Loppu tulee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja hemiari, 3.4.2020.

  1. xp

    xp Gearhead

    Monilla edessä työttömyys, tai ainakin lomautus, ja kassa (YTK) lupailee rahoja vuodenvaihteessa tuleviksi. Kalustoa tulee myyntiin, ostajia vähän. Ei ole herkkua tulossa. Ei cruisalukaan suju kun tili on tyhjä.
     
  2. litres

    litres Gearhead

    Lasku tästä kaikesta paskasta pitäisi lähettää kiinalle:mad:
     
    rane58 tykkää tästä.
  3. grantorino

    grantorino Gearhead

    Lakkasko "hyvä ja halpa" yksityinen kassa toimimasta, kun pitäis jotain saada takaisinkin?
    Oma vika jos tonne on liittynyt.
    Ammattiliitto on eri asia kuin pelkkä kassa.
     
  4. max

    max Double Gearhead

    Tämä kommentointi kuuluis varmaan sinne kellariin....tai vastaavaan mut menköön nyt kun homma on niin vakavaksi mennyt.

    En ole hirveän tarkkaan seurannut Marinin viherpunikki hallituksen touhuja,mutta yhden hyvän muutoksen/ryhtiliikkeen niiden tekemisissä olen huomannut.
    Nimittäin se että aiemmin on ollut aina etusijalla huoli kuinka siellä Afrikassa tai Lähi-Idässä pärjäillään ja kuinka paljon sinne voitas taas apua ja rahaa kylvää täältä Peräpohjolasta.Suomalaisista ei ole ollut niin väliä.
    Nyt näyttäs olevan toisin,ja kannetaan vuorostaan huolta suomalaisista.Ehkä vaan väliaikaista suunnanmuutosta,mutta tämäkin on hyvä.
     
    Powerstroke, rane58, falcon1 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. ari2004

    ari2004 Gearhead

    Nooh, eipäs ilkeillä. YTK:lle on tullut hakemuksia kuukaudessa n. kahden vuoden hakemusmäärää vastaava läjä. Eli niillä on jonkin verran ruuhkaa. Tuskinpa liittojen kassat ovat juurikaan nopeampia.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  6. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Edellisessä taantumassa 2008 mun yks työntekijä vaihtoi ammattiliitosta ytk:hon, kun puolen vuoden lomautuksen jälkeen töihin palatessa joutui pyytämään heti kottia. Ei ollut sieltä ammattiliiton kassasta saanut vielä senttiäkään. Ja silloin niitä hakemuksia ei ollut läheskään näin paljoa jonossa
     
    rane58 ja 69 tykkäävät tästä.
  7. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Näiden YT-rytinöiden jälkeen taitaa kassa kuin kassa olla aika tukossa hakemuksista ja kassojen rahalaarienkin osalta rupeaa osumaan rystyset nopeasti pohjaan...

    -JJ-
     
  8. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Juu. Tässä onki yleisin fiba mitä ammattiliittojen orjat ei tajua.

    Kuuluit sitte YTK:hon tai varsinaiseen liittoon, leijonanosa ansiosidonnaisista tulee valtiolta.

    "Työttömyysetuuksien rahoituksesta on säädetty oma laki (555/1998). Lain mukaan valtio rahoittaa palkansaajan ansiopäivärahasta perusosan, työttömyyskassat 5,5 % ja työttömyysvakuutusrahasto (TVR) loput. Lomautusajalta ja lisäpäiviltä maksettavien ansiopäivärahojen rahoitukseen valtio ei osallistu. Näissä tilanteissa "työttömyysvakuutusrahaston osuus on valtion osuuden verran suurempi."

    Tätä ei moni ole IKINÄ käsittäny. Ei se rakennusliittokaan omista rahoista sitä maksa, vaan valtion ja TVR:än kassasta 94.5 prosenttisesti.
     
    Muokattu: 4.4.2020
    1purehell, rane58, DX ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Onko tää joku aikuisten politiikka topikki? Tapahtuu mitä tapahtuu se nähdään aikanaan. Pääasia että penskat selvii muulla ei minulle väliä. Villi Veikkaus että alle 150000 kuolee Suomessa koronaan.
     
  10. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Pieni kertaus miten Suomen Terveyden ja Hyvinvoinnin Laitos uutisoi koronasta vielä pari kuukautta sitten, aika moisia asiantuntijoita etten sanoisi.
    https://aijaa.com/fDcM1h
     
    rane58 ja falcon1 tykkäävät tästä.
  11. Rebel_1996

    Rebel_1996 2nd gear

    Itse olisin toivonut tähän tilanteeseen Persu -voittoista hallitusta. Teuvo Valtiovarainministerinä ja Tynkkynen Sisäministerinä. Pääministerinä tietty Messias. Olis homma sujuneet etupainotteisesti, vähemmän kuolleita kuin Pohjois-Koreassa ja talouden nousukäyrät uhmanneet fysiikan lakeja.
     
    Muokattu: 4.4.2020
  12. hemiari

    hemiari 1st gear

    Voi kauhistus minkälaisen keskustelun avasin, Älkäähän antako apatian vallata. Perjantaina
    mulla kiehahti kun tiedote annettiin aamulla ja miljoonia sinne tänne, mutta minnekkäs
    tavantallaajan hätä unohdettiin, olihan siinä jotain esim. korkokatto vipeille ja helpotusta ulos-oton piiriin joutuneille muttei mitään suoraa tukea. tuntuu vaan siltä että ollaan oman onnen
    varassa. ja muuten kaikille huolestuneille kyllä tämä kiinalaisten korona tullaan selättämään
    ja sitten katotaan mitä jatkossa. alun alkaen olin huolissani harrastus porukoista ja niiden
    selviämisestä ja heidän jälkikasvusta joita mullakin on. minkä lainen sotku tulee heidän
    maksettavaksi. Olen vaimon mielestä tosi nekatiivinen tyyppi, mikäs ihme se kun olen kokenut
    90 luvun laman ja oli nimi velkapaprussa joka lankes maksettavaksi. uskokaa vaan että vitutti
    aamulla lähteä painamaan pitkää päivää ja hoitamaan velkapottia. eipä ole ihme jos usko menee vähän miltein kaikkeen. olkaahan varuillaan näinä epävarmoina aikoina, saattaa
    kadota hillot tililtä aika vilkkaasti kun sattuu nimi olemaan pahassa paprussa. Ja yritetään
    edes kruisailla tulevana kesänä jos rajoitukset sen sallii. kiihdyttelyt taitaa olla taputeltu
    tältä kesää. mutta ei anneta periks. Ari
     
  13. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Hyvä veikkaus osuu todennäköisesti oikeaan, mä positiivisesti veikkaan et jäädään alle 3000 eli mihin Puolustusvoimat on jo varautunu 2017 uutisen lopussahan on tyypillisesti lause jossa paljastetaan kieltämällä asia miksi ruumispussit on hankittu.
    https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201709192200402798
     
  14. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Onko Suomi24 foorumi suljettu? Vaikuttaa siltä, että porukka on siirtynyt sieltä tänne overdriven foorumiin...
     
    miguelo ja isalmela tykkäävät tästä.
  15. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Lama tulee, mutta ei maailmanloppu. Kuolleita veikkaan tähän maahan koronasta johtuvina vähemmän ku kausiflunssasta keskimäärin.
     
    viikinki75 ja 0rs0n tykkäävät tästä.
  16. hemiari

    hemiari 1st gear

    Ei ne minnekkään ole menneet vaan ovat korviaan myöten täynnä coronaa kun ne kököttää kotonaan turhautuneena. ja vetävä viinaa kalloon. Mikäs ihme kun informaatio tulva turhauttaa ja masentaa ihmisiä. Nyt täytyis kesiä jotain mieltä nostattavaa,mmmm otampa kaatokännin.
    ARI.
     
  17. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Jalkajousi on hyvä sijoitus, ei tuu asiattomat tontille ihmettelemään ja ruuankin sillä saa pöytään.
     
    rane58 tykkää tästä.
  18. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    "Kiinalaisten korona" ois kiinalaisten korona jos sitä ei sieltä käytäis hakemassa tänne kotimaahan.
     
  19. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Aikanaan, kun YTK:n jäsen olin, niin ihan normaalisti rahat tuli, niin kun pitikin.
    Nyt on poikkeusaika, Enkä tiedä minkään liiton toiminnasta.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  20. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Kun YLLÄpito laittoi yleisen kiinni ja kellariin ei kehtaa od:n väki enää tulla, kun se on täällä ensin haukuttu, niin tännehän harrastuspuolellehan se politiikka valuu. :D
     

Kerro tästä muillekin!