taas pukkas uutta veekasia...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tampio, 14.12.2005.

  1. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Koska tasa-arvo ja feminismi.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  2. esmi

    esmi Gearhead

    Tylsää!
     
    Rusty tykkää tästä.
  3. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Ettet sekoita tätä V8-opusta Jallu-lehteen....? o_O
     
    esmi tykkää tästä.
  4. esmi

    esmi Gearhead

    Eikös ne keskiaukeaman tytöt silloin tullut samaan aikaan kuin Markkanen aloitti?!. Jallua otetaan pullosta! ;)
     
  5. spinout

    spinout Gearhead

    Typy oli vielä silloin toisella puolella, kun keskiaukeama levittyi isommaksi ja se oli paksumpaa paperia kuin muut sivut. Nyt on säästölinja menoillaan julkaisijalla. Koko lehti on ohuempaa paprua aivan uudemmissa numeroissa.

    Goodbye V8-market..
     
  6. oolanti

    oolanti Gearhead

    Tuosta keräilykuvasta voisin todeta sen, että kun tuolla pyörii ympäri Suomea, niin ei niitä "julisteita" enää kovin monen tallin seinällä näe. Muuta kuin vanhempia kuvia. Eli moni haluaa säilyttää ne kuitenkin lehden välissä. Tämä lienee yksi syy, miksi se muutettiin tuollaiseksi. Nämä on toki ihan omia ajatuksiani. Ja mikäli kalenterikuvassa käytetään jatkossakin lehdessä esiteltävää autoa, niin todella hyvä muutos! Aikanaan käytettiin molemmissa kuvissa jonkun aikaa lehdestä tuttuja autoja. Ja mitä tulee niihin bikinitypyihin, niin en jää kyllä niitä kaipaamaan, vaikka hetero olenkin. Autolehdessä on pääosassa autot, eikä typyt. Kaiken lisäksi ne typyt vielä peittää itse kohteen - asia, mitä auton omistajat ei varmastikaan haluaisi...

    Kukaan ei tainut muuten huomata, että lehti vaihtoi painotaloa ja jälki oli ainakin omissa lehdissäni selvästi parempaa kuin aiemmin. Väriä käytetty silmin nähden enemmän, mikä vaikuttaa myös painojäljen terävyyteen, vaikka paperi olisikin ohuempaa. Mielestäni erinomainen muutos! ;)

    Ja tänä päivänä some on se kauppapaikka, jossa ne kaupat tehdään reaaliajassa. Toki, saisihan sitä ilmoituksilla lisättyä lehden sivumäärää, mutta... ;)
     
  7. spinout

    spinout Gearhead

    Olen oolanti samaa mieltä bikinitypyistä autolehdessä. Ne olivat lisäksi amerikkalaisia typyjä täkäläisen kaaran vierellä, joka ei ollut itse lehdessä esiteltynä. En ole irroittanut keskiaukeamia lehdestä lähes 40 vuoteen.

    Ainakin olen huomannut, että V8 jo hyvän aikaa painettu Tartossa, Eestissä. Sen 2017 taittouudistuksen jälkeen lehti on ollut painoasuineen ja hyvine kuvineen silmäkarkkia ihan viime vuoteen asti, mutta tämän vuoden ekasta lähtien painolaatu rommasi alaspäin.. Tämä on vain mun mielipiteeni. No, kyllähän sitä silti pystyy lukemaan irvistellen edelleen.. :confused:

    Olisit puhunut yleisesti netistä kauppapaikkana vaan.. Ei ne kaikki ilmoitukset somessa ole.
     
  8. oolanti

    oolanti Gearhead

    Tämän vuoden kakkosnumero, joka ilmestyi tällä viikolla, painettiin jo uudessa painotalossa ja hyvältä näytti... ;)

    Totta tosiaan, netti ylipäätään unohtui mainita. On se vaan nykyään helppoa ostaminen ja myyminen, kun muistan vielä ajan, kun tuli lähetettyä faksilla tiedusteluja osista Jenkkeihin. Nyt tavara voi vaihtaa omistajaa parissa minuutissa siitä, kun olet laittanut ilmoituksen nettiin... :)
     
  9. Rebel_1996

    Rebel_1996 2nd gear

    Onko se sinun ja minun vai V8 Magazinen vika?
     
  10. jariha

    jariha Double Gearhead

  11. spinout

    spinout Gearhead

    Toivotin goodbye't samoin kuin vierailevalle henkilölle, joka lähtee talosta pois.

    Ei kai se kenenkään vika ole. Asiat muuttuu aikojen saatossa.
     
    dart -66 tykkää tästä.
  12. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    Uusin numero oli oikeastaan aika hyvä, ei voi moittia oikeastaan mitään. V8 Market on kyllä pitkään ollut aika mitäänsanomaton, aika ajoi ohitse. Tosin kun ajattelee, niin Mobilistissa on edelleen myytävänä palsta pysynyt elinvoimaisena. Johtuisikohan laajemmasta harrastegenrestä? Se pisti silmään että nyt oli pitkästä aikaa Markkasen kirjoittama esittely, mielestäni ei ole ollut aikoihin. Toivottavasti väliaikainen muutos on se, ettei Harrikka-juttua ollut lehdessä. Ne kun ovat alusta asti olleet osana V-8 Magazinea, aikoinaan oli brittipyöriäkin.
     
  13. budweiser

    budweiser Gearhead

    Uusin numero vaikutti hyvältä, ei mitään valittamista, lieneekö jonkinlainen ryhdistyminen kyseessä, toivottavasti. Hyvää lehteä ei synny ilman innostusta ja omistautumista asialle.
     
  14. oolanti

    oolanti Gearhead

    Tähän lienee aika helppoa vastata: V8-Market on yhtä aktiivinen kuin ilmoitusten lähettäjät... ;) Totuus on myös se, että ainakin jenkkiautoharrastajat tekevät kauppaa nykyään netin välityksellä, niin Suomesta kuin ulkomailta osia hankkiessaan. Maailma vaan muuttuu haluat tai et, ja onhan se ehdottomasti toimivin ja ennen muuta nopein ratkaisu. Toki jos haluat, että myytävä osa tai koko ajoneuvo on "kädessäsi" kuukauden päivät tai pidempään, niin voihan sitä käyttää vaikka juuri esim. Mobilistin ilmoituspalstaa. Kukin tyylillään... :)
     
  15. oolanti

    oolanti Gearhead

    Eiköhän se "harrikkattomuus" ollut vain lehtikohtainen, ei meille avustajille ainakaan ole informoitu muuta. Perinteitä on hyvä kunnioittaa, lehdessä ollut alusta lähtien prätkäesittelyjä, kuten myös esim. pienoismallipalsta, kiihdytysautoilua unohtamatta. Viimeksi mainittu kun sattuu olemaan meidän harrastuksen peruspilari. Ilman kundien autojen virittelyä ja katukiihdyttelyä ei olisi ehkä olemassa lainkaan drag racingia, eikä jenkkiautoharrastusta ylipäätään. Siitä autojen rakentelusta, johon kuului olennaisenaisena osana juuri tekniikan terästäminen kehittyi lopulta ns. autoharrastus. Aluksi siis haluttiin olla vaan se katujen kunkku kulkupuolen suhteen ja muu rakentelu kulki käsikädessä suorituskyvyn kanssa. Ei puhuttu vielä varsinaisesta autoharrastamisesta siihen aikaan eli iloisella 1920-luvulla ja paikkana eteläinen Kalifornia. Pian syntyi käsite hot rodding... :)
     
  16. oolanti

    oolanti Gearhead

    Se on juurikin näin eli sydän pitää olla mukana! Meitä lehden tekijöitä on välillä kritisoitu siitä, ettei lehteä tehdä ns. antaumuksella. Nämä "väitteet" on suhteellisen helppo "ampua alas", ei tarvita edes haulikkoa. Omalta osaltani voin ainakin todeta, että kipinä lajia kohtaan syttyi jo 70-luvulla, kun pääsin istumaan isoveljeni kummisedän Coronetin takapenkille. Eikä kipinä ole missään vaiheessa sammunut, vaan kipinästä on muodostunut vuosien saatossa kulmakunnan suurin ja komein kokko! Ja mitä tunnen muita pitkänlinjan avustajia, niin sama palo löytyy heiltäkin. Sama pätee toimitukseen. Ja jenkkikalustoa avustajilta löytyy yhteensä kymmeniä. Tämä ei ole meille ainoastaan harrastamista, vaan se on meille elämäntapa! Aina voi toki parantaa, mutta "palon" puuttesta ei ainakaan voida syyttää! UGH! ;)
     
    Chevy ´53, Rusty ja SS-454 tykkäävät tästä.
  17. Cortina71

    Cortina71 3rd gear

    Täytyy kanssa todeta, että ihan hyvä numero. Samoin edellinen oli. Eli olisiko suunta muuttumassa taas parempaan, toivotaan näin! Lukijakuntahan on aina hyvin eriytynyttä, joku toinen pitää erilaisista jutuista kuin toinen ja kaikki eivät koskaan ole tyytyväisiä. Ei V8-toimittajillakaan varmaan ole helppoa, kun koko ajan tulee vain raippaa! Suomalaiset taitavat yleensä antaa vain lähinnä negatiivista palautetta ja kun ollaan tyytyväisiä ollaan hiljaa? Positiivinenkin palautekin olisi kuitenkin hyvä antaa, se auttaa jaksamaan eteenpäin ja antaa suuntaviivoja myös siihen, että jotain tehdään oikein. Kenenkään autoharrastajan etu ei kuitenkaan ole se, että autoharrastuslehdet suomalaiset häviäisivät markkinoilta. Jos jotain erityisesti mainitsen, niin nuo Kunnasvuon artikkelit ovat aina olleet omasta mielestä erityisen mielenkiintoisia ja inspiroivia..
     
  18. Bukero

    Bukero Gearhead

    eilen oli v8 ja ar sulassa sovussa postilaatikossa.
     
  19. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Joo niin oli, molemmissa aika tymäkkä lukupaketti.

    Muutama pikku virhekin bongattu tekstistä..."kaksi Whipplen 3.3 litran Roots-ahdinta" ja "Kenne Bell 4.2L Roots-tyyppisen ahtimen"...varmaankin pitäisi lukea Twin Screw-ruuviahdin, jotka on kaukana roots:sta...
     
    Muokattu: 2.4.2020
  20. Jummijammi

    Jummijammi 2nd gear

    Nyt saattaa jo luettujen lehtien määrä vaikuttaa omiin mielipiteisiin mutta pohjimmiltaan viime aikoina lehti jutut on olleen pirun tylsiä.
    En nyt muista oliko V8 vai Ameriikan Raudassa mutta Muumio Muistelee osio on mukavinta luettavaa kun on tarina pohjaisesti kirjoitettu. Sitten on puolestaan joku perus 70 jenkki johon tehty koneremppaa ja juttua venytetty kolmatta sivua - ei sitä kovin tarkasti jaksa lukea. Etenkään kun jutut on kuin jotain varaosaluetteloa selailisi
     

Kerro tästä muillekin!