Olds 307 ketjupyörän irroitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kerma, 27.3.2020.

  1. kerma

    kerma 1st gear

    Eli 84 Custom Cruiseri kyseessä, olds 307 mosa. Kansityöt meneillään ja laitan nyt jakopään uusiksi samalla, nokan pyörä lähti helposti mutta kampiakselin katjupyörä on kampuralla kyllä tiukassa. Keskikokoisella ulosvetäjällä koitin mutta se levis. Ostin motonetistä isomman kukko vetäjän ja koitan sitä huomenna, varmistuksena kysyn että eikös se lähe sieltä ihan vetämällä, en keksi mitään mikä sitä pidättelis kuin että se on kampuran ympärillä vaan tiukassa? Voisko auttaa jos ketjupyörää sais vähän lemmitettyä? Pitäs vaan kattoa ettei Kampiakseli lämpee...
    Btw. Ostin Cloyes merkkisen jakopään setin, made in USA niin onko mistään kotoisin?
    Roope
     
  2. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Juu, puristesovite. Voi sille lämpöä antaa, toinen on ku kirraat kukon eikä tunnu lähtevän, terävä lyönti sisäkehälle tuurnalla voi vapauttaa sen. Mites kiila?

    Cloyes on hyvä, toki niilläkin on eri hintasia settejä = laatu.
     
  3. kerma

    kerma 1st gear

    Joo, pitää vähä napauttaa. Kiila on akelissa, lähtee varmaan sitten kun pyörä on irti?
    Kiitti vinkistä.
     
  4. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Joo siis lähinnä kysein kiilaa sillä ettei o turattu niin että estäs pyörän ulostulon.
     
  5. Hillbilly89

    Hillbilly89 1st gear

    Omaan Capriceen (uudempi 307) vaihtelin ketjusarjan hetki sitten ja muistelisin että ei tarvinnut käyttää mitään älytöntä voimaa pyörän irrotukseen mutta nää hommat tietty aina tapauskohtasia...

    Double Roller ketjusarjan laitoin omaan niin ei tarvii heti tehdä uudestaan;)
     
  6. SauliK

    SauliK Gearhead

    Mullaki lähes kaikissa olds moteissa lähtee dampperit ja ketjupyörät ihan sormivoimin. Jos ei muuten niin vähän hiomapaperia antaa niin tapahtuu ihmeitä
     
  7. kerma

    kerma 1st gear

    Laitoin kampuran pultin ja prikan kiinni jota vasten tuli ulosvetäjä. Prikka jotenkin kai painoi kiilaa sisään eikä ketjupyörä tullut ulos, otin prikan pois ja pyörä tuli melko kevyellä voimalla ulos. Uusi ratas meni kevyesti naputtaen öljyn kanssa pohjaan. :)
     
    Inlinee tykkää tästä.
  8. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Jos ihan tehtaan ohjeitten mukaan tekee, tehdas sitten neuvoo laittamaan dampperin sisäkehälle jotain rtv:tä/ hylomaria tjsp. Ettei vuoda öljyä kiilaurasta. Tiiä sitten mikä vaikutus oikeesti on, vuotaako ilmankaan kun siellä on se loiskelevykin.
     
  9. kerma

    kerma 1st gear

    Okkei, no hylomaria on hyllyssä niin laitan varuiksi.
     
  10. DX

    DX Double Gearhead

    akan letukka vähän falskaa dampperin pultin välistä ku ei tullu laitettua mitään tiivistemömmöä,
    mutta se nyt onkin vaan letukka
     
  11. SauliK

    SauliK Gearhead

    Heh. Onneksi on parempaa rautaa olemassa

    Tosipuheessa ei ole tuollainen käynyt mielessäkään ja siltä vuodolta on vielä vältytty, varmaan juopon tuuria

    Kippis
     

Kerro tästä muillekin!