutta aina muulloin ontuva.

    Mitä tälle osaa enää kokeilla?
     
  5. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Oisko seosruuvien säätö mitään? Onko 2 vai 4 ruuvia?
     
  6. 3964

    3964 3rd gear

    Seosruuveja on säädetty,saa säädettyä laihalle ja vielä laihemmalle,säätö toimii mutta loppuu kesken vaikuttaa kiinni asennosta n.2.5 auki ja loppuu siihen.

    2 ruuvia.
     
  7. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Supista ilmasuuttimia, nyppäät ne pienellä peltiruuvilla ylös ja tinaat umpeen, sitten poraat pienemmät reijät ja tuuppaat takas paikalleen.
    Ne ulommat ilmasuuttimet on tyhjäkäynnille.

    Voit tietysti testata asiaa ensin supistamalla niitä ihan rautalangalla, niin näet vaikutuksen.
     
    Muokattu: 25.3.2020
  8. 3964

    3964 3rd gear

    minkä kokoiset reiät noissa ilmasuuttimissa on,osaa varata sopivia poranteriä.
     
  9. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Koita ensin langalla. Kuten ylempänä sanottu on helpompi palauttaa, jos ei tullut tavoiteltua vaikutusta.
     
    artsiracing tykkää tästä.
  10. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ensiöpuolen tyhjäkäynnin ilmasuuttimet on kooltaan luokkaa 1.6 - 1.8 mm, en juuri tuon sun kaasarin specseistä kuitenkaan ole varma.
     
  11. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Taitaa olla dp holleyssa reilut tyhjäkäyntisuuttimetkin.
    Onhan tuosta läppien asento tyhjäkäynnillä tarkastettu.
     
  12. 3964

    3964 3rd gear

    On läppien asento tarkastettu,sehän tässä ihmetyttää kun muka kaikki on ok.

    Mulla on toinen jossa on proformin runko ja se on mieluummin rikkaalla kuin laihalla siihen täytyy jossain vaiheessa perehtyä kun vuotaa sieltä täältä.
     
  13. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Merkillinen. Entä pohjan ruuvit millä läpät kiinnitetään runkoon.
     
  14. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Toisiopuolen kiinteä tyhjäkäyntipiiri on sen verran "niukka", että jos sieltä on läpät kovin paljon auki niin saattais aiheuttaa myös tuon laihan tyhjäkäynnin.
    Jos ensiöpuolelta hieman lisäis ja toisiopuolelta vähentäis tyhjäkäyntinopeutta, voiskohan auttaa...
     
  15. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    laitappa kokeeksi se toisiopuolen läpät kiinni kokonaan.
    Jos sen puolen tyhjäkäyntipiiri tukossa,avaamalla läppiä luot vaan tilanteen jossa ilmaa tulee kanavasta jossa ei reagointia lisä polttoaineelle.
     
  16. 3964

    3964 3rd gear

    Sen verran kerkesin kokeilemaan toision pienennystä et käynti paranee,mut ei tarpeeksi ja haluttuun tyhjäkäynti kierroslukuun joutuu avaamaan ensiö puolta aika reilusti.

    Sehän voisi olla ongelma silloin toisiopuolen tyhjäkäynti piirissä.

    Tuli laatikollinen holley tavaraa tontille,ni jos koittas elvyttää tuo proform mainbodyllä olevan.

    Tuohon tarjotaan 72/84 suuttimia jotka kuulostaa 650cfm kaasuttimeen isoilta,onko kellään kokemuksia noista voiko nuo pitää kutiaan.
     
  17. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Voi pitää paikkansa, tosin varsinkin 84 toisiopuolella kuulostaa aika isolle mut noilla voi lähtee.
     
  18. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Ot mutta vaikuttiko pääsuuttimen koko seosruuvien säädön herkkyyteen?
     
  19. Jora78

    Jora78 Gearhead

    67/73 on alkuperäiset suuttimet
     
  20. 3964

    3964 3rd gear

    En ole noita kokeillut mutta tuon proform mainbodyyn tarjotaan tuollaisia suuttimia.
     

Kerro tästä muillekin!